Tico trzeszczenie w radiu
-
Obczaiłem na
allegro taką antenę wewnętrzną ze wzmacniaczem za ok 15zł, to sobie pomyślałem że
może jak by taką założyć to by nie kolidowała z prądami z silnika?Kupiłem 2 egzemplarze i oba działają
Ale według mnie to może iść po kablach zasilania równie dobrze (mimo, że na karcie sd tego nie słychać)Sprawdź stan palca i kopułki.
-
Palec oraz kopułka wydają się być idealne na pierwszy rzut oka.
Zamówiłem tą antenę wewnętrzną jak przyjdzie to zobaczę co i jak. -
Palec oraz kopułka
wydają się być idealne na pierwszy rzut oka.
Zamówiłem tą antenę
wewnętrzną jak przyjdzie to zobaczę co i jak.A podłączanie pod akumulator z samochodu nie pomogło? Bo pisałeś, ze podłączałeś pod akumulator od skutera, ale mi chodziło o podłączenie pod ten, który masz w aucie. Bo to może być jakiś problem np. z masą.
Ja nie mam kiedy dokończyć instalacji w punciaku
-
Pod aku w aucie nie podłączałem bo chciałem całkowicie wykluczyć to że to dzięki akumulatorowi z auta się tak dzieje. Jak bym miał trochę chęci to bym sprawdził na samochodowym aku ale jak już kilka dni przy tym dłubie to już mi się odniechciało wszystkiego . Ale w poniedziałek może dostane nową antenę to zobaczę czy to jej wina.
mariuz, mówiłeś że masz podobny problem w puncie, poradziłeś sobie jakoś?
Gdzieś wyczytałem, ze w tico masa ma być do wydechu czy jakoś tak o co z tym chodzi?
A i jeszcze jedno, bo ten kabel od masy mi się urwał kiedyś i zastosowałem zwykły gruby kabel a też ktoś gdzieś pisał, że to musi być specjalna plecionka, to taki jak założyłem to nie będzie funkcjonował poprawnie? -
Gdzieś wyczytałem,
ze w tico masa ma być do wydechu czy jakoś tak o co z tym chodzi?Plecionka jest przymocowana jednym końcem do kolektora wydechowego, a drugim do górnej belki nad zderzakiem(wzmocnienie).
A i jeszcze jedno,
bo ten kabel od masy mi się urwał kiedyś i zastosowałem zwykły gruby kabel a też
ktoś gdzieś pisał, że to musi być specjalna plecionka, to taki jak założyłem to nie
będzie funkcjonował poprawnie?U mnie to wisi na zwykłym kablu i jest OK
-
mariuz, mówiłeś że
masz podobny problem w puncie, poradziłeś sobie jakoś?Puszczenie kabla bezpośrednio pod akumulator w samochodzie w moim przypadku eliminuje problem. Prawdopodobnie dzisiaj to dokończę, bo na tą chwilę były tylko testy z kablem rzuconym przez drzwi, a po przeciągnięciu kabla zrobiło sie już późno i nie dokończyłem
W każdym razie po podłączeniu z pominięciem instalacji fabrycznej problem znika Podejrzewam, że coś z masą nie bardzo...
EDIT:
Właśnie dokończyłem, naprawiłem antenę (bo chińskie rączki odwrotnie złożyły) i działa świetnie -
Jutro po południu się za to zabiorę, i napisze co i jak.
-
No i tak, zamontowałem tą antenę wewnętrzną i problem z zakłuceniami z silnika znikł, natomiast pojawił się kolejny problem, jak ustawię antenę jak stoję to jak przejadę kawałek to gubi stację tzn zaczyna szumieć i raz gra a raz szumi. Próbowałem ją przyklejać dosłownie wszędzie, na szybę, na przednią belkę, i dalej szumi.
Jeszcze jedno: mam3 kable przy antenie, jeden to ten główny antenowy co idzie do radia drugi cienki czarny o długości podobnej do tego antenowego i jeszcze jeden, jest to plecionka taka jakby do masy długości ok 10cm, i moje pytanie takie: po co 2x masa? czarny do masy mam dać i tą plecionkę? Nie kapuje...
-
---ciach--
Jeszcze jedno: mam3
kable przy antenie, jeden to ten główny antenowy co idzie do radia drugi cienki
czarny o długości podobnej do tego antenowego i jeszcze jeden, jest to plecionka
taka jakby do masy długości ok 10cm, i moje pytanie takie: po co 2x masa? czarny do
masy mam dać i tą plecionkę? Nie kapuje...Jaka to antena? Kupiłeś na allegro?Możesz dać linka?
Być może cienki czarny długi, trzeba podłączyć pod zasilanie (+), a plecionka do masy. -
No i tak,
Jest to prawdopodobnie antena ze wzmacniaczem sygnału, czyli jeden przewód do plusa (przy radiu), a drugi do masy (dowolnie).
-
Przed chwilą przeczytałem instrukcje montażu i okazało się ze ten czarny kabelek to tak na prawdę jest czerwony (nie wiem dlaczego pisze czerwony skoro on jest czarny!) i trzeba go podłączyć pod +12 bo antena ma wzmacniacz, zmyliło mnie to, że jest czarny, a tą plecionkę pod masę np ze światełka nad lusterkiem.
Takie coś:
http://www.sklepantena.pl/samochodowe_anteny_osprzet/antena_samochodowa_wewnetrzna_sunker_w1 -
Przed chwilą
przeczytałem instrukcje montażuPo montażu czytasz instrukcję
i okazało się ze ten czarny kabelek to tak na prawdę
jest czerwony (nie wiem dlaczego pisze czerwony skoro on jest
czarny!) i trzeba go podłączyć pod +12 bo antena ma wzmacniaczTak jak myślałem
, zmyliło mnie to, że
jest czarny, a tą plecionkę pod masę np ze światełka nad lusterkiem.Podłączaj i zobaczymy czy działa
-
Po montażu czytasz
instrukcjęNa początku montaż wydawał mi się trywialny, jak bym wiedział, że czarny kabel to czerwony kabel to już bym to zrobił
Jutro się za to zabiorę bo już ciemno i nic nie widać, pozdro -
Na początku montaż
wydawał mi się trywialny, jak bym wiedział, że czarny kabel to czerwony kabel to już
bym to zrobiłInstrukcje są masowo kopiowane, a jeden producent da czerwony kabelek, inny czary.
I potem wychodzi, wiadomo jakJutro się za to
zabiorę bo już ciemno i nic nie widać, pozdro -
Podłączyłem wszystkie kabelki, przykleiłem antenę pod lusterkiem, jest o niebo lepiej niż przedtem ale bardzo często szumi, chwilami jest muzyka, chwilami szum, pomimo podłączenia pod +12. Wiecie o co kaman?
-
Podłączyłem
wszystkie kabelki, przykleiłem antenę pod lusterkiem, jest o niebo lepiej niż
przedtem ale bardzo często szumi, chwilami jest muzyka, chwilami szum, pomimo
podłączenia pod +12. Wiecie o co kaman?Antena szumi jak stoisz, czy jak się poruszasz autem?
Sprawdź masę, ew. zrób swoją masę specjalnie pod antenę. -
Szumi zależnie gdzie stanę i zależnie gdzie jadę, stanę tutaj jest ok a za 5m dalej już lekki szum, a jak jadę to raz sygnał mocny i głośny, raz szum a raz cichutko gra.
Masę (czyli tą plecionkę) podłączyłem pod czarny kabel od światełka w lusterku (bo on ma ok 10cm i tam mi dostał). -
Szumi zależnie gdzie stanę i zależnie gdzie jadę, stanę tutaj jest ok a za 5m dalej już lekki szum,
a jak jadę to raz sygnał mocny i głośny, raz szum a raz cichutko gra.
Masę (czyli tą plecionkę) podłączyłem pod czarny kabel od światełka w lusterku (bo on ma ok 10cm i tam mi dostał).Powiem tak, z antenami takimi jak w/w gdzieś na obrazku, są dwie opcje 1) Gra 2) Nie
Część tych anten działa na zasadzie kierunkowej (wiadomo jak to działa), problemem może być ZBIERANIE (nie to miejsce montażu), MASA (dlatego ja stosuje oddzielną masę bezpośrednio do karoserii auta na takie rzeczy) lub ZAKŁÓCENIA na 12+.
Jeżeli masz dostęp do jakiegoś akumulatorka 12V lub akumulatora sprawdź, czy na podłączeniu z pominięciem wszystkiego, są takie same efekty.
No i takie anteny najlepiej zbierają jak są zamontowane 'nad' lusterkiem wstecznym.
-
Przylacze sie do dyskusji, bo mam podobny problem od niedawna. Radio szumi juz po pierwszym przekreceniu kluczyka (i tym samym uruchomieniem swiatel do jazdy dziennej LED). Po odpaleniu jest to samo, zaklocenia nawet sie nasilaja. Wymienilem antene na nowa i brak poprawy. Mam wrazenie, ze problem powstal po instalacji swiatel LED, ze to wlasnie one powoduja zaklocenia.
Czy filtr do radia (na zasilaniu) moze rozwiazac problem?
-
Przylacze sie do [ciach] (na zasilaniu) moze rozwiazac problem?
Jeżeli jest to filtr (nie tylko z nazwy) to tak, a jeżeli nie to - nie
Jeżeli z anteną było wcześniej ok to, sprawdź +12 i masę (własną), w przypadku gdy na zew. +12 nie będzie trzasków itd, poprowadź własne przewody.
Jeżeli trzaski będą, sprawdź antenę, może być tak, że antena idzie gdzieś razem z kablami +12, a przewodami płynie wyższe napięcie niż było (lub pojawiły się jakieś zakłócenia)
stąd te zakłócenia; Na to może pomóc nawet owinięcie jej allu folią spożywczą (anteny oczywiście).Sprawa jest tj, pow. opisana - sprawdź z oddzielnym +12 i własną masą - a dowiesz się wszystkiego