[Gti] wiązka silnikowa z mk2 do mk3


  • Użytkownik archiwalny

    Panowie,

    Duże są różnice między wiązką silnikową z Gti Mk2 a Gti Mk3?
    Kompy niby można wsadzać zamiennie więc i wtyczki do kompa zakładam, że są identyczne i tutaj nie ma różnic. Natomiast jakie są różnice w tej kolejnej wtyczce pod deską? Tą od zegarów itp? Wtyczka jest chyba inna. Da radę zamienić te wtyczki przekładając piny? Robił to ktoś? Kolory kabli są w mk2 i mk3 te same czy inne? Chodzi mi tylko o wiązkę z komory silnika.

    Chcę wymienić i nie mogę dorwać z mk3 a mam ładną z mk2.


  • Użytkownik archiwalny

    Panowie,
    Duże są różnice
    między wiązką silnikową z Gti Mk2 a Gti Mk3?
    Kompy niby można
    wsadzać zamiennie więc i wtyczki do kompa zakładam, że są identyczne i tutaj nie ma
    różnic. Natomiast jakie są różnice w tej kolejnej wtyczce pod deską? Tą od zegarów
    itp? Wtyczka jest chyba inna. Da radę zamienić te wtyczki przekładając piny? Robił
    to ktoś? Kolory kabli są w mk2 i mk3 te same czy inne? Chodzi mi tylko o wiązkę z
    komory silnika.
    Chcę wymienić i nie
    mogę dorwać z mk3 a mam ładną z mk2.

    Niestety wtyczka z okolic skrzynki bezpiecznikowej też jest inna Od cholery roboty żeby z tych dwóch zrobić jedną... Ma ktoś wiązkę silnikową do Gti mk3? Pilne. Może wiecie kto może mieć?


  • Użytkownik archiwalny

    Wiązka z mk2 przerobiona na mk3. Wszystko działa. Wymaga przelutowania kilku przewodów i przełożenia kilku pinów we wtyczkach. Większość jest taka sama. Generalnie temat do ogarnięcia i jednak nie tak dużo roboty jak początkowo myślałem


  • Użytkownik archiwalny

    Wiązka z mk2
    przerobiona na mk3. Wszystko działa.

    lubie to

    pytanie tylko ile ta wiazka jeszcze wytrzyma oczywiscie im dluzej tym lepiej

    ecu rozumiem tez masz ?


  • Użytkownik archiwalny

    lubie to
    pytanie tylko ile
    ta wiazka jeszcze wytrzyma oczywiscie im dluzej tym lepiej
    ecu rozumiem tez
    masz ?

    Mam ecu kolejne - z mk2. Jak poskładam resztę to będę testował czy problem rozwiązany


  • Użytkownik archiwalny

    To napisz nam, co dokładnie trzeba zmienić. Może się kiedyś komuś przyda.


  • Użytkownik archiwalny

    Ze swojego doświadczenia tylko dodam, że są co najmniej dwa rodzaje wiązek Gti mk2 i dwa rodzaje wiązek GTimk3. Różnią się m.in. skrzynką bezpieczników/wtyczkami do niej , wtyczkami pod przełącznik zespolony oraz wtyczkami pod wiązkę do tylnej części auta.


  • Użytkownik archiwalny

    To napisz nam, co
    dokładnie trzeba zmienić. Może się kiedyś komuś przyda.

    Nie notowałem tego dokładnie a nowa wiązka jest już w aucie. W każdym razie w moim przypadku różniły się 2 wtyczki: jedna od łączenia z wiązką pod deską rozdzielczą (okrągła w mk2, prostokątkna w mk3) i jedna pod skrzynką bezpiecznikową (zielona wąska w mk2 i szeroka szara w mk3).

    W przypadku wtyczki spod skrzynki bezpiecznikowej piny są różnej wielkości i nie da się ich przełożyć między wtyczkami dlatego tutaj jest kilka przewodów do przelutowania m.in zasilanie (biało-niebieski), masy itp. Te przewody i tak w wiązce oryginalnej są łączone tzn. rozgałęziają się więc jeden lut więcej nie powinien robić różnicy. Kolory przewodów się u mnie zgadzały między mk2 i mk3 więc nie było problemów - po przelutowaniu tych kilku przewodów mamy gotową wtyczkę pod skrzynkę.

    Druga różnica jest we wtyczce spod deski rozdzielczej. Da się wyjąć igłą piny z wtyczki mk2 i przełożyć do wtyczki z mk3. Cześć tych przewodów leci do wtyczek ecu więc wtedy też wyjmujemy piny ze starej wiązki z wtyczek ecu i przekładamy do wtyczek z nowej. W przypadku wiązki mk3 jest trochę więcej przewodów łączących kostkę spod deski z ecu więc te dokładamy dodatkowo.

    W samych wtyczkach ecu różnice są minimalne - w zasadzie jest tylko kilka dodatkowych przewodów w mk3 bez których auto normalnie odpali natomiast można je dołożyć dla pełnej zgodności.

    Wszystkie kolory przewodów w moim przypadku się zgadzały między mk2 i mk3.


Log in to reply