[GTI] Chlodnica oleju, dodatkowe wskazniki, olej w gti do upalania


  • Użytkownik archiwalny

    Moj GTI przeznaczony jest glownie do upalania. Przede wszystkim rozne kjsy i inne pojezdzawki, ale czasem moze sie tez zdarzyc calodzienny wypad na tor. Chcialbym sie zabezpieczyc przed mozliwoscia przegrzania silnika, wiec pomyslalem o wskaznikach temperatury i cisnienia oleju, a ewentualnie o chlodnicy oleju.
    W jaki sposob zamontowac w swifcie czujniki cisnienia i tempertury oleju? Podstawka pod filtr? Czytalem tez o jakichs wolnych otworach w glowicy. Jesli jednak podstawka pod filtr, to czy pasuje od jakiegos seryjnego samochodu (moze ktorys japonczyk wychodzil seryjnie z chlodnica oleju?), czy trzeba kupowac dedykowana, np. mocal?
    Czy warto od razu zainwestowac w chlodnice oleju (przy zalozeniu, ze samochod jest glownie przeznaczony do upalania)?
    Pytanie dodatkowe, czy takie zmiany (np. chlodnica oleju, podstawka pod filtr oleju) sa zgodne z homologacja FIA lub zalaczniekiem J?
    Jaki olej lejecie do swiftow, ktore sa glownie przeznaczone do sportowej jazdy? Sa jakies normy producenta, ktore powinien spelaniac olej? Poprzednio w silniku zalany byl Motul 300v 5w40, ale motula ciezko kupic niepodrabianego.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja miałem podstawkę pod filtr oleju , wszystko ok tylko trzeba ją dobrze uszczelnić bo oryginalne uszczelki nie nadają się do niczego. Jak patrze na wszystkie swifty które służą do orania , to żaden z nich nie ma chłodnicy oleju. Nigdy w tych autach nie było takiego problemu z temperaturą. Standardowa chłodnica wody mimo że jest bardzo skromna też daje radę.

    Co do oleju jeśli chcesz jeździć na topowym oleju i nie martwić sie o podróbki - polecam Millers'a np CFS


  • Użytkownik archiwalny

    Dawno mnie tu nie było więc witam wszystkich

    Z chłodnicą oleju nie kombinuj, przytka Ci się któraś arteria i masz po motorze. Znam taki przypadek...

    Czujnik ciśnienia zamontuj w głowicy, wykorzystując fabryczny otwór który znajdziesz po prawej stronie na czopie wałka wydechowego. Jeśli tam ciśnienie masz w normie to możesz być pewny, że silnik ma właściwe ciśnienie w całej magistrali.
    Temperaturę oleju możesz mierzyć czujnikiem wkręconym nieopodal fabrycznego czujnika ciśnienia w bloku. Jest tam otwór technologiczny, który można wykorzystać.

    Najprostszy i sprawdzony sposób by skutecznie zbić temperaturę oleju to montaż wymiennika ciepła olej-ciecz chłodząca. W każdym praktycznie VW (TDI) masz takie coś.
    U mnie założony jest taki wymiennik, silnik z dołu obudowany jest szczelną płytą. Nawet przy największym skwarze na zawodach nie udaje się doprowadzić silnika do jakiejś niebezpiecznej temp.

    Co zaś się tyczy olejów to nie kombinuj, wlej sprawdzony. Z czystym sumieniem mogę polecić Valvoline VR1 10W60. Przy motulach po otwarciu silnika było nieraz czarno jak w dieslu od sadzy. Pewno wina podróbek. W każdym razie Valvo nie pozostawia po sobie zbyt wielu śladów.

    Mam nadzieję, że pomogłem.

    Pozdrawiam.


  • Użytkownik archiwalny

    Dawno mnie tu nie
    było więc witam wszystkich
    Z chłodnicą oleju
    nie kombinuj, przytka Ci się któraś arteria i masz po motorze. Znam taki
    przypadek...
    Czujnik ciśnienia
    zamontuj w głowicy, wykorzystując fabryczny otwór który znajdziesz po prawej stronie
    na czopie wałka wydechowego. Jeśli tam ciśnienie masz w normie to możesz być pewny,
    że silnik ma właściwe ciśnienie w całej magistrali.
    Temperaturę oleju
    możesz mierzyć czujnikiem wkręconym nieopodal fabrycznego czujnika ciśnienia w
    bloku. Jest tam otwór technologiczny, który można wykorzystać.
    Moglbys dac jakas fotke z zaznaczonymi miejscami, o ktorych mowisz? Jakie tam sa gwinty? Jesli kupie zegary, ktore maja w zestawie czujniki, to one tam podejda?

    Najprostszy i
    sprawdzony sposób by skutecznie zbić temperaturę oleju to montaż wymiennika ciepła
    olej-ciecz chłodząca. W każdym praktycznie VW (TDI) masz takie coś.
    U mnie założony
    jest taki wymiennik, silnik z dołu obudowany jest szczelną płytą. Nawet przy
    największym skwarze na zawodach nie udaje się doprowadzić silnika do jakiejś
    niebezpiecznej temp.
    Gdzies w archiwum zlosnikia ktos pisal o takiej chlodniczce, ze niewiele daje.

    Co zaś się tyczy
    olejów to nie kombinuj, wlej sprawdzony. Z czystym sumieniem mogę polecić Valvoline
    VR1 10W60. Przy motulach po otwarciu silnika było nieraz czarno jak w dieslu od
    sadzy. Pewno wina podróbek. W każdym razie Valvo nie pozostawia po sobie zbyt wielu
    śladów.
    VR1 10w60 to akurat polsyntetyk.. VR1 5w50 to syntetyk - ktos go uzywa? Cena z allegro zacheca (90zl/4l).
    Wspomniane wczesniej millersy CFS sa dosc drogie (250-350zl) za butelke. Chyba, ze np. Trident tez jest spoko.
    Co do oleju, to nie ma zadnych norm producenta, ktore olej do g13b powinien spelniac?


  • Użytkownik archiwalny

    W sporcie na pierwszy sort interesuje cię drugi parametr opisujący SAE czyli w tym przypadku "60". Taki olej wytrzyma dużo wyższe temperatury. Trzeba jednak pamiętać, że do G13B producent nie podaje konkretnego oleju a jedynie cha-ki SAE a wybór należy podjąć w oparciu o klimat w jakim auto miało jeździć. W każdym razie na nasze klimaty do benzynowych G13B starczy spokojnie olej 10W40 bo i zimy nie takie srogie a lato niezbyt upalne. Z racji, że SS GTi nierzadko jeżdżą w sporcie motorowym druga liczba w kodzie SAE powinna być możliwie jak najwyższa.
    Ty musisz też wiedzieć, że masz w silniku hydrauliczne kasatory luzów zaworowych i pod tym kątem szukać oleju. Wszędzie gdzie na oleju będą spełnione wymogi VW/Audi taki olej najczęściej się nada.

    W głowicy w otwory masz wkręcone robaki na klucz ampułowy, w bloku też zresztą. Wykręć z głowicy i zmierz grzebieniem gwinty. Wydaje mi się, że są metryczne, czy spasuje czujnik? Nie wiem, kwestia przetwornika, ale bez problemu dostaniesz przejściówki więc jakoś to pożenisz.