Czyszczenie zaworu EGR - RELOADED ;)
-
No przecież nic innego nie piszę - zwracam jeno uwagę na szczegóły
Mat
-
W swoim mam LPG i jak przy 120kkm go czyściłem to praktycznie nie było osadu. Może z 0,5mm.
Jak czysciłem go w tico bez LPG tylko PB to przy 80kkm już tego było sporo na ściankach. Musiałem jeszcze kolektor ssący czyścić.
Wyglada na to że jeżdżąc głównie na LPG nie brudzi sie ten zawór EGR i kolektor ssący jak przy jeźdżeniu na PB.
-
Co ja mogę poweidzieć.?
Nie domagania mojego silnika przed czyszczeniem egr-a,gaźnika i układu z zaworkiem Pcv to:
Przy odpal;aniu,silnik wszedł na moment na obroty poczym obroty spadały i gasło mu się.
Aby ssanie działało to musiałem szybko go podgazować i potem już miał wysokie obroty jak to na ssaniu. Po nagrzaniu silnika miał bardzo nie równe obroty.Zrobiłem mu wszystkoo tzn czyszczenie gaźnika od podstaw i od razu Egr wraz z nowym zaworkiem Pcv. Nie robiłem zaworów zapłonu i składu mieszanki. Po złożeniu wszystkiego jak ręką odją. Wszystko extra działa, ssanie , jałowe obroty.
Ciężko mi powiedzieć co było tego powodem, czy gaźnik czy może Egr. Być może wszystko współdziała jakoś i musi być wszystko sprawne.
-
U mnie jałowe są też nierówne - jakby wypadały zapłony. Mam zamontowany elektroniczny obrotomierz i gdyby zapłony rzeczywiście wypadały, szalały by wskazania tego obrotomierza, a tego nie ma.
Po czyszczeniu EGR mam nawet wrażenie, że jeszcze się sytuacja pogorszyła.
Jednak po zatkaniu przewodów od zaworu PCV silnik zaczyna pracować praktycznie idealnie. To już nie pierwszy zawór PCV, który muszę wymienić - podejrzewam, że jak go wymienię, wolne obroty znów będą równe - miałem tak już trzy razy
Mat
-
U mnie też był taki objaw,że przy zatkanym wężyku od pcv były równe obroty, ale tak nie może być bo skrzynia korbowa wtedy nie odpowietrza się.
Jak już mówiłem, może to być wszystko powiązane.
-
Nie, no skrzynia korbowa to się wtedy "odpowietrza" do atmosfery, co jest be i nieekologiczne, ale jak zatkasz odpowietrzenie, to ci uszczelnienia na wale może "wydmuchać" i nie będzie przyjemnie - skrzynia korbowa MUSI być odpowietrzana.
Mat
-
A którędy ona się wtedy odpowietrza??
-
Hej! Ja to robię TYLKO dla testu!
Jeśli odłączysz czarną rurkę prowadzącą do zaworu PCV od pokrywy zaworów i od filtra powietrza i zatkasz te dwa otwory w rurce, a króciec w pokrywie zaworów zostawisz otwarty, to po pierwsze - wyłączasz dopływ spalin do dolotu (do komory korbowej dostają się w końcu spaliny - przez nieszczelności między tłokiem i cylindrem - mimo pierścieni) - to powoduje niewielką zmianę pracy gaźnika i silnika wogóle, a po drugie przez króciec w pokrywie zaworów odpowietrza się komora korbowa - do atmosfery, co smrodzi.
Jeśli silnik chodzi nierówno na obrotach jałowych, test polega na tym, żeby w wyżej wymienionej konfiguracji sprawdzić, czy silnik chodzi spokojniej lub całkiem równo z zatkanymi tymi dwoma rurkami. Jeśli się uspokaja, to znaczy, że czas wymienić zawór PCV, bo stary podaje ci za dużo spalin do dolotu na obrotach jałowych, co powoduje nierówną pracę silnika. Uff...
A odpowiedź na pytanie z poprzedniego postu brzmi: przez otwarty do atmosfery króciec w pokrywie zaworów
Mat
-
Jeśli go otworzysz czyli ściągniesz rurkę no ale jeśli ktoś tego nie sprawdza i jeżdzi z uszkodzonym bądź zatkanym zaworkiem to już się nie odpowietrza tak?
Chodzi mi o to że nie można jeżdzić z zatkanym choć mamy równe obroty. -
Jeśli go otworzysz
czyli ściągniesz rurkę no ale jeśli ktoś tego nie sprawdza i jeżdzi z uszkodzonym
bądź zatkanym zaworkiem to już się nie odpowietrza tak?
Chodzi mi o to że
nie można jeżdzić z zatkanym choć mamy równe obroty.Widzę, że z EGR przechodzimy na PCV i robi się off-topic
Zawór PCV zużywając się raczej się nie zatyka, tylko przepuszcza za dużo. Gdyby się nawet zatkał, to ta rurka z pokrywy zaworów ma przecież połączenie z filtrem powietrza - bez żadnych zaworów - i tak by się odpowietrzało. Jeśli zatkałby się sam króciec, czy rurka blisko niego, to faktycznie byłoby niedobrze - brak odpowietrzania - obawiam się, że tak nie należy nawet pozwolić silnikowi dłużej pracować na wolnych obrotach, nie mówiąc już o pracy pod obciążeniem.
Mat
-
Przy braku odpowietrzenia skrzyni korbowej może wydmuchać uszczelniacze na wale korbowym lub rozrządu.
-
Jahur!
A ty masz jeszcze ten stary zawór PCV?
Mam wrażenie, że czytałem, że go wymieniłeś na nowy.
Jak byś tak zamienił ten nowy na stary i posłuchał co dzieje się z obrotami jałowymi na gorącym silniku? Można by stwierdzić jaka jest różnica - byłoby super
Mat
-
Jeszcze go mam, on jest albo uszkodzony albo bardzo mocno zatkany,ale próbowałem go płukać i ni ch...
-
Chodziłoby o efekt, jaki daje sam niesprawny zawór PCV - ty zrobiłeś za jednym zamachem kilka czynności - czyszczenie EGR, dolotu, wymiana PCV i co tam jeszcze, czego nie pamiętam.
Jakbyś zamontował stary zawór PCV, w jakim stanie by nie był, dowiedziałbyś się, na ile to właśnie on był winien niedomagań silnika - no i mam nadzieję, dowiedzielibyśmy się my wszyscy na zlosnikiu (choć do tego wątku jak na razie nie za dużo osób chyba zagląda ).
Mat
-
Czytając różne posty na temat tego zaworu egr postanowiłem zajrzeć jak wygląda mój. Nie robiłem tego od nowości a mam już nabite 140kkm. Co prawda nie mam problemów z autkiem ale profilaktyka nie zaszkodzi. Nie chce się bawić w czyszczenie bo nowy kosztuje grosze wiec wole nowy. I tu pojawia się pytanie. Szukając nowego natrafiłem na 2 rodzaje. Jeden ma dodatkowy jakiś wlot od spodu. I chciałbym sie dowiedzieć co to ma za znaczenie? Kto bardziej w temacie poprosze o jakieś sugestie. Pozdrawiam
-
HM Twoja sprawa jak chcesz kupi to kupuj. Nie chce mi sie zaglądać do Trzeciaka ale tu chodzi chyba o wersję z klimą. Jeśli mówię pierdy to bardzo proszę o poprawę.
-
Katalog części podaje dwa różne numery katalogowe, w zależności od rynku na którym było sprzedawane Tico.
http://www.wolff.zabrze.stk.net.pl/TicoCzesci/18a.htm
Oprócz tego jeszcze inne wersje są przy wersjach ze skrzynią automatyczną lub zasilanych etyliną.