Szarpanie przy ruszaniu


  • Użytkownik archiwalny

    Witam Was.
    Nie znalazłem podobnego tematu, albo nie umiem korzystac z nowej szukajki.
    Ostatnio Tikacz mnie wnerwia strasznie i zapowiedziałem mu, że będzie prędzej czy później sprzedany. On się nafochał i zaczął mi szarpać podczas ruszania z 1 biegu i wolnej jazdy na 2 biegu. Objawy są i na LPG i na benzynce. Przy czym po przekroczeniu na 1 biegu prędkości 20 km/h nagle jest ok, podobnie na "2" do 40km/h. Samo szarpanie przypomina trochę objawy braku LPG ale jak pisałem jest to na obu paliwach. Każdego jest pod dostatkiem. Dodam, że dzieje się to na zimnym jak i na dobrze nagrzanym silniku czyli cały czas.Pomóżcie, bo ruszanie spod świateł to dramat


  • Użytkownik archiwalny

    Pomóżcie, bo ruszanie spod świateł to dramat

    Poczytaj wątek "Problem ze sprzęgłem" z 6.01 .


  • Użytkownik archiwalny

    Tylko widzisz, zastanawiam się czy to sprzęgło. Bo problemy są tylko na 1 i 2 przy małej prędkości. Inne biegi wysprzęglane są dobrze zarówno przy redukcji jak i przy wejściu na wyższy bieg


  • Użytkownik archiwalny

    Tylko widzisz, zastanawiam
    się czy to sprzęgło. Bo problemy są tylko na 1 i 2 przy małej prędkości. Inne biegi
    wysprzęglane są dobrze zarówno przy redukcji jak i przy wejściu na wyższy bieg

    A próbowałeś ruszać z III biegu ? Ciekawe jakie są objawy.


  • Użytkownik archiwalny

    spróbuje. Ale z "3" się ogólnie raczej ciężko rusza.


  • Użytkownik archiwalny

    spróbuje. Ale z "3" się
    ogólnie raczej ciężko rusza.

    Zgadza się ,ale to tylko chwilowa próba aby zobaczyć czy są jakieś objawy, takie jak opisywałeś
    na I i II i czy nie ślizga się sprzęgło.Czy jesteś pewny że nie blokuje się linka sprzęgła ?


  • Użytkownik archiwalny

    pewnym sie nigdy nie jest. Ale podczas jazdy to raczej ciężko to ocenić. Stało się to nagle. Wczoraj było ok. sprzęgło chyba tak nagle nie siada tylko stopniowo, chyba że sie myle...


  • Użytkownik archiwalny

    pewnym sie nigdy nie jest.
    Ale podczas jazdy to raczej ciężko to ocenić. Stało się to nagle. Wczoraj było ok. sprzęgło
    chyba tak nagle nie siada tylko stopniowo, chyba że sie myle...

    Różnie to bywa Np.sprężyna centralna docisku lub amortyzator w tarczy sprzęgłowej może pęknąć nagle. A linkę możesz szybko sprawdzić i mieć ją z głowy.


  • Użytkownik archiwalny

    pewnym sie nigdy nie jest.
    Ale podczas jazdy to raczej ciężko to ocenić. Stało się to nagle. Wczoraj było ok. sprzęgło
    chyba tak nagle nie siada tylko stopniowo, chyba że sie myle...

    Może warto sprawdzić poduszki silnika i skrzyni?
    Bo takie objawy szarpania mogą na nie wskazywać.
    Skoro to się pojawiło nagle to wątpię żeby to było sprzęgło choć do końca jego nie wykluczam.


  • Użytkownik archiwalny

    a jak ją moge sprawdzić?


  • Użytkownik archiwalny

    a jak ją moge sprawdzić?

    Odkręć tą nakrętkę (pod chłodnicą) i ruszając pedałem sprzęgła sprawdź czy linka porusza się lekko
    i nie ma zacięć.


  • Użytkownik archiwalny

    w tych warunkach pogodowych to raczej nie wykonalne. A idąc do pracy w garniaku nie bede pod autkiem na mrozie leżał... Zwłaszcza, że nie do końca wiem o którą nakrętkę chodzi i z tego co piszesz potrzebowałbym drugiej osoby do pomocy.
    Zobaczymy, może się uspokoi.
    Dzięki za rade


  • Użytkownik archiwalny

    w tych warunkach pogodowych
    to raczej nie wykonalne. A idąc do pracy w garniaku nie bede pod autkiem na mrozie leżał...
    Zwłaszcza, że nie do końca wiem o którą nakrętkę chodzi i z tego co piszesz potrzebowałbym
    drugiej osoby do pomocy.

    Lars zapewne miał na myśli nakrętkę na końcu linki (przy skrzyni), którą się reguluje sprzęgło


  • Użytkownik archiwalny

    tak też sądziłem. Ale wiesz, cięzko na śniegu pod blokiem wczołgiwać się pod autko. Poza tym moim zdaniem to nie sprzęgło


  • Użytkownik archiwalny

    tak też sądziłem. Ale wiesz,
    cięzko na śniegu pod blokiem wczołgiwać się pod autko.

    Zdaję sobie sprawę

    Skoro na obu paliwach się to dzieje czyli gaźnik, filtr paliwa i pompa paliwa odpadają

    Coś w układzie zapłonowym nie teges



  • Zdaję sobie sprawę
    Skoro na obu paliwach się to
    dzieje czyli gaźnik, filtr paliwa i pompa paliwa odpadają
    Coś w układzie zapłonowym nie
    teges

    Ee! Na bank kończy się sprzęgło


  • Użytkownik archiwalny

    ale sprzęgło tak z dnia na dzień się raczej nie kończy. A biegi i wysprzęglanie podczas jazdy są bezproblemowe



  • Jeszcze powiedz, jaki masz przebieg. Sprzęgło wytrzymuje ca 80-120kkm. Może wytrzymać więcej, cóż, nauka radziecka zna takie przypadki.
    I jeszcze jedno, jak wysoko "bierze" Ci sprzęgło?
    I jeszcze jedno, czy "samo" ruszenie szarpie (puszczasz sprzęgło i szarpie) czy ruszasz płynnie i dopiero szarpie (jakby paliwa nie dostawał)?


  • Użytkownik archiwalny

    Jeszcze powiedz, jaki masz
    przebieg. Sprzęgło wytrzymuje ca 80-120kkm. Może wytrzymać więcej, cóż, nauka radziecka zna
    takie przypadki.

    To ja powiem na swoim przypadku 178kkm i nadal oryginalne sprzęgło
    Chociaż ostatnio wydaje mi się że troszkę krócej bierze ...Może mi się tylko wydaje



  • A nie mówiłem


Log in to reply