Suzuki Swift MK3 1.3 GTI


  • Użytkownik archiwalny

    Witam jestem dość świeżym kierowcą i planuje zakup autka do 4 tysięcy . Na allegro pojawił się swift w silniczku 1.3 GTI 105hp bardzo mi się podoba lecz mam pewne pytania co do auta zatem:
    1.Czy części do tego modelu to kłopot czy idzie znaleźć jakieś zamienniki po rozsądnej cenie?
    2.Jak ma się sprawa rdzy w tych modelach
    3.No i czy jest to wdzięczny samochodzik czy co tydzień będzie coś w nim wysiadać ?
    Za odpowiedzi szczerze dziękuje


  • Użytkownik archiwalny

    1. z częściami do zawieszenia hamulce przeguby te sprawy nie ma problemu ceny nie śa zbyt duże gorzej z elektrycznymi tu jest większy problem ale też idzie dostać
    2. no niestety dość mocno rdzewieją, znaleźć zdrowego jest ciężko
    3.raczej są to mało awaryjne auta


  • Użytkownik archiwalny

    a takie zabawki do silnika gdyby coś padło ? idzie dostać?
    tak poza tym oto swift który mam na oku :
    http://allegro.pl/suzuki-swift-1-3-gti-mk3-warszawa-tanio-1995r-i1451888875.html


  • Użytkownik archiwalny

    poczytaj trochę forum, to nie boli ...


  • Użytkownik archiwalny

    To "forum" jest lekko specyficzne tak więc lekko boli... nie rozumiem ludzi takich jak Ty. Jak masz zamiar dawać taką odpowiedź to idź się przejdź lepiej na piwo... Skoro zakładam wątek to znaczy że nie jestem wstanie znaleźć informacji jakie mnie interesują...


  • Użytkownik archiwalny

    Witam jestem dość
    świeżym kierowcą i planuje zakup autka do 4 tysięcy . Na allegro pojawił się swift
    w silniczku 1.3 GTI 105hp bardzo mi się podoba lecz mam pewne pytania co do auta

    Seria ma 101hp, a po tylu latach to pewnie i nie. Majac 4 tysie mozna by atakowac GTi pod warunkiem drugich 4 tysi w zapasie.

    zatem:
    1.Czy części do
    tego modelu to kłopot czy idzie znaleźć jakieś zamienniki po rozsądnej cenie?

    Standardowe graty w stylu klocki, tarcze, wahacze, przeguby, drazki, termostaty, sprzeglo, amorki itp. sa dostepne bez problemu z reguly od kilku roznych producentow. Co prawda ceny do GTi nie sa niskie jak do 8v ale nadal jest dosyc tanio. Sprawdz sobie na stronie inter carsu. Oczywiscie w ASO mozesz kupic conajwyzej podkladke pod tablice rejstracyjna, bo oryginalne czesci urywaja dupe. Gorzej z nietypowymi gratami jak np. uszczelka kolektora czy hydropopychacze. Ciezko znalezc i sa drogie, ale umowmy sie ze rzadko to pada.

    2.Jak ma się sprawa
    rdzy w tych modelach

    Masakra w 3ech aktach. Rdziewieje niewidocznie od spodu.

    3.No i czy jest to
    wdzięczny samochodzik czy co tydzień będzie coś w nim wysiadać ?

    Za 4 tysie odpuscilbym sobie, szybko zrobi sie 2x tyle.


  • Użytkownik archiwalny

    Najważniejszą rzeczą w każdym starym swifcie jest buda. Mechanikę można zrobić taniej lub drożej (w zależności od posiadanych umiejętności/możliwości/kasy/znajomości) - zeżartej totalnie budy naprawić się nie da (a zeżarta totalnie buda to bardzo częsty przypadek).

    Co do przejrzystości forum, to akurat się zgodzę - bardzo często trudno jest znaleźć to co nas interesuje.


  • Użytkownik archiwalny

    To "forum" jest
    lekko specyficzne tak więc lekko boli... nie rozumiem ludzi takich jak Ty.

    opcja szukaj się kłania, znajdziesz wszystko jak umiesz się nią posługiwać

    Jak masz
    zamiar dawać taką odpowiedź to idź się przejdź lepiej na piwo... Skoro zakładam
    wątek to znaczy że nie jestem wstanie znaleźć informacji jakie mnie interesują...

    więc nie potrafisz, to poczytaj forum, na ogólnym masz taki super duży wątek o GTi.
    Zresztą co chwila jest coś o GTi.
    Szczególnie przewija się wątek walki właścicieli z panią R.


  • Użytkownik archiwalny

    *Hellsing widzisz nie tylko ja mam problemy z przejrzystością forum

    Co do autka dzwoniłem wczoraj do właściciela mam mieszane uczucia auto nie jeździło od 4 miesięcy właściciel 20 lat max i nie interesuje go konkretna oferta tylko licytacja.
    Co do mojego budżetu to nie jest on wielki raz na miesiąc jakaś pierdułke mógłbym wymienić ale nie żeby od razu 4 tysiące..
    Co do budy zapewniał mnie że progi i spód były konserwowane 2 lata temu i że są zdrowe. Wychodzi jedynie na drzwiach od strony kierowcy.
    No i też podejrzaną sprawą jest przebieg auta 100k to dosyć mało jak na 16 letnie o ile nie kręci się 2 raz lub nie był cofany


  • Użytkownik archiwalny

    *Hellsing widzisz
    nie tylko ja mam problemy z przejrzystością forum

    fakt stary zlosniki był bardziej czytelny, nie mniej jednak jest to co jest i naprawdę poszukanie nie boli
    P.s: ja tam nie widzę g na końcu w nicku ...

    Co do autka
    dzwoniłem wczoraj do właściciela mam mieszane uczucia auto nie jeździło od 4
    miesięcy właściciel 20 lat max i nie interesuje go konkretna oferta tylko licytacja.

    no cóż, może da mu ktoś 3,5k pln ...

    Co do mojego
    budżetu to nie jest on wielki raz na miesiąc jakaś pierdułke mógłbym wymienić ale
    nie żeby od razu 4 tysiące..

    to odpuść sobie GTi, dobra rada.

    Co do budy
    zapewniał mnie że progi i spód były konserwowane 2 lata temu i że są zdrowe.

    każdy tak powie, w końcu sprzedać trzeba.

    No i też podejrzaną
    sprawą jest przebieg auta 100k to dosyć mało jak na 16 letnie o ile nie kręci się 2
    raz lub nie był cofany

    licznik w swiftach ma 5 cyfrowy blat ...


  • Użytkownik archiwalny

    gibbon o której dzwoniłeś rano po tego swifta?


  • Użytkownik archiwalny

    dzwoniłem o 19:40 ~ Warszawa
    to że mają 5 cyfrowy blat to wiedziałem ale sprzedający i taki może cofnąć.
    Żeby to było warte ceny i sprzedający był uczciwy to może i opłacało by się kupić bo nakład na kupiony samochód nie koniecznie musi być aż tak duży , lecz właśnie obawiam się kupna auta od nieznajomych ;/


  • Użytkownik archiwalny

    Jak nie masz dużo mamony to ciężko będzie jak wyskoczy jakieś kuku po zakupie swifta


  • Użytkownik archiwalny

    Jak nie masz dużo
    mamony to ciężko będzie jak wyskoczy jakieś kuku po zakupie swifta

    Ja kupiłem mojego za 4500zł i na dzień dobry żeby do stanu używalności go doprowadzić poszło 2500zł... jak się dobrze przyjrzeć to prawie każdy GTi ma coś do zrobienia


  • Użytkownik archiwalny

    Ja kupiłem swoją późniejszą rajdówkę za 1100 euro pod koniec 2005 roku w niemczech. Auto po przywiezieniu i opłatach oraz zrobieniu na tip top mechaniki wyszło mnie około 8000-9000 zł.
    Teraz kończymy robić czarnego mk2. Kupiłem go za 2500 zł, ale po remoncie wyjdzie z 10000 zł nakładów, z tym, że auto będzie praktycznie nówką tak mechanicznie jak i blacharsko/lakierniczo.
    Najważniejsza jest w miarę zdrowa buda - lub taka, żeby dało się ją za rozsądne pieniądze zrobić. Mechanikę można naprawić, ale jak pół podłogi i mocowania wahaczy są zeżarte to już po ptakach.


  • Użytkownik archiwalny

    Najważniejsza jest
    w miarę zdrowa buda - lub taka, żeby dało się ją za rozsądne pieniądze zrobić.
    Mechanikę można naprawić, ale jak pół podłogi i mocowania wahaczy są zeżarte to już
    po ptakach.

    Problem w tym, że buda ponownie zacznie rdzewieć
    U siebie już powoli widzę,że trzeba będzie ponownie lewe drzwi wymienić, klapa, maska oraz boję sie o prawie mocowanie przedniego lewego wahacza bo rudo troszkę tam znowu jest
    Musze koniecznie zrobić sobie dolna rozpórkę na przód