Przyduszanie sie tico na benzynie
-
Zdejmij tą taśmę z wlotu powietrza
U mnie ta taśma podobne objawy powodowała -
Dotyczy to zagazowanych Tico.
Przy instalacji gazowej zostaje tylko gumowe kolanko na puszce filtra powietrza.
Taśma z tego co pamiętam ma zmniejszać zawirowania powietrza wpadającego do filtra.
U mnie to się nie sprawdziłoCzyli ogólnie chodziło o to, że na samym kolanku się to stosuje, niezależnie czy to benzyna czy LPG?
-
Czyli ogólnie
chodziło o to, że na samym kolanku się to stosuje, niezależnie czy to benzyna czy
LPG?Chodzi tylko o LPG
-
Kolego miałem ten problem u siebie kilka lat temu po założeniu gazu do auta.
Na LPG ładnie śmigał nie było problemu.
Na benzynie muliło go jak wcisnołem bardziej pedał gazu to obroty spadały i dopiero po 2-3 sekundach zaczeły rosnąć.
Rozwiązaniem problemu okazał się mikser gazu założony na gaźniku.
Miał za małą średnice.
Po wymianie miksera na taki z większą średnicą o 1 cm pięknie śmiga i na PB.
Koszt takiego miksera do Tico z większą średnicą ok. 30 PLN
-
Sorki że skrytykuję Sebastiana ale to nie jest rozwiązanie problemu tylko ominięcie gdzie po jakimś czasie znowu coś się stanie, po czym będziemy musieli znowu z czegoś zrezygnować aby autko chodziło.
A wszystkie przewody podciśnień sprawdzałeś? czy to się dzieje od początku założenia Lpg czy jakiś czas temu było dobrze??
-
Może to też jest rozwiązanie, jakiś czas temu ktoś tu pisał o tym, właśnie o złym doborze miksera.
-
Może to też jest
rozwiązanie, jakiś czas temu ktoś tu pisał o tym, właśnie o złym doborze miksera.Mikser z za małą średnicą, miałem to samo.
-
Może umiałbyś podać dokładnie model miksera jaki teraz masz, może się przydać.
-
Może umiałbyś podać
dokładnie model miksera jaki teraz masz, może się przydać.Jutro zrobie mu fotke i zmierze średnice w środku to wrzuce na wątek potem.
-
Pamietam jak kupiłem swojego Tikacza, stał nieuzywany kilka dobrych lat az pokryl sie pajeczyna, mialem tez problem z dławieniem sie. Jak delikatnie przyspiesalem było ok, jak gwałtownie depłem, silnik przyspieszal np. na III biegu, dochodzil do 60 km/h i zwalnial. Gaz w podłoge a on zwalnia. Pojechalem do ASO, roznie kombinowali, pomoglo (podobno) czyszcenie gaznika. Minelo kilka tysiecy km, kilka razy przegonilem go po autostradzie az wreszcie autko nauczylo sie jezdzic. Teraz ma niespełna 50kkm, i pieknie jezdzi. Aczkolwiek Abarth 500 to nie jest ...
Sebastian
Sebastian
-
To narazie czekam na wymiary prawidłowego miksera i wtedy zmierze czy nie mam swojego zamałego;)
-
Stoje na światłach, zielone próbuje ruszyć przygazówka rusza, wrzucam drugi bieg, najpierw robi Muu zaskakuje jedzie dalej. 3 leciuteńko przymula ....
A jak nie stoisz na światłach to tego efektu nie ma
-
hehe światła czy gdzieś indziej ogólnie postój i start ;P
-
To narazie czekam
na wymiary prawidłowego miksera i wtedy zmierze czy nie mam swojego zamałego;)Mikser w środku ma 34mm na zewnątrz do aluminium 45 mm (stary na którym się dławił na PB miał w środku 25mm)
-
Powiem ci tak Sebastian, że w większości przypadków gaźnik jest odpowiedzialny i oczywiście dużo rzeczy z nim powiązane. To jest tak jakby drugie serce Ticusia.
Wystarczy, że jedna dyszunia się zatka a już mogą być tego konsekwencje.Jakie??
Przeróżne. -
to w takim razie mam dobry mikser szukam dalej
-
to w takim razie
mam dobry mikser szukam dalejTo pewnie czyszczenie gaźnika cie czeka.
-
Szukałem czytałem
ale nic nie moge dopasować do moich problemów.Myślę że trochę przesadzasz , bo już było sporo pisane na ten temat.
Jednak jeżeli szukasz wskazówek pasujących tylko do Twojej sytuacji którą srubkę
ile wkręcić a którą wykręcić, to na takie rady trudno trafić.Są natomiast dostępne
fotki gaźnika z dokładnym opisem wszystkich śrubek i co za ich pomocą można wyregulowac.
Wystarczy więc poczytać i się zastosować do tego co Koledzy piszą.
O Tobie też nic nie wiadomo, bo w Twoim profilu brak na ten temat
konkretnych informacji.Jedno jest pewne, że samo kręcenie śrubkami nie wystarczy i prowadzi jedynie do całkowitego rozregulowania układu paliwowego.
Moja propozycja jest taka : zacznij od początku tj.prawidłowego ustawienia składu mieszanki,regulacji zaworów i ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu, wykonanych za
pomocą odpowiednich urządzeń tj. analizatora spalin,szczelinomierza i lampy stroboskopowej i dopiero możesz przystąpić do regulacji gaźnika(o ile sam sobie z tym poradzisz). -
Taki nieśmiały jestem to mało o mnie w profilu.
Wszystko to już mam za sobą Zapłon zawory itd. Od tego zaczynałem.
Nie chce żeby ktoś mi powiedział dokładnie ile mam kręcić to śrubką a ile tamtą, tylko prosiłem o jakieś naprowadzenie na tematy. Tico jak już zacznie się psuć to jest to samo zło. U jednego mogą być takie objawy jak i u drugiego a mogą być zepsute dwie całkiem inne rzeczy.
Teraz tak czy siak czeka mnie remont silnika, chyba przegrzałem go na trasie.
-
Sprawdź jeszcze zaworek EGR.
Jest przykręcony 2 śrubami na klucz 10.
Jak jest zasyfiony w środku też może powodować mulenie przy dodawaniu gazu.Lokalizacja