Prośba o wycenę samochodu
-
Witam!
Mam prośbę o wycenę swojego samochodu. Szukałem w necie, ale trudno o podobną specyfikację auta.
Przyszła ta chwila, że zmieniły się priorytety w moim życiu i z bólem serca muszę się pożegnać z samochodem, który kosztował mnie dużo serca i pieniędzy. Robiłem go pod siebie więc starałem się by wyszło jak najlepiej. Postanowiłem jednak się przesiąść do czegoś większego.
Tym samochodem jeżdżę sam już 6. rok. Zrobiłem nim jakieś 55kkm. Aktualny przebieg to 246kkm. Zawsze dowiózł do celu.
Wszystkie oleje, płyny, filtry, tarcze, etc. były wymieniane regularnie.
Ale do rzeczy; sprzedam moje Subaru Justy, komuś komu chce się poświęcić dla niego trochę wysiłku, kto o nie zadba należycie.
Mechanicznie jest to praktycznie Swift GTi, wizualnie bardzo praktyczne i przestronne autko z napędem na obie osie.Poniżej specyfikacja samochodu.
Buda:
- rocznik 1996,
- 5 drzwi,
- porobiona podłoga, progi, gniazda sprężyn i inne newralgiczne punkty nadwozia,
- zderzaki w kolorze,
- zachowana oryginalna fabryczna stylizacja (brak zbędnego plastiku), typowy „Sleeper”,
- felgi aluminiowe Ronal 14” plus Frigo (zima) oraz (za dopłatą) 15” OZ Route plus opony 195/50,
- wywinięte ranty błotników,
- elektryczny szyberdach Webasto (zapewniam nie cieknie),
- fabryczne halogeny w zderzaku,
- wlew paliwa otwierany z wnętrza,
Uwagi:
Na lakierze jest kilka ognisk rdzy, widocznych z bliska. Tylny zderzak zarysowany na rogu. Trzeba byłoby się tym zająć. Ostatnia konserwacja była robiona na wiosnę 2012r. Należałoby więc ją już odświeżyć. Po kupnie samochodu okazało się, że był stuknięty prawy tylny narożnik, nic konkretnego ale ktoś nieumiejętny tam majstrował i nieszczególnie mu to wyszło więc musiałem to poprawiać.
Zawieszenie i układ napędowy:
- fabryczne wspomaganie kierownicy (olej zmieniony w zeszłym roku),
- sprężyny seria Swift GTi;
- amortyzatory Koni Sport na wszystkich kołach, McPhersony z możliwością regulacji kąta pochylenia koła,
- wahacze przednie, łączniki, końcówki drążków etc. wymieniane w zeszły roku- przebieg 7kkm.
- skrzynia biegów w zeszłym roku przeszła przegląd- wymieniłem synchro 1. i 2. biegu. oraz uszczelnienia, przełożenie główne 18/71 (3.94),
- poduszki silnika i skrzyni wypełnione klejem do szyb w celu ich utwardzenia,
- napędy zalane olejem 75W90 GL5 Castrol TransAxle do przekładni hipoidalnych,
- łożyska w kołach zostały wymienione wszystkie zaraz po zakupie auta,
- hamulce (4 tarcze wraz z zaciskami) pochodzą ze Swifta GTi (250mm)- wymienione jakieś 17kkm temu na komplet z TRW,
- z przodu zamontowana rozpórka kielichów,
- odnowiona praktycznie całkowicie tylna kołyska zawieszenia, wymienione silentbloki zwrotnic,
- sprzęgło komplet Valeo wymienione 7kkm temu,
[img]http://images35.fotosik.pl/764/27ba3045f1b847f4m.jpg[/img]
[img]http://images43.fotosik.pl/951/028403d55d10630am.jpg[/img]
Uwagi:
- tylny dyfer nieco hałasuje ok. 80km/h, ale tylko przy jeździe z zapiętym 4WD- na lato można odłączyć tylną oś (spalanie spada wtedy o ok. 1l/100km),
- 4.bieg, przy małych prędkościach, delikatnie szumi,
- zawieszenie jest nieco twarde, szczególnie z tyłu, ale kręgosłupa nie przestawia więc do przeżycia (jeśli by ktoś chciał mam w magazynie seryjne sprężyny z Justy, które mogę dorzucić do auta),
- klocki hamulcowe z tyłu się kończą,
- przewody hamulcowe biegnące pod podłogą profilaktycznie należałoby wymienić bo już przed zimą widziałem na nich korozję a sam z nimi nigdy nic nie robiłem więc nie mogę ręczyć w jakim są stanie.
Silnik:
- przekładka G13B 1.3 16V 101KM seria,
- przebieg 146kkm,
- zalany Valvoline VR1 10W60,
- po wymianie uszczelniaczy zaworowych i uszczelki pod głowicą,
- zagazowany BLOSem, załączanym przez Bingo M, butla 24l w kole zapasowym,
- przepustnica 60mm,
- przepływomierz 48.5mm,
- sterownik mocno zrobiony pod więcej powietrza,
- rurowy kolektor wydechowy 4-2-1 z Toyoty,
- elementy pomalowane proszkowo,
- rozrząd i pompa cieczy chłodzącej z przebiegiem ok. 50kkm.
- odelżone i wyważone koło zamachowe,
- mokra wkładka filtra powietrza K&N,
- brak katalizatora, cywilny układ wydechowy
Uwagi:
- silnik czasem ma swoje humory w kwestii jałowych obrotów- tylko na benzynie, falują 800-300rpm i przygasa, problem znika po przełączeniu na LPG,
- spalanie gazu na poziomie 9-10l/100km, benzyny 8-9l/100km,
- czasem stuka hydropopychacz- nie udało mi się go namierzyć, warto byłoby się tym zająć.
[img]http://images46.fotosik.pl/1032/9af6b33632fed952m.jpg[/img]
[img]http://images43.fotosik.pl/835/32d3d1e15b9ac650m.jpg[/img]
Wnętrze:
- kompletne ze Swifta GTi,
- fotele przednie oraz tylna kanapa z GTi,
- boczki drzwiowe obite nowym, pasującym do wnętrza, materiałem,
- elektryczne szyby,
- elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne,
- centralny zamek sterowany z pilota,
- radio Pionier: CD, MP3, USB,
- głośniki Pionier,
- liczniki, włączniki halogenów, kierownica- GTi,
- welurowe dywaniki.
Uwagi:
- fotel kierowcy ma przetarty boczek od wsiadania/wysiadania,
- włączniki, przełączniki, regulacja nawiewu- ogólnie wszystko działa jak należy,
- urwana rączka otwierania szyby z tyłu,
- czasem hałasuje (trzeszczy) tylna półka,
- w bagażniku większość miejsca zajmuje koło zapasowe,
Jak myślicie, ile to wszystko jest warte?
Dzięki za odpowiedź.
-
Jak myślicie,
ile to wszystko jest warte?
Dzięki za
odpowiedź.[/u]jest to warte tylko tyle ile kupujacy zechce zaplacic
ja na ta chwile moglbym dac 3k
a czy tobie sie o oplaci kwestia tylko tego jak dlugo chcesz miec zamrozone pieniadze/ lub jak bardzo ich potrzebujesz
-
A ja spokojnie dałbym 4k za takie auto, aczkolwiek te pieniądze nie oddają wkładu pracy oraz części które są wsadzone, same amorki są sporo warte.
Jednym zdaniem, za 4k i więcej. -
9K pln.
-
4k,5k,9k, ciągle mi się wydaje że to mało, aczkolwiek najprościej wystawić na licytację i obserwować.
-
4k to za malo, na 4 wd
Patrzac na to ze 4 wd ,dobry stan blachy i wszystko w miare sprawne to mysle ze ktos do kajtkow bez gadania by wzial za 7-9k, wiec gdyby to bylo moje auto i zalezalo by mi na szybkiej sprzedazy bym sprzedal za 7k jezeli sie nie spiszy czekac na klienta ktory da 9
-
5, w porywach 6 tysięcy
-
Heh czyli nadal nie wiem ile powiedzieć
Chyba się skończy na wystawieniu go na aukcji. Nie ukrywam, że chciałbym dostać jak najwięcej za nie, ale wiem też jakie są obecne realia na rynku aut używanych. Ten samochód mimo wszystko bardzo niszowy jest co jest jego zaletą ale też i wadą.
Wystawie za 7k prawdopodobnie, a ile realnie ktoś mi da- się okaże.
Dzięki za zainteresowanie tematem z Waszej strony
-
dobra rada, wystaw ogłoszenie na DE, lub inne kraje ...
U nas to tak jak widzisz marzyciele 3-5k, nikt nie doceni ile kto w to auto włożył, czasu, pieniędzy i serca ... chyba że trafisz fanatyka, każdy inny będzie patrzył na to jak na zwykłego bez obrazy Swifta z napędem 4x4 i mocniejszym silnikiem. -
Jeśli dysponowałbym takim wolnym budżetem, to sam byłbym zainteresowany tym autem, bo bardzo podobają mi się zastosowane w nim modyfikacje
-
dobra rada, wystaw
ogłoszenie na DE, lub inne kraje ...
U nas to tak jak
widzisz marzyciele 3-5k, nikt nie doceni ile kto w to auto włożył, czasu, pieniędzy
i serca ... chyba że trafisz fanatyka, każdy inny będzie patrzył na to jak na
zwykłego bez obrazy Swifta z napędem 4x4 i mocniejszym silnikiem.a tobie to sie zdaje ze w niemcowni czy innym kraju to sraja pieniedzmi i za pierdoły sa w stanie placic wiecej niz to warte ?
"otoż nie Marianie" - tyle ze wartosc nabywcza pieniadza jest troszeczke inna
@dawcy - wystaw aukcje z bezsensowna minimalną - to tego SR forum i hoga i moze ktos sie skusi, tyle ze mozesz sie z tym autem bujac długo
btw nawet bym go chcial tylko mam inne auto za dwa nie mam zamiaru placic a w prawie 20letnim swapowanym wozie moze sie spie...zzepsuc wszystko
-
a tobie to sie
zdaje ze w niemcowni czy innym kraju to sraja pieniedzmi i za pierdoły
sa w stanie placic wiecej niz to warte ?Ty żyj dalej w przekonaniu że gebels puści Ci auto za bezcen, bo nie wie co ma
Tak, tam się ceni rzeczy bardziej niż u nas ... i wiedzą ile za to można dać, tylko u nas jest zawsze dziadowanie na ekranie ... sorry ...@dawcy - wystaw
aukcje z bezsensowna minimalną - to tego SR forum i hoga i moze ktos sie
skusi, tyle ze mozesz sie z tym autem bujac długonie wiadomo, ja bym celował w zagranicę, znam parę taki przypadków, gdzie auta dłubane szły właśnie do DE czy nawet do Czechów i za większe pieniądze niż tu w PL ...
btw nawet bym go
chcial tylko mam inne auto za dwa nie mam zamiaru placic a w prawie 20letnim
swapowanym wozie moze sie spie...zzepsuc wszystkow każdym się coś może zepsuć ... z resztą nikt nie kazał Ci go kupować ... więc po co bijesz pianę ?
Sprzeda się - ok, nie - problem właściciela, ani mój ani Twój i niech tak pozostanie. -
Ty żyj dalej w
przekonaniu że gebels puści Ci auto za bezcen, bo nie wie co magdzie ja takie cos napisalem?
Tak, tam się ceni
rzeczy bardziej niż u nas ... i wiedzą ile za to można dać, tylko u nas jest zawsze
dziadowanie na ekranie ... sorry ...ekhm jakbycito albo i nie
nie wiadomo, ja bym
celował w zagranicę, znam parę taki przypadków, gdzie auta dłubane szły właśnie do
DE czy nawet do Czechów i za większe pieniądze niż tu w PL ...i owszem sie zgodze ( cos czego nie widziales w poprzednim poscie - inna sila nabywcza)
w każdym się coś
może zepsuć ... z resztą nikt nie kazał Ci go kupować ... więc po co bijesz pianę ?ja bije ?
auto kolegi dawcy nie jest idealnym rodzynkiem - wiecej, jak sam napisal ma pewne przypadlosci ktore wcale nie musza byc łatwo wyleczalne (gdyby byly to by je sam usunal )Sprzeda się - ok,
nie - problem właściciela, ani mój ani Twój i niech tak pozostanie.oczywiscie
-
gdzie
ja takie cos napisalem?to czemu Ty chcesz dziadować i kupować za bezcen ? odpowiedź jest jedna ...
auto kolegi dawcy
nie jest idealnym rodzynkiem - wiecej, jak sam napisal ma pewne przypadlosci
ktore wcale nie musza byc łatwo wyleczalne (gdyby byly to by je sam usunal
)jak każde auto po tylu latach, chyba że stoi w muzeum od nowości ... nie ma ideałów, są tylko auta o mniejszej ilości mankamentów.
oczywiscie
to też ja kończę wywody na ten temat, bo polemika nie ma najmniejszego sensu, wydaliśmy swoje opinie i po sprawie. Każdy i tak zostanie przy swoim ...
-
Panowie!