Odgłosy spod maski na biegu jałowym????????


  • Użytkownik archiwalny

    Szukałem troche w archiwum ale albo źle wpisałem zagadnienie albo poprostu taki problem u nigo nie wystąpił. Chodzi o to, że odgłos ten dochodzi tylko na ciepłym silniku, gdy jest wyłączone ssanie. Jak dodać gazu chociaż lekko to nic nie słychać. Dźwięk trudno określić słowami i nie występuje za każdym razem ale czsami. <img src="/images/graemlins/niewiem.gif" alt="" />



  • Dźwięk trudno określić
    słowami i nie występuje za każdym razem ale czsami.

    Może zawory? <img src="/images/graemlins/niewiem.gif" alt="" />
    Trudno tak na odległość.
    Na małych obrotach może być słychać rozkletotane zawory.
    Na ssaniu nie słychać, bo ma wysokie obroty.
    Choć, prawdę mówiąc, rozregulowane zawory, najlepiej słychać właśnie na zimnym silniku.


  • Użytkownik archiwalny

    Szukałem troche w archiwum ale albo źle wpisałem zagadnienie albo poprostu taki problem u nigo
    nie wystąpił. Chodzi o to, że odgłos ten dochodzi tylko na ciepłym silniku, gdy jest
    wyłączone ssanie. Jak dodać gazu chociaż lekko to nic nie słychać. Dźwięk trudno określić
    słowami i nie występuje za każdym razem ale czsami.

    nagraj i zamiesc <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    nagraj i zamiesc

    Ty akurat słyszałeś, także wiesz o co chodzi.


  • Użytkownik archiwalny

    Może zawory?
    Trudno tak na odległość.
    Na małych obrotach może być słychać rozkletotane zawory.
    Na ssaniu nie słychać, bo ma wysokie obroty.
    Choć, prawdę mówiąc, rozregulowane zawory, najlepiej słychać właśnie na zimnym silniku.

    Oto chodzi że słychać tylko po wyłączeniu ssania a więc silnik już jest ciepły



  • Oto chodzi że słychać tylko po wyłączeniu ssania a więc silnik już jest ciepły

    Ale za to ma już wolniejsze obroty.



  • Szukałem troche w archiwum ale albo źle wpisałem zagadnienie albo poprostu taki problem u nigo nie wystąpił. Chodzi o to, że odgłos ten dochodzi tylko na ciepłym silniku, gdy jest wyłączone
    ssanie. Jak dodać gazu chociaż lekko to nic nie słychać. Dźwięk trudno określić słowami i nie występuje za każdym razem ale czsami.

    Charczy ci silnik pewnie,nie ma tak w ciepłe dni,po ziemie to minie,owszem jak sie tylko delikatnie gazu doda to zanika.


  • Użytkownik archiwalny

    Oto chodzi że słychać tylko po wyłączeniu ssania a więc silnik już jest ciepły

    U mnie jest podobnie - jak silnik nagrzeje sie i spadają obtory to zaczynam słyszeć lekkie stukanie (zawory wyregulowane) jak przechyle gałke zmiany biegów w prawo tak jakbym chciał wrzucić V bieg to stukanie zanika hmmm


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie jest podobnie - jak silnik nagrzeje sie i spadają obtory to zaczynam słyszeć lekkie
    stukanie (zawory wyregulowane) jak przechyle gałke zmiany biegów w prawo tak jakbym chciał
    wrzucić V bieg to stukanie zanika hmmm

    Może tulejki w mechanizmie zmiany biegów musisz wymienić, żeby się tego pozbyć.


  • Użytkownik archiwalny

    Szukałem troche w archiwum ale albo źle wpisałem zagadnienie albo poprostu taki problem u nigo
    nie wystąpił. Chodzi o to, że odgłos ten dochodzi tylko na ciepłym silniku, gdy jest
    wyłączone ssanie. Jak dodać gazu chociaż lekko to nic nie słychać. Dźwięk trudno określić
    słowami i nie występuje za każdym razem ale czsami.

    Szukaj czegoś luźnego w komorze silnika (osprzęt silnika?) Np. podcignij lub popuść pasek klinowy, jezeli się nic nie zmieni to szukaj dalej - np wydech - kolektor i jego osłona, katalizator, rura wydechowa itp. Jeżeli nic nie znajdziesz to odkręć korek wlewu oleju i słuchaj czy odgłos jest glośniejszy itp.
    Może to być coś luźnego przy gaźniku np. cięgna, oś przepustnicy, sama zębatka a ustaje gdy naciśniesz na linkę i ją napniesz przez co likwidujesz luz.
    Szukajcie a znajdziecie. <img src="/images/graemlins/OK.GIF" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie na luzie słychać "chrobotanie", które po wciśnięciu sprzęgła zanika. Może to łożysko na sprzęgle?


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie na luzie słychać "chrobotanie", które po wciśnięciu sprzęgła zanika. Może to łożysko na
    sprzęgle?

    przeciez to nie jest wk denerwujace i nie wadzi w jezdzie. jestem uczulony na stuki, poki i brzeki,ale jakos jak mialem tico to mnie to nie draznilo tzn nie zwracalem nawet na to uwagi. moze jakas oslona brzeczy tam np od tlumika. kanal i mozna oblookac dokladnie co i jak.


  • Użytkownik archiwalny

    przeciez to nie jest wk denerwujace i nie wadzi w jezdzie. jestem uczulony na stuki, poki i
    brzeki,ale jakos jak mialem tico to mnie to nie draznilo tzn nie zwracalem nawet na to
    uwagi. moze jakas oslona brzeczy tam np od tlumika. kanal i mozna oblookac dokladnie co i
    jak.

    Nie żeby mi to przeszkadzało ale nie chciałbym, żeby mi Tico rozkraczyło się w trasie.
    Dziś rano doszedł chroboczące dźwięk przy skręcaniu w lewo i nie wiem czy to łożysko czy przegub <img src="/images/graemlins/confused.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Nie żeby mi to przeszkadzało ale nie chciałbym, żeby mi
    Tico rozkraczyło się w trasie.
    Dziś rano doszedł chroboczące dźwięk przy skręcaniu w
    lewo i nie wiem czy to łożysko czy przegub

    Jak chrobocze przy skręcaniu- przegub.
    Jak buczy/huczy przy skręcaniu- łożysko.
    Przerabiałem obie opcje...


  • Użytkownik archiwalny

    Nie żeby mi to przeszkadzało ale nie chciałbym, żeby mi Tico rozkraczyło się w trasie.
    Dziś rano doszedł chroboczące dźwięk przy skręcaniu w lewo i nie wiem czy to łożysko czy przegub

    Łożysko oporowe - to przypadłość 80% Tico o przebiegu w granicach powyżej 80 tk. Rozlecieć się nie rozleci są to skrajne przypadki i możesz spokojnie z tym jeździć - stać napewno nie zostaniesz.

    Co do chrobotu przy skręcie to sprawdź czy ci coś nie narosło na nadkolach - np śnieg, lód, zmarznięte błoto itp.


  • Użytkownik archiwalny

    Jak chrobocze przy skręcaniu- przegub.
    Jak buczy/huczy przy skręcaniu- łożysko.
    Przerabiałem obie opcje...

    nie chce okazac sie chamski,ale byl jakis czas temat typu co mi piszczy. pnowie i panie radze najpierw obejrzec maszyne,zajrzec mu w rozne dziurki i okreslac blizej co sie dzieje. jak napisze,ze mi cos pyka w samochodzie w bagazniku to zgadnie ktos co to moze byc..??


  • Użytkownik archiwalny

    jak napisze,ze mi cos pyka w samochodzie w bagazniku to zgadnie ktos co to moze byc..??

    PYKADŁO ? <img src="/images/graemlins/winner.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    PYKADŁO ?

    Stawiam na subwoofer <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" /> <img src="/images/graemlins/biglaugh_.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    jak napisze,ze mi
    cos pyka w samochodzie w bagazniku to zgadnie ktos
    co to moze byc..??

    No jasne, to ten Osioł- kumple Shreka <img src="/images/graemlins/hahaha.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Stawiam na subwoofer

    eee jednak to byl osiol <img src="/images/graemlins/winner.gif" alt="" />


Log in to reply