Tico się grzeje i traci chłodziwo -> wymiana czyjnika wentylatora?
-
Witam, jestem nowy na forum, mam takie pytanko. Od jakiegoś czasu w moim Tico grzeje się bardzo silnik i ucieka płyn z chłodnicy (dużo płynu ucieka ). Silnik grzeje się od razu po dojechaniu do świateł jakieś 200m możne troszkę więcej, a jak już mam stać w korku to praktycznie się gotuje (wskazówka przechodzi za połowę raz doszła na czerwone pole) ale wiatrak się nie włącza. Pojechałem do warsztatu i Pan mechanik stwierdził ze to jest jakiś czujnik, który uruchamia wentylator (za wymianę chcą 100?). Stwierdził też, że przez to, że nie włącza się wiatrak wycieka płyn bo się gotuje i ucieka jakimś specjalnym wyjściem. CZY TO JEST MOŻLIWE???? CO TO MOŻE BYĆ??? Z góry dziękuję za pomoc.
-
Witam, miałem niedawno podobny problem. Zakupiłem włącznik wentylatora(znajduje się pod aparatem zapłonowym. Przy wymianie jest z nim trochę problem. Mi się nie udało bezpośrednio odkręcić, musiałem zdemontować aparat zapłonowy. Po wymianie Tikolot działa dobrze.
-
Witam, jestem nowy na forum,
mam takie pytanko. Od jakiegoś czasu w moim Tico grzeje się bardzo silnik i ucieka płyn z
chłodnicy (dużo płynu ucieka ). Silnik grzeje się od razu po dojechaniu do świateł
jakieś 200m możne troszkę więcej, a jak już mam stać w korku to praktycznie się gotuje
(wskazówka przechodzi za połowę raz doszła na czerwone pole) ale wiatrak się nie włącza.
Pojechałem do warsztatu i Pan mechanik stwierdził ze to jest jakiś czujnik, który uruchamia
wentylator (za wymianę chcą 100?). Stwierdził też, że przez to, że nie włącza się wiatrak
wycieka płyn bo się gotuje i ucieka jakimś specjalnym wyjściem.Krok 1 TU
Krok 2 TU
CZY TO JEST MOŻLIWE???? CO TO
MOŻE BYĆ???
Czemu krzyczysz?
-
Od jakiegoś czasu w moim Tico grzeje się bardzo silnik i ucieka płyn z chłodnicy
wiatrak się nie włącza
No to masz dwa problemy:
1. Znaleźć wyciek płynu chłodniczego - tutaj miejsc wycieku może być dużo. Po prostu trzeba dokładnie obejrzeć silnik i osprzęt.
2. Załączanie wentylatora. Do sprzwdzenia: bezpiecznik, przekaźnik wentylatora, włącznik wentylatora (wkręcony na dole korpusu termostatu), wentylator i ewentualnie przewody, złączki. -
No to masz dwa
problemy:
1. Znaleźć wyciek
płynu chłodniczego - tutaj miejsc wycieku może być dużo. Po prostu trzeba dokładnie
obejrzeć silnik i osprzęt.Tylko jeden! Jak się płyn zagotuje, to powiększa swoją objętość i ucieka specjalnym przelewem do tego przewidzianym.