Suzuki Alto - FAQ
-
-
Gdzie jest produkowany ten samochód?
W fabryce Suzuki Maruti w Manesar w Indiach. -
Czy są jakieś bliźniacze modele?
W Indiach jest on sprzedawany pod nazwą A-Star, a np. w Filipinach jako Celerio. Są to identyczne samochody nieco różniące się wyposażeniem. Prawie identyczną konstrukcję, przy nieco zmienionej przedniej części karoserii ma Nissan Pixo. -
Jakie wersje silnikowe są dostępne?
Wszystkie Alto wyposażone są w trzycylindrowy silnik K10B, o pojemności 996 cm3, moc maksymalna to 50 kW (68 KM) przy 6000 obr/min., maksymalny moment obrotowy to 90 Nm przy 3400 obr/min. Do 2011 roku oferowane w Polsce Alto miały silnik bez zmiennych faz rozrządu, od 2012 silnik wyposażono w VVT. W rezultacie spadło spalanie (z 5,5 na 5,2 l/100 km w mieście, z 4,4 na 4,3 l/100 km średnio, na trasie bez zmian 3,8 l/100 km), oraz emisja CO2 (z 103 na 99 g/km), inne parametry pozostały bez zmian. -
Czy faktycznie spalanie jest tak niskie?
Tak. Oczywiście dużo zależy od indywidualnego stylu jazdy i warunków eksploatacji, ale jak najbardziej realne jest osiągnięcie na trasie spalania poniżej 4 l/100 km, w mieście w okolicach 6 l/100 km. -
Dlaczego moje Alto nie ma...
-
zamykanego schowka.
W latach 2009-2010 był montowany otwarty kosz zamiast zamykanego schowka, od 2011 już taki schowek jest montowany fabrycznie. Można go dołożyć we własnym zakresie, nr części 73440M68K10-V6F - pokrywa schowka i 73420M68K10-FTN - schowek. -
regulacji wysokości fotela kierowcy, dzielonej tylnej kanapy.
Te rzeczy były montowane dopiero od 2011 roku. -
bocznych lub tylnych głośników.
Alto sprzedawane w Polsce ma jedynie dwa głośniki na podszybiu. Oczywiście można kolejne dołożyć we własnym zakresie, przygotowane są miejsca w drzwiach, ale trzeba też samodzielnie poprowadzić instalację elektryczną - brak jest fabrycznej. -
przełącznika dzień/noc w lusterku wstecznym.
Tego nie ma żadne Alto/Celerio/A-Star/Pixo do 2011 roku. Konstruktorzy uznali to za zbędne - widocznie nigdy nie jeździli po polskich drogach. Oryginalne lusterko można zastąpić takim z Suzuki Jimny albo Ignis - jest identyczne, ale ma już regulację przeciwolśnieniową. Fabrycznie udogodnienie to pojawiło się w Alto dopiero w modelu na 2012 rok. -
sznurka tylnej półki.
Księgowi widocznie uznali taki wydatek za nadmiernie podnoszący wartość samochodu. Można przecież taki sznurek sprzedać osobno, w ramach dostępnych akcesoriów - tak jest w przypadku Nissana Pixo, nr katalogowy KE793-4A000 - oczywiście pasuje on idealnie do bliźniaczego Alto. Pasują też sznurki od Seicento. -
zewnętrznego wejścia w fabrycznym radioodbiorniku.
Fabryczne radio to Nippon NSCR-04 bez wejścia AUX. Można podłączyć się z zewnętrznym urządzeniem lub zestawem głośnomówiącym do nietypowego złącza z tyłu radioodbiornika, można także wyprowadzić sobie to złącze (robiąc przejściówkę na standardowy jack) np. do schowka. Można także dokupić fabryczny moduł z przyłączem do usb dla ipoda czy odtwarzacza mp3, nr kat. 99000-99016-100. W niektórych krajach montowane jest fabrycznie radio NSCR-05 z wejściem AUX na panelu. -
obrotomierza.
We wszystkich wersjach Alto na rynek polski nie ma obrotomierza. Występuje on w niektórych wersjach na inne kraje, nr części 34200M68K00. Istnieje możliwość jego dołożenia, ale trzeba lekko rzeźbić w instalacji elektrycznej dołączając się z czterema kablami - nie ma odpowiedniej fabrycznej wiązki. Opis jest na forum. -
kontroli trakcji, automatycznej skrzyni biegów, kurtyn powietrznych, elektrycznych lusterek, opuszczanych manualnie bądź elektrycznych szyb z tyłu itd.
Alto na rynek polski nie ma tych udogodnień w żadnej wersji wyposażeniowej, choć występują one w wersjach na inne kraje. -
komputera pokładowego.
Nie wiadomo, ale niestety żadne Alto nie jest wyposażone w komputer pokładowy. Można bezinwazyjnie podłączyć się do złącza OBDII (pod kierownicą po prawej stronie) z zewnętrznym komputerkiem pokazującym spalanie, temperaturę itd. Wybór takich komputerków jest spory, jest to dość przydatny dodatek. -
czujnika deszczu, ogrzewania postojowego, tempomatu.
Jest to mały, miejski, budżetowy samochód. Jeżeli jednak ktoś bardzo chce to można Alto wyposażyć w takie dodatki. Fabryczny czujnik deszczu ma nr 990E0-65J81, a tempomat przypuszczalnie pasuje Comfort Cruise 500650-SWI, 33900-50065-0SW.
-