[GTi] - K&N, HKS, Simota czyli co zamiast seryjnego filtra powietrza?
-
Ponieważ mój dedykowany do GTi K&N 57-0102 po 10 latach uległ uszkodzeniu i upierdzielił oliwką przepływomierz to przyszła pora na jego wymianę. I tutaj pytanie na co. Obecnie jest spory wybór stożków i kilku "grzybków". Oryginalny air box ma kształt grzybka- stąd moja chęć wypróbowania grzybka SIMOTA JAUWS245 (165mm x 80mm, koszt okł 120zł) bo ma on wymiary nieco mniejsze niż HKS SPF (200mm x 90mm, koszt okł 80zł). Poza tym mam obecnie adapter do przepływomierza SIMOTA z wyjściem 77mm więc pasował by idealnie - HKS ma 84mm więc ewentualnie trzeba by założyć jakąś tuleję redukcyjną ale nie wiem czy jego średnica nie będzie za duża. W końcu w komorze silnika jest dość ciasno.
Czy ktoś ma jakieś lepsze pomysły lub doświadczenia?
-
Stożek z Norauto albo FeuVert za 39pln. Efekt ten sam a taniej i można częściej wymienić na nowy
-
Oryginalna puszka sprawdza się najlepiej, będę konstruował dolot w przyszłym miesiącu i dam znać jak efekty, wyliczyłem że będzie dłuższy niż standard.
-
Z tanimi stożkami jest taki problem że są dość duże a ten dedykowany K&N malutki (wysokość samego filtra bez mocowania chyba 11cm). Teraz jak mam zamontowane wspomaganie to zbyt dużo miejsca nie ma. Zamówiłem w końcu grzybek Simoty bo ma nieco mniejsze wymiary niż HKS.
Muszę teraz pokombinować gdzie pościć dolot zimnego powietrza bo tam gdzie była kiedyś rura ze zderzaka to teraz są przewody od wspomagania.
Zrobię fotki jak to wygląda po zamontowaniu bo ciężko znaleźć "grzybki" w GTi na zdjęciach.