Obrotomierz w Suzuki Alto
-
Suzuki Alto oferowane na rynku polskim nie były wyposażone w obrotomierz, ale te sprzedawane na innych rynkach niekiedy tak. Istnieje mozliwość dołożenia takiego fabrycznego obrotomierza. Potrzebujemy:
- obrotomierz, numer katalogowy 34200M68K00, nowy lub używkę z demontażu Allegro,
- mocowanie obrotomierza, numer katalogowy 34285M68K00, jeśli nie było go w komplecie z obrotkiem pochodzącym z demontażu to można zamówić w ASO, nie jest drogie,
- cztery wkręty,
- dwa luźne piny do wtyczki do zaciśnięcia na kablu, do kupienia w sklepie elektronicznym,
- cztery przewody o przekroju ok. 0,5 mm2 (grubsze nie wejdą do wtyczki) i długości ok. 50-60 cm, najlepiej w kolorach czerwonym, czarnym, żółtym i niebieskim.
Odłączamy akumulator. Podważamy i zdejmujemy zaślepki obok otworów wentylacyjnych (mocowane są na wcisk). Pod spodem są cztery wkręty mocujące kratkę wentylacyjną i radio. Odkręcamy i wyjmujemy kratkę i radio. Zdejmujemy dużą maskownicę umieszczoną pod kierownicą pociągając do siebie (na ukos w kierunku kierownicy, nie równolegle do podłoża). Mocowana jest na zatrzaskach. Opuszczamy kierownicę. Luzujemy i lekko wysuwamy panel sterowania ogrzewaniem. Zdejmujemy górną deskę znad licznika pociągając do siebie. Odkręcamy dwa wkręty i wysuwamy licznik. Odłączamy od niego wtyczkę i wyjmujemy licznik.
Na desce od wewnątrz jest zaznaczone miejsce na obrotomierz. Wycinamy otwór wzdłuż linii. Przykręcamy mocowanie obrotomierza dwoma wkrętami, a do niego obrotomierz kolejnymi dwoma. Obcinamy wtyczkę z obrotomierza. Przedłużamy przewody. Na żółtym i niebieskim zaciskamy piny. Zdejmujemy blokadę z wtyczki licznika, wciskamy pin z niebieskim przewodem na pozycję 20, pin z żółtym na pozycję 30, ponownie zakładamy blokadę. Czarny przewód łączymy szybkozłączką albo lutując z czarnopomarańczowym podłączonym do pinu nr 4. Czerwony łączymy z czerwonoczarnym podłączonym do pinu nr 1.
Obrotomierz po zamontowaniu: