[GTI] Krotsze przelozenia skrzyni biegow


  • Użytkownik archiwalny

    Wiem, ze popularna modyfikacja skrzyni biegow w gti jest hybryda skrzyni matiza (krotsze glowne, krotsze poszczegolne biegi). Na czym dokladniej polega ta modyfikacja, wymienia sie cale wnetrze skrzyni, czy mozna wymienic tylko poszczegolne biegi (np. 1 i 2 z matiza, a reszta seria)?
    Czy na podobnej zasadzie powinny podejsc biegi z Tico?
    Slyszalem, ze kola zebate z daewoo sa slabsze niz te z GTI, prawda to? Chodzi o ktores konkretne tryby: przelozenie glowne, przelozenia poszczegolnych biegow? Roznica polega w grubosci kol, czy sa gorsze materialowo?


  • Użytkownik archiwalny

    ja proponuję montaż skrzyni z 1.6 16v z bebechami ze sporta nowego.

    • mocna i wytrzymała skrzynia z możliwościami jakie daje skrzynia sporta (LSD np.)
    • mocne i wytrzymałe półosie itp.

    przełożenia skrzyni ze sporta można poszukać na necie


  • Użytkownik archiwalny

    Ciekawa opcja, mozesz podac wiecej szczegolow. Co do LSD, to chyba do GTI to tez nie jest zaden problem, sa dostepne wegierskie torseny, a w sklepie siescigam widzialem plytke gripper za ok. 4kzl.
    Ale w tym momencie interesuja mnie tylko przelozenia z daewoo i mozliwosci ich zastosowania w gti. Skrzynia idzie do rewizji i przy okazji rozbierania, mozna by cos za jednym kosztem ulepszyc


  • Użytkownik archiwalny

    bebechy ze sporta nie sa zamienne p&p z obudowa skrzyni swifta 1.6 16v. Odpada głowne.. bo odsadzenie osi wałków jest zupełnie inne. Same przełożenia teoretycznie moznaby zastosować po przebudowie obudowy skrzyni pod inne łożyska, lub przerobienie jednego wałka na inny typ łożyska. Podobne ale inne sa mechanizmy wybierania biegów. To tak na szybko


  • Użytkownik archiwalny

    No to dobrze, ze rozwiales watpliwosci. A moglbys podzielic sie wiedza w zakresie krotszych przelozen z daewoo w skrzyni gti? Jak sie spisuja, na czym dokladnie polega przerobka?


  • Użytkownik archiwalny

    odnośnie przełożen z daewoo wiem tyle ze ktoś cos spawał kiedyś, zamieniał, kombinował ale to nie działało tak jak powinno.tym bardziej ze 4,4 to zaden skok w stosunku do 4.1 Głowne najlepiej dorobić tak jak sie wykonuje fabryczne wtedy jest szansa że bedzie ok i okolica 5.0 zrobi robote do sportu.


  • Użytkownik archiwalny

    5.0 tez nie jest mega jak zostawiasz takie same proporcje przelozen miezdzy 1 i 2 biegiem


  • Użytkownik archiwalny

    Wiadomo... ale koszt takiej skrzyni z odpowiednimi przełożeniami i odpowiednim głównym jest powalajacy.:) Jak się nie ma co sie lubi to się lubi co sie ma:)


  • Użytkownik archiwalny

    Przelozenie glowne mam w tym momencie 4,56, mysle jedynie o skroceniu dwojki i trojki.
    W co drugim aucie jezdzacym w kjsach sa kombinowane przelozenia z daewoo, nikt sie nie podzieli wrazeniami? Z obiegowych opinii slyszalem, ze cos w tych skrzyniach jest slabsze. Moze ktos potwierdzic? Cos sie komus rozlecialo?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie wiem czy jestes swiadom tego, ze biegi 1-2-3 sa zintegrowane z walkiem glownym, wiec jezeli chcesz zmieniac biegi 2 i 3 to z twojego przelozenia tylko wieniec zostanie a walek i tak trzeba od nowa robic.
    Wydaje mi sie, ze jak ktos robi przelozenie glowne to warto dolozyc zeby zmienic tez biegi, bo walek i tak trzeba zrobic.


  • Użytkownik archiwalny

    jezdzilem na biegach + FD z matiza , było krótko ale przyspieszenie do 100km\h takie jak w seryjnym Gti bo trzeba bylo już 3 bieg zapinać przy 70-80. Ale do KJSów jest OK , przynajmniej nie trzeba na ciasnych kajtach redukować do jedynki albo jechać na zamulonej dwójce .


  • Użytkownik archiwalny

    No ale kto sie sciga swiftem do 100? Z czym? Z bmw 320 czy slabsze diesle, byle golfy juz za szybkie


  • Użytkownik archiwalny

    Nie bylem tego swiadom, dlatego zalozylem ten temat. W koncu jakas rzeczowa odpowiedz


Log in to reply