Wymiana łożyska w sprzęgle i wyjęcie silnika, co zrobić przy okazji?



  • @spinerr powiedział w Wymiana łożyska w sprzęgle i wyjęcie silnika, co zrobić przy okazji?:

    Stara nie będzie pasować.

    Myślałem, że masz w swojej skrzyni biegów pakiet podkładek o różnej grubości a wychodzi na to, że masz jedną.

    Pasowała do starych łożysk i starej obudowy. Nowe łożyska będą trochę trochę inne i obudowa też. Trzeba dobrać nową podkładkę.

    Rozumiem.
    W takim razie podkładka z innej skrzyni może być za cienka lub za gruba. Ale jeśli byłaby za gruba to można byłoby ją zeszlifować na potrzebną grubość w warsztacie obróbki mechanicznej na szlifierce do płaszczyzn ze stołem magnetycznym.
    Nie wiem o jakich wymiarach potrzebujesz podkładkę (fi zewn x fi wewn x grubość). Jak pisałeś powinna to być podkładka utwardzona. Może udało by się ją zastąpić pierścieniem wyciętymi (a następnie oczywiście przeszlifowanym) z bieżni wewnętrznej łożyska o tej samej średnicy wewnętrznej co potrzebna podkładka. Na pewno warunek twardości byłby spełniony a jak z wymiarami to nie wiem bo ich nie znam



  • Też rozważałem wrzucić to na magnesówkę.
    Ale gdyby się okazało, że potrzeba grubszej to faktycznie pomysł ze starym łożyskiem może być dobrym rozwiązaniem. O ile znajdę taki o właściwych rozmiarach :)



  • @spinerr powiedział w Wymiana łożyska w sprzęgle i wyjęcie silnika, co zrobić przy okazji?:

    Ale gdyby się okazało, że potrzeba grubszej to faktycznie pomysł ze starym łożyskiem może być dobrym rozwiązaniem. O ile znajdę taki o
    właściwych rozmiarach :)

    Wracając jeszcze do podkładki pozyskanej z ewentualnie zakupionej używanej skrzyni biegów. Jeżeli nawet ta podkładka będzie za cienka to też nie jesteś na straconej pozycji. Masz wówczas 2 podkładki (1 z remontowej i 1 z zakupionej skrzyni). Myślę, że składając je ze sobą w pakiet i zeszlifowując jedną z nich jesteś w stanie uzyskać potrzebną finalną grubość zestawu podkładek.



  • Nie wiem czy można dawać dwie podkładki.



  • @spinerr
    Wydaje mi się, że nie ma to znaczenia, aczkolwiek znawcą tego tematu regulacji nie jestem. Może montując fabrycznie przekładnię mieli dużą paletę podkładek o grubości stopniowanej co 0,05 mm więc nie musieli je zestawiać na żądany wymiar z kilku podstawowych podkładek. Może zorientuj się jak to jest faktycznie przez analogię do innych aut. Na Youtube można znaleźć filmy z demontażu/ montażu skrzyni biegów.
    EDIT
    Zajrzałem do książki Trzeciaka i mowa jest o jednej podkładce regulacyjnej dopieranej z zakresu grubości od 0,45 mm do 1,15 mm (dostępnych jest a właściwiej było 15 podkładek, których grubość stopniowana jest co 0,05 mm).