Przyduszanie sie tico na benzynie


  • Użytkownik archiwalny

    Szukałem czytałem ale nic nie moge dopasować do moich problemów.

    Po pierwsze tico na wolnych obrotach ma obroty w okolicach 1300 . Śrubka od regulacji na biegu jałowym nie reaguje. Obroty nie maleją nie nie wzrastają. Do tego stojąc na światłach musze najpierw go "przegazować zeby ruszył" ponieważ na wolnych obrotach gdy dam szybko gazu zamula go w dół.

    Tak jakby nie wiem za dużo powietrza dostawał ? Za mało ? Obroty dopiero spadają jak reguluje śrubką od składu mieszanki. Ale tym sam wole się nie bawić i wróciłem do poprzedniego ustawienia.

    Może ktoś z Was miał coś takiego ? Może ktoś powie czy tą śrubkę skręcić może wykręcić .


  • Użytkownik archiwalny

    Na PB czy na LPG tak masz?


  • Użytkownik archiwalny

    Śrubka od regulacji na biegu jałowym
    nie reaguje.

    Regulacja obrotów jałowych na zimnym i gorącym silniku


  • Użytkownik archiwalny

    Cytat:

    Szukałem czytałem ale nic nie moge dopasować do moich problemów. Po pierwsze tico na wolnych obrotach ma obroty w okolicach 1300 . Śrubka od regulacji na biegu jałowym nie reaguje. Obroty nie maleją nie nie wzrastają.

    Czy taki sam efekt jest, jak silnik jest zimny i odpalisz go, po zapaleniu dasz gazu i też jest mułowaty?

    Cytat:

    Do tego stojąc na światłach musze najpierw go "przegazować zeby ruszył" ponieważ na wolnych obrotach gdy dam szybko gazu zamula go w dół. Tak jakby nie wiem za dużo powietrza dostawał ? Za mało ?

    lub za mało paliwa sprawdż pompke paliwa.

    Cytat:

    Obroty dopiero spadają jak reguluje śrubką od składu mieszanki. Ale tym sam wole się nie bawić i wróciłem do poprzedniego ustawienia.

    Może to Ci pomoże link Walka zi obrotami i to co kolega wyżej napisał...


  • Użytkownik archiwalny

    Naklejałeś taśmę na wlocie powietrza przez środek jak niektórzy?


  • Użytkownik archiwalny

    Naklejałeś taśmę na wlocie powietrza przez środek jak niektórzy?

    A tą taśmę to się nakleja w jakim celu i w jakiej sytuacji? Nakleja się ją jeśli Tico ma instalacje gazową czy jak?


  • Użytkownik archiwalny

    A tą taśmę to się
    nakleja w jakim celu i w jakiej sytuacji? Nakleja się ją jeśli Tico ma instalacje
    gazową czy jak?

    Dotyczy to zagazowanych Tico.
    Przy instalacji gazowej zostaje tylko gumowe kolanko na puszce filtra powietrza.
    Taśma z tego co pamiętam ma zmniejszać zawirowania powietrza wpadającego do filtra.
    U mnie to się nie sprawdziło


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,
    sprawdz sobie zaworek egr. Ja go sobie odłączyłem i zaslepiłem rurke prowadzaca do niego. zrobiłem tak gdy auto miało ok 25kkm, ostatnio ponownie ja podlaczylem, ale auto słabo ruszalo, jakby nie mialo momentu na niskich obrotach. Musiałem gazowac ponad 2 tysiace obr. zeby płynnie ruszyc. W ogole elastycznosc spadla. Odloczylem ten egr ponownie i powiem wam ze u mnie jest lepiej.
    Przeczysc tez pvc i rurke doprowadzajaca spaliny do niego.

    Sebastian


  • Użytkownik archiwalny

    Tylko i wyłącznie na PB tak mam.
    Na lpg nie ma żadnych zamułowań wciskająć gaz, zbiera się normalnie.
    Puszka od powietrza ściągnięta, nic nie pomogło.
    Taśma przez środek zaklejona, też nic nie pomogło.

    Świece nowe, zaworek PCV nowy, filtry wszystkie nowe.
    Zawór EGR czyszczony.

    Jesli chodzi o regulacje obrotów to dzięki za link poczytam i ustawie.

    Dodam obrazowo;
    Stoje na światłach, zielone próbuje ruszyć przygazówka rusza, wrzucam drugi bieg, najpierw robi Muu zaskakuje jedzie dalej. 3 leciuteńko przymula, a w sumie 4 i 5 bieg już wbijam normalnie bez jakich kolwiek przymuleń. I tak jak mówie na LPG to nie występuje .


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,
    sprawdz sobie
    zaworek egr. Ja go sobie odłączyłem i zaslepiłem rurke prowadzaca do niego. zrobiłem
    tak gdy auto miało ok 25kkm, ostatnio ponownie ja podlaczylem, ale auto słabo
    ruszalo, jakby nie mialo momentu na niskich obrotach. Musiałem gazowac ponad 2
    tysiace obr. zeby płynnie ruszyc. W ogole elastycznosc spadla. Odloczylem ten egr
    ponownie i powiem wam ze u mnie jest lepiej.
    Przeczysc tez pvc i
    rurke doprowadzajaca spaliny do niego.
    Sebastian

    wiesz u mnie nie chodzi tak jakby o spadek momentu tylko o taki zadławienie się gaźnika na paliwie, bo na lpg tego nie mam a EGR czyszczony był


  • Użytkownik archiwalny

    Zdejmij tą taśmę z wlotu powietrza
    U mnie ta taśma podobne objawy powodowała


  • Użytkownik archiwalny

    Dotyczy to zagazowanych Tico.
    Przy instalacji gazowej zostaje tylko gumowe kolanko na puszce filtra powietrza.
    Taśma z tego co pamiętam ma zmniejszać zawirowania powietrza wpadającego do filtra.
    U mnie to się nie sprawdziło

    Czyli ogólnie chodziło o to, że na samym kolanku się to stosuje, niezależnie czy to benzyna czy LPG?


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli ogólnie
    chodziło o to, że na samym kolanku się to stosuje, niezależnie czy to benzyna czy
    LPG?

    Chodzi tylko o LPG


  • Użytkownik archiwalny

    Kolego miałem ten problem u siebie kilka lat temu po założeniu gazu do auta.

    Na LPG ładnie śmigał nie było problemu.

    Na benzynie muliło go jak wcisnołem bardziej pedał gazu to obroty spadały i dopiero po 2-3 sekundach zaczeły rosnąć.

    Rozwiązaniem problemu okazał się mikser gazu założony na gaźniku.

    Miał za małą średnice.

    Po wymianie miksera na taki z większą średnicą o 1 cm pięknie śmiga i na PB.

    Koszt takiego miksera do Tico z większą średnicą ok. 30 PLN


  • Użytkownik archiwalny

    Sorki że skrytykuję Sebastiana ale to nie jest rozwiązanie problemu tylko ominięcie gdzie po jakimś czasie znowu coś się stanie, po czym będziemy musieli znowu z czegoś zrezygnować aby autko chodziło.

    A wszystkie przewody podciśnień sprawdzałeś? czy to się dzieje od początku założenia Lpg czy jakiś czas temu było dobrze??


  • Użytkownik archiwalny

    Może to też jest rozwiązanie, jakiś czas temu ktoś tu pisał o tym, właśnie o złym doborze miksera.


  • Użytkownik archiwalny

    Może to też jest
    rozwiązanie, jakiś czas temu ktoś tu pisał o tym, właśnie o złym doborze miksera.

    Mikser z za małą średnicą, miałem to samo.


  • Użytkownik archiwalny

    Może umiałbyś podać dokładnie model miksera jaki teraz masz, może się przydać.


  • Użytkownik archiwalny

    Może umiałbyś podać
    dokładnie model miksera jaki teraz masz, może się przydać.

    Jutro zrobie mu fotke i zmierze średnice w środku to wrzuce na wątek potem.


  • Użytkownik archiwalny

    Pamietam jak kupiłem swojego Tikacza, stał nieuzywany kilka dobrych lat az pokryl sie pajeczyna, mialem tez problem z dławieniem sie. Jak delikatnie przyspiesalem było ok, jak gwałtownie depłem, silnik przyspieszal np. na III biegu, dochodzil do 60 km/h i zwalnial. Gaz w podłoge a on zwalnia. Pojechalem do ASO, roznie kombinowali, pomoglo (podobno) czyszcenie gaznika. Minelo kilka tysiecy km, kilka razy przegonilem go po autostradzie az wreszcie autko nauczylo sie jezdzic. Teraz ma niespełna 50kkm, i pieknie jezdzi. Aczkolwiek Abarth 500 to nie jest ...

    Sebastian

    Sebastian