nie chce palić na benzynie
-
Obroty zaczął utrzymywać bardzo wysokie, z tego wszystkiego nie pokazywał temperatury, wiatrak też się nie załączał. Tiko zaczęło umierać... na trasie białogard-koszalin tak się zgrzał że zaczął walić strumieniem płynu chłodniczego w postaci pary prosto z uszczelki pod głowicą, zaczął spalać gaz, olej i płyn od chłodnicy jednocześnie... dojechał do domu wśród błękitnego dymu z tłumika. Mechanik wymienił uszczelkę pod głowicą, pod pokrywą zaworów, od razu zmienił rozrząd i pompę wodną, filtr oleju, olej, termostat, czujnik temperatury od wiatraka, taką cienką rurkę co idzie na kolektorze górą:) Tiko powróciło do życia, jednak na benzynie nadal nie chce palić. Nadal ma duże obroty, wyczaiłem, że linka od gazu była zsiepana i blokowała sprężynkę odbijającą, wymieniłem linkę, obroty nadal są wysokie tak jakby cały czas był na ssaniu. Oczywiście działa tylko na gazie więc te obroty to może na parowniku trzeba by regulować? Poradźcie mi proszę dokąd z tym iść, do mechanika od gazu?:)
pozdrawiam -
ile zapłaciłeś za wymianę uszczelki pod głowica?
-
Za wszystko to co opisałem wyżej mechanik wziął 200zł. Dziś próbowałem odpalić go na benzynie... efekt był taki, że parownik zamarzł na kość. Co mogło być przyczyną zamarźnięcia parownika?
-
Witam.Zasada jest taka że odpala się na Pb a po uzyskaniu względnej temperatury przełancza się na LPG.W twoim przypadku trzeba udrożnić gażnik by silnik pracował na Pb.Parownik jest oszroniony gaz znajdujący się w nim jest w stanie ciekłym a nie lotnym.Odpowietrz układ chłodzenia ,sprawdż ilość płynu.
-
Panowie, jak odpalam na benzynie to po przekręceniu kluczyka powinienem słyszeć taki odgłos pompki tak? Tak miałem w innych autkach... koniec z końcem w tiku tego nie słyszę. Może dlatego nie odpala na benzynie? Zasadę odpalania na benzynie a potem przechodzenia na lpg znam tyle, że zaniedbałem to z lenistwa, stąd ten temat się pojawił:)
-
Panowie, jak odpalam na
benzynie to po przekręceniu kluczyka powinienem słyszeć taki odgłos pompki tak? Tak miałem w
innych autkach... koniec z końcem w tiku tego nie słyszę. Może dlatego nie odpala na benzynie?W Tico standardowo jest mechaniczna pompka paliwa,a nie elektryczna(w takich pomkach jest taki odgłos).
Raczej nie usłyszysz nic.To że odpalałeś na LPG to tylko szkodzi membranom w reduktorze.
Moim zdaniem potrzebne będzie czyszczenie gaźnika i jego regulacja na noPb. -
-
ok, przeczyszczę gaźnik i
opiszę efekty. Prosił bym jeszcze o informacje... co to jest? Bo jakoś nie mogę skumać
zastosowania tego kranika.Elektrozawór benzynowy
Jak się mylę niech Mnie ktoś poprawi.Nie masz czasem go teraz zamknietego?
-
jaką on pełni funkcję? czemu jest "elektro-"? jutro sprawdzę czy nie jest zakręcony... może to jest przyczyną;)
-
jaką on pełni funkcję?
Odcina dopływ benzyny do gaźnika w czasie użytkowania na LPG
czemu jest "elektro-"? jutro sprawdzę czy nie jest zakręcony... może to jest przyczyną;)
Zawór elektromagnetyczny jest to zawór otwierany i zamykany sygnałem elektrycznym mogący kontrolować przepływ medium (cieczy, gazu) w układzie. Składa się z cewki i korpusu. Działanie wywoływane jest polem elektromagnetycznym generowanym cewką przyciągającą zworę.
-
Odcina dopływ benzyny do
gaźnika w czasie użytkowania na LPG
Zawór elektromagnetyczny jest
to zawór otwierany i zamykany sygnałem elektrycznym mogący kontrolować przepływ medium
(cieczy, gazu) w układzie. Składa się z cewki i korpusu. Działanie wywoływane jest polem
elektromagnetycznym generowanym cewką przyciągającą zworę.Dodam, że elektrozawory (zakładane na wężyku paliwowym podczas montażu instalacji LPG) mają możliwość ręcznego zamknięcia przepływu. U mnie jest np. moletowane pokrętło, którym po kilku obrotach można zablokować dopływ benzyny. Prawdopodobnie u Ciebie służy do tego ów kurek, bo masz nieco inny typ elektrozaworu.
-
Panowie, nie czyściłem gaźnika, sprawdziłem ów elektrozawór, połączyłem rozdzielony przewód paliwa omijając elektrozawór i bez problemu śmiga na benzynie. Teraz mogę rozumować tak:
a) elektrozawór jest niesprawny, non stop odcina dopływ benzyny mimo przełączania z gazu na benzynę przełącznikiem wewnątrz auta.
b) w instalacji elektrycznej jest wada, mimo przełączania wewnątrz auta na benzynę prąd non stop dochodzi do elektrozaworu i go blokuje
c) jakiś bezpiecznik wyleciał i elektrozawór nie trybiBezpieczniki są sprawne czyli "c" odpada, chyba, że ktoś sprytny założył jakiś na wiązce kabli. By to wykluczyć podłączyłem dwa kabelki z żarówką do kabli od elektrozaworu, napięcie jest, żarówa świeci, tylko że świeci... podczas gdy auto jest uruchomione nas benzynie.
Pytanie do Was, czy jeśli auto jest przełączone na benzynę tym przełącznikiem wewnątrz auta to elektrozawór odcinający dopływ pb ma mieć napięcie w stykach tak że gdy przyłożę do nich kabelki z żarówką to świeci? czy wówczas elektrozawór nie powinien mieć napięcia? -
czy jeśli
auto jest przełączone na benzynę tym przełącznikiem wewnątrz auta to elektrozawór odcinający
dopływ pb ma mieć napięcie w stykach tak że gdy przyłożę do nich kabelki z żarówką to świeci?
czy wówczas elektrozawór nie powinien mieć napięcia?Masz racje. Jeżeli przełączysz na Pb to na stykach elektrozaworu powinno być napięcie otwierające przepływ Pb.Czyli między przewodem prądowym a masą powinno być napięcie (żarówka powinna sie świecić).Elektrozawór działa (jest otwarty a zamknięciu ulega zawór LPG))pod wpływem włączenia w kabinie centralki - Pb.Często bywa uszkodzony ten przełącznik w kabinie i mimo jego przełączenia na Pb może nie podawać napięcia na elektrozawór. Ja mam tak podłączone i wszystko działa.Tak że najpierw zacznij sprawdzanie elektryki a elektrozawór zostaw na sam koniec.
-
Więc gdy jest napięcie w stykach elektrozaworu, zawór wówczas jest otwarty a gdy nie ma w nich napięcia, jest zamknięty tak?
-
Więc gdy jest napięcie w
stykach elektrozaworu, zawór wówczas jest otwarty a gdy nie ma w nich napięcia, jest zamknięty
tak?Zgadza się.
-
Więc gdy jest napięcie w
stykach elektrozaworu, zawór wówczas jest otwarty a gdy nie ma w nich napięcia, jest zamknięty
tak?Tylko czy ta dźwignia na tym zaworze erektromagnetycznym nie służy przypadkiem do ręcznego odcinania Pb niezależnie od sterowania elektrycznego.
I druga sprawa czy na instalacji LPG masz też identyczny elektrozawór ? -
widziałem taki zawór od strony gaźnika, pewnie do lpg, tyle, że nie miał dźwigni, był w pełni automatyczny bez możliwości odcięcia dopływu ręcznie. Wnioskując, skoro napięcie dochodzi do zaworka a ten nie puszcza paliwa tylko jest zablokowany to znaczy, że trzeba go wymienić. Mam rację?:) To przez ten zawór auto nie chciało palić na benzynie...
-
Dodam, że elektrozawory
(zakładane na wężyku paliwowym podczas montażu instalacji LPG) mają możliwość ręcznego
zamknięcia przepływu. U mnie jest np. moletowane pokrętło, którym po kilku obrotach można
zablokować dopływ benzyny.To ciekawe. Może mamy podobne konstrukcje, ale u mnie tym moletowanym pokrętłem można (wkręcając go)ustawić zawór w pozycji stałego otwarcia (na wypadek uszkodzenia cewki elektrozaworu, aby można było dalej jechać na LPG), natomiast zamyka go zawsze sprężyna.Czy mamy jeszcze inne konstrukcje elektrozaworów ? Bo u mnie tym pokrętłem nie można zamknąć.
-
-