silnik nie chce odpalić - cewka iskrzy / Nowa tez iskrzy


  • Użytkownik archiwalny

    Ok, zaniepokojony zachowaniem swojego autka postanowiłem dziś o zmroku sprawdzić co się dzieje tak wiem święta itp. ale brak możliwości odpalenia auta był silniejszy
    Kilka dni temu podczas pierwszych mrozów auto odmówiło posłuszeństwa i nie chciało odpalić, przekonany o tym iż zamarzło mi coś w aucie postanowiłem go zaciągnąć na parking podziemny (ciepły). Na drugi dzień odpalił bezproblemowo i jakoś już jeździł przez dwa dni bez problemów czułem ze nie odpala jak powinien ale odpalał. Wczoraj już go nie odpaliłem ;/
    Dziś w ciemnościach postanowiłem zobaczyć co się dzieje czy gdzieś nie przeskakuje iskra, dużo się nie musiałem naszukać gdyż okazało się że widać iskrę na Cewce zapłonowej tuż przy wyjściu kabla do kopułki.
    Zapewne czeka mnie wymiana cewki. Spodziewać się jeszcze jakichś niespodzianek?
    Co byście ewentualnie jeszcze radzili sprawdzić ?
    Wesołych Świat



  • Wymienić kable na wszelki wypadek, chyba, że są nowe


  • Użytkownik archiwalny

    Dziś w ciemnościach
    postanowiłem zobaczyć co się dzieje czy gdzieś nie przeskakuje iskra, dużo się nie musiałem
    naszukać gdyż okazało się że widać iskrę na
    Cewce zapłonowej tuż
    przy wyjściu kabla do kopułki.
    Zapewne czeka mnie wymiana
    cewki. Spodziewać się jeszcze jakichś niespodzianek?

    Jesteś pewien, że walnięta jest cewka ?
    Ja bym na początek sprawdził przewód WN, który idzie od cewki do aparatu (sam wspomniałeś, że właśnie przy kablu pojawia się iskra).


  • Użytkownik archiwalny

    Zapomniałem o najważniejszym ...

    Wczoraj rano odpaliłem go (nie bez oporów) ale odpalił, po 2 min zgasiłem i poszedłem do domu happy ze odpali, za 2 godziny do chwili obecnej nie odpalił ;-/
    Kable, te które idą od świec do kopułki są na 100% wymienione jakieś 20k km temu czyli w poprzednie wakacje, bo miałem aż jasno pod maską od przebić. Kupiłem komplet ale nie wiem czy był wymieniany też przewód który idzie od cewki do kopułki.
    Teraz wziąłem ten kabel i leży już jakąś godzinę w domu zaraz idę podłączyć i zobaczę co będzie.

    A iskra pojawia się mniej więcej w miejscu gdzie wkłada się kabel ale bardziej na obudowie .

    EDIT #2

    Byłem przed chwilą sprawdzić i okazuje się, że jest ładna 0,5 - 1cm iskra na obudowie wokół nasady do kabla przy cewce, widać ślad od uderzenia na końcówce obudowy na którą nakłada się kabel - mechanik musiał uderzyć jak ostatnio majstrował przy nim.
    Teraz moje pytanie:
    Czy można doraźnie zanim nie kupie nowej cewki spróbować np. zakleić ten fragment (wiadomo po odczyszczeniu) Poxipolem albo czymś innym, jutro raczej nigdzie nie kupie cewki, a auto przydało by mi się i to bardzo ... Wiem, że mądre to nie jest i jak padnie to padnie całkiem i stanie ale jestem lekko zdesperowany

    Możliwe ze cewka jest czymś w środku wypełniona? Jakiś płyn bo albo kropa deszczu mi spadła albo coś zaczyna z niej cieknąć ;/



  • 20 tys hmmm... mimo wszystko pokusiłbym się o wymianę kompletu. W obu posiadanych samochodach - tico oraz obecnie MB, zwracam szczególną uwagę na "dziwną" mentalność poprzednich właścicieli, którzy wymieniają tylko kable idące od kopułki do świec. Natomiast ten cewka/aparat - kopułka pozostawiają... Czyżby to miał być nowy sposób na "oszczędzanie"...



  • Jeśli nie kupiłeś identycznych kabli, to sprawdź na izolacji firmę, numer seryjny etc. Będziesz wiedział czy przewód cewka/kopułka był wymieniany, choć skoro to robiłeś powinieneś wiedzieć

    kupie nowej cewki spróbować np. zakleić ten fragment (wiadomo po odczyszczeniu) Poxipolem albo
    czymś innym, jutro raczej nigdzie nie kupie cewki, a auto przydało by mi się i to bardzo ...

    Jeśli dysponujesz klejem, który nie posiada właściwości przewodzących to doraźnie może pomóc...

    Możliwe ze cewka jest czymś w
    środku wypełniona? Jakiś płyn bo albo kropa deszczu mi spadła albo coś zaczyna z niej cieknąć

    Nie sądzę, by znajdował się tam jakiś cieknący płyn, cewka to urządzenie elektro-magnetyczne, więc chyba nie powinno tam być nijakiej cieczy ale nie jestem specjalistą...


  • Użytkownik archiwalny

    20 tys hmmm... mimo wszystko
    pokusiłbym się o wymianę kompletu. W obu posiadanych samochodach - tico oraz obecnie MB,
    zwracam szczególną uwagę na "dziwną" mentalność poprzednich właścicieli, którzy wymieniają
    tylko kable idące od kopułki do świec. Natomiast ten cewka/aparat - kopułka pozostawiają...
    Czyżby to miał być nowy sposób na "oszczędzanie"...

    Dziwi mnie to, bo wymieniałem już 3 czy 4 komplety przewodów i zawsze był tam też ten, co idzie do cewki. A skoro jest w komplecie, to wiadomo, że jego też się wymienia


  • Użytkownik archiwalny

    Nie sądzę, by znajdował się
    tam jakiś cieknący płyn, cewka to urządzenie elektro-magnetyczne, więc chyba nie powinno tam
    być nijakiej cieczy ale nie jestem specjalistą...

    Raczej tam nie będzie żadnego płynu
    Kiedyś w maluchach były cewki "olejowe"



  • Mnie też, szczególnie, że ten cewka-kopułka w MB był już nawet lekko zgniły.... Czyżbym miał takowe "głupie szczęście"...


  • Użytkownik archiwalny

    Teraz moje pytanie:
    Czy można doraźnie zanim nie
    kupie nowej cewki spróbować np. zakleić ten fragment (wiadomo po odczyszczeniu) Poxipolem albo
    czymś innym, jutro raczej nigdzie nie kupie cewki, a auto przydało by mi się i to bardzo ...

    Poraz kolejny zadam pytanie:
    Z jakiego powodu jesteś pewien, że to wina cewki ?

    Nie wydawaj od razu kilkudziesięciu złotych (chyba, że cię stać ) na nową cewkę, tylko załatw/pożycz od kogoś przewód WN, który idzie do cewki albo samą cewkę.



  • Nie wydawaj od razu
    kilkudziesięciu złotych (chyba, że cię stać ) na nową cewkę,

    Ja tak zrobiłem, a teraz mam nową cewkę w domu W tym wypadku pożyczyłbym cewkę z innego tico, tak jak radzi Krzyś


  • Użytkownik archiwalny

    Ja tak zrobiłem, a teraz mam
    nową cewkę w domu

    Proszę, a tu kolega, który potrzebuje nowej cewki

    EOT


  • Admin

    Kolego ybbp - po raz drugi zwracam Ci uwagę, że:

    • wątek "Co dziś dłubałem..." nie służy do prowadzenia dyskusji, lecz do krótkich wzmianek o tym, co akurat dziś dłubaliśmy w tico;
    • naprawdę warto przeczytać podwieszony wątek dla Nowych;
    • skorzystaj z wyszukiwarki forumowej, gdy masz problem;
    • jeśli nie znalazłeś rozwiązania - załóż nowy watek, opatrz go odpowiednim tytułem i tam rozmawiaj do woli o konkretach.

    Naprawdę nie rozumiem, dlaczego nie chcesz zastosować się do pewnych zwyczajów panujących na forum - nawet wtedy, gdy wyraźnie Ci o nich piszę. Wykaż odrobinę dobrej woli, jako i ja wykazuję, i zadbaj wspólnie z nami o trochę porządku.


  • Użytkownik archiwalny

    Leo uznałem, że można to dać do tematu "Co dziś dłubałem" jednak się pomyliłem. Tematy dla nowych przeczytałem. Muszę się wkręcić w to forum
    Przepraszam
    PS. Mógłbyś odpisać na moje PW? Dzięki i wesołych
    EOT

    Nie trzeba mieć wcale do tego kabla

    Jutro rano odczyszczę i spróbuje ogrzać to miejsce / stopić


  • Admin

    Leo uznałem, że można
    to dać do tematu "Co dziś dłubałem" jednak się pomyliłem.

    Oczywiście, że można, jeśli tylko opiszesz, co zrobiłeś. Jeżeli zaś opisujesz problem i na końcu zadajesz pytanie "Spodziewać się jeszcze jakichś niespodzianek? Co byście ewentualnie jeszcze radzili sprawdzić?", to logicznym jest, że oczekujesz odpowiedzi, a więc dyskusji.

    Tematy dla nowych przeczytałem.

    Chyba jednak nie do końca. A przynajmniej nie dałeś nam o tym znać...

    Przepraszam

    Proszę bardzo. Po prostu bądź bardziej uważny.

    PS. Mógłbyś odpisać na moje PW?

    Oczywiście, jeżeli jakikolwiek od Ciebie dostanę.


  • Użytkownik archiwalny

    Ok, Panowie i Panie zaklejone nie ma już przebicia i auto odpaliło z miejsca
    Pytanie tylko jak bardzo jest ryzykowna jazda z zaklejona cewką Poxipolem ?
    Czy jest możliwe żeby cewka nie dawała prawidłowego napięcia cały czas ?
    Bo coś delikatnie jest jeszcze nie tak.



  • Być może na skutek uderzenia, powstało uszkodzenie mechaniczne jednej z płytek, a to już raczej nieodwracalna przyczyna...


  • Użytkownik archiwalny

    W miejscu gdzie przykręca się dwoma śrubami całą cewkę do karoserii auta jedna czy dwie blaszki lekko odstawały. Chyba kupie całą cewkę i tak. Wyeliminuje inne przyczyny i zobaczymy.
    Na razie problem rozwiązany

    EDIT

    Rozwiązanie okazało się chwilowe po ~40km iskry na cewce znow się pojawiły ...


  • Użytkownik archiwalny

    Dalej mam problem ;/

    Kupiłem nową cewkę i na mrozie znów jest problem z odpalaniem,
    Odpaliłem auto patrze a tam cewka wokół tych metalowych blaszek iskrzy dookoła ;/
    Na zdjęciu tego dokładnie nie widać. Cewka jest uszkodzona czy jak ?
    Możliwe ze to przez przykręcenie tylko na jedna śrubę ?
    WTF?


  • Użytkownik archiwalny

    Dalej mam problem ;/
    Kupiłem nową cewkę i na
    mrozie znów jest problem z odpalaniem,
    Odpaliłem auto patrze a tam
    cewka wokół tych metalowych blaszek iskrzy dookoła ;/
    Na zdjęciu tego dokładnie nie
    widać. Cewka jest uszkodzona czy jak ?

    O jakich blaszkach piszesz ?

    Możliwe ze to przez
    przykręcenie tylko na jedna śrubę ?

    Nie sądzę.

    Przewodu WN idącego z cewki do kopułki aparatu w dalszym ciągu nie sprawdziłeś ?


Log in to reply