[GTi] Dodatkowy czujnik temperatury wody


  • Użytkownik archiwalny

    Gdzie w GTi najlepiej zamontować dodatkowy czujnik temperatury płynu chłodniczego ??
    Mam Auto Gauge więc prawdopodobnie z gwintem 1/8 NTP i szukam jakiegoś adaptera i miejsca na montaż.

    Standardowe adaptery mają średnice od 28mm do 42mm czyli chyba na ten gruby przewód wychodzący na dole z silnika i idący do chłodniczy - to tam się go powinno montować???
    Bardziej myślałem o jakimś cienkim przewodzie 8mm np przy kolektorze dolotowym ten co służy chyba do ogrzewania przepustnicy?

    Jacyś zorientowani koledzy może by mogli pomóc?


  • Użytkownik archiwalny

    Gdzie w GTi
    najlepiej zamontować dodatkowy czujnik temperatury płynu chłodniczego ??
    Mam Auto Gauge więc
    prawdopodobnie z gwintem 1/8 NTP i szukam jakiegoś adaptera i miejsca na montaż.
    Standardowe
    adaptery mają średnice od 28mm do 42mm czyli chyba na ten gruby przewód wychodzący
    na dole z silnika i idący do chłodniczy - to tam się go powinno montować???
    Bardziej myślałem o
    jakimś cienkim przewodzie 8mm np przy kolektorze dolotowym ten co służy chyba do
    ogrzewania przepustnicy?
    Jacyś zorientowani
    koledzy może by mogli pomóc?

    Nie wystarczy Ci standardowy z zegarów?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie wystarczy Ci
    standardowy z zegarów?

    Raz już zagotowałem przypadkiem silnik z nim przy kręceniu kółkami rozrządu. Wole jednak taki z alarmem na wszelki wypadek.

    Ktoś wie jaka srednice wewnętrzna ma ten gruby przewód na dole silnika idący do chłodnicy? Podobno tam montuje się te czujniki i wszystkie adaptery są o takiej dużej średnicy.


  • Użytkownik archiwalny

    Jezeli chcesz znac w miare dobrze temperature cieczy, to montuj go w glowicy/bloku. Klejne miejsce dobre to wyjscie z glowicy do chlodnicy - najlepiej pomiedzy glowica a termostatem, gorzej za termostatem w strone glowicy (ale latwiej zamontowac czujnik). Niestety im wyzej tym wieksza szansa ze moze w razie W byc tam malo cieczy a widywalem czujniki ktore na sucho wcale nie pokazywaly ze jest goraco...


  • Użytkownik archiwalny

    A w tym przewodzie grubym ale dolnym idącym do chłodnicy czyli tam gdzie nie ma żadnej przeszkody typu termostatu?


  • Użytkownik archiwalny

    Ale tam chyba leci plyn schlodzony przez chlodnice - srednio przydatna informacja


  • Użytkownik archiwalny

    To ja już nie wiem gdzie zamontować ten czujnik. Może kolo przepustnicy na przewodzie 8mm ale wszystkie adaptery są od 28mm w rolę wiec bym musiał zastosować adapter od czujnika paliwowego.


  • Użytkownik archiwalny

    Najlepsze miejsca to takie jak pisze Colin. Twoj adapter montuje sie na węzu miedzy termostatem a chłodnica (gorący wylot). Ja dodam od siebie że gdybym miał montować czujnik nie w głowicy to był montował na pierwszym obiegu czyli gorące wyjscie do nagrzewnicy. Taka mała podpowiedź... moze zrezygnuj z czujnika na desce i wmontuj w to miejsce Twój z alarmem.


  • Użytkownik archiwalny

    Najlepsze miejsca
    to takie jak pisze Colin. Twoj adapter montuje sie na węzu miedzy termostatem a
    chłodnica (gorący wylot). Ja dodam od siebie że gdybym miał montować czujnik nie w
    głowicy to był montował na pierwszym obiegu czyli gorące wyjscie do nagrzewnicy.
    Taka mała podpowiedź... moze zrezygnuj z czujnika na desce i wmontuj w to miejsce
    Twój z alarmem.

    Szkoda ciąć zegary a mam w mk2 przecież pięknie zabudowane w desce te dodatkowe w miejscu środkowego nawiewu.

    Ja myślałem o zamontowaniu czujnika np na przewodzie idącym chyba do podgrzewania przepustnicy.


  • Użytkownik archiwalny

    chodziło i o miejsce montowania w bloku.. w miejsce czujnika od deski zamontować dodatkowy... na desce by nie działał i tyle.


  • Użytkownik archiwalny

    chodziło i o
    miejsce montowania w bloku.. w miejsce czujnika od deski zamontować dodatkowy... na
    desce by nie działał i tyle.

    No to własnie tutaj by oba działały. Gwint tego oryginalnego czujnika jest inny niż ten AG (1/8 NPT). Oczywiście szukam miejsca w tym małym obiegu zanim się otworzy termostat i łatwo dostępny jest własnie ten przewód idący chyba do podgrzewania przepustnicy bo jes tna wierzchu. Ten do nagrzewnicy też może być ale jaką on ma średnicę? Też 8mm??