Opór zaworka zwrotnego przewodu powrotnego paliwa.
-
Witam!!!
Byłem dziś u moich gazowników aby założyli mi "sławny" juz zaworek zwrotny na przewodzie powrotnym paliwa.
Sprawdzając zaworek dmuchając w jednym kierunku nie przepuszcza on całkowicie ani powietrza ani paliwa czyli działa tak jak powinien.
Dmuchając w drugim kierunku powietrze przechodzi tak jak to być powinno, lecz trzeba użyć do tego trochę "siły płuc".
Stąd moje pytanie, czy paliwo które spływa przewodem powrotnym do baku będzie umiało pokonać ten opór? Czy to paliwo spływa tylko grawitacyjnie czy jest ono tłoczone pod jakimś ciśnieniem?
Zastanawiam sie czy jak by to był spływ grawitacyjny to jak niepokona on oporu zaworka to czy nie będzie benzyna zalewała gaźnika a przy tym powodowała znaczny wzrost spalania?
Jak by mi to ktoś mógł wyjaśnić to byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Damian -
Witam!!!
Byłem dziś u moich gazowników aby założyli mi "sławny" juz zaworek zwrotny na przewodzie powrotnym paliwa.... i jak samochodzik się sprawuje z tym zaworkiem ?
-
... i jak samochodzik się sprawuje z tym zaworkiem ?
Zachowuje sie prawidłowo.
Wkońcu ustało szarpanie na światłach i i ogólnie samochód na gazie jeździ lepiej na LPG.
Zastanawiam sie tylko czy przy ciągłej jeździe na benzynie paliwo będzie pokonywało opór zaworku czy nie będzie czasem spalane w całej ilości jaką poda popmka gażnikowi? -
Zachowuje sie prawidłowo.
Wkońcu ustało szarpanie na światłach i i ogólnie samochód na gazie jeździ lepiej na LPG.
Zastanawiam sie tylko czy przy ciągłej jeździe na benzynie paliwo będzie pokonywało opór zaworku czy nie będzie
czasem spalane w całej ilości jaką poda popmka gażnikowi?Z tego wniosek, że zaworek spełnia swoją funkcję.
Benzyny powracającej do baku jest całkiem sporo i gdyby zaworek stawiał za duży opór, to na pewno byś już o tym wiedział - niepoprawna praca silnika.