[Gti] wiązka silnikowa z mk2 do mk3
-
Panowie,
Duże są różnice między wiązką silnikową z Gti Mk2 a Gti Mk3?
Kompy niby można wsadzać zamiennie więc i wtyczki do kompa zakładam, że są identyczne i tutaj nie ma różnic. Natomiast jakie są różnice w tej kolejnej wtyczce pod deską? Tą od zegarów itp? Wtyczka jest chyba inna. Da radę zamienić te wtyczki przekładając piny? Robił to ktoś? Kolory kabli są w mk2 i mk3 te same czy inne? Chodzi mi tylko o wiązkę z komory silnika.Chcę wymienić i nie mogę dorwać z mk3 a mam ładną z mk2.
-
Panowie,
Duże są różnice
między wiązką silnikową z Gti Mk2 a Gti Mk3?
Kompy niby można
wsadzać zamiennie więc i wtyczki do kompa zakładam, że są identyczne i tutaj nie ma
różnic. Natomiast jakie są różnice w tej kolejnej wtyczce pod deską? Tą od zegarów
itp? Wtyczka jest chyba inna. Da radę zamienić te wtyczki przekładając piny? Robił
to ktoś? Kolory kabli są w mk2 i mk3 te same czy inne? Chodzi mi tylko o wiązkę z
komory silnika.
Chcę wymienić i nie
mogę dorwać z mk3 a mam ładną z mk2.Niestety wtyczka z okolic skrzynki bezpiecznikowej też jest inna Od cholery roboty żeby z tych dwóch zrobić jedną... Ma ktoś wiązkę silnikową do Gti mk3? Pilne. Może wiecie kto może mieć?
-
Wiązka z mk2 przerobiona na mk3. Wszystko działa. Wymaga przelutowania kilku przewodów i przełożenia kilku pinów we wtyczkach. Większość jest taka sama. Generalnie temat do ogarnięcia i jednak nie tak dużo roboty jak początkowo myślałem
-
Wiązka z mk2
przerobiona na mk3. Wszystko działa.lubie to
pytanie tylko ile ta wiazka jeszcze wytrzyma oczywiscie im dluzej tym lepiej
ecu rozumiem tez masz ?
-
lubie to
pytanie tylko ile
ta wiazka jeszcze wytrzyma oczywiscie im dluzej tym lepiej
ecu rozumiem tez
masz ?Mam ecu kolejne - z mk2. Jak poskładam resztę to będę testował czy problem rozwiązany
-
To napisz nam, co dokładnie trzeba zmienić. Może się kiedyś komuś przyda.
-
Ze swojego doświadczenia tylko dodam, że są co najmniej dwa rodzaje wiązek Gti mk2 i dwa rodzaje wiązek GTimk3. Różnią się m.in. skrzynką bezpieczników/wtyczkami do niej , wtyczkami pod przełącznik zespolony oraz wtyczkami pod wiązkę do tylnej części auta.
-
To napisz nam, co
dokładnie trzeba zmienić. Może się kiedyś komuś przyda.Nie notowałem tego dokładnie a nowa wiązka jest już w aucie. W każdym razie w moim przypadku różniły się 2 wtyczki: jedna od łączenia z wiązką pod deską rozdzielczą (okrągła w mk2, prostokątkna w mk3) i jedna pod skrzynką bezpiecznikową (zielona wąska w mk2 i szeroka szara w mk3).
W przypadku wtyczki spod skrzynki bezpiecznikowej piny są różnej wielkości i nie da się ich przełożyć między wtyczkami dlatego tutaj jest kilka przewodów do przelutowania m.in zasilanie (biało-niebieski), masy itp. Te przewody i tak w wiązce oryginalnej są łączone tzn. rozgałęziają się więc jeden lut więcej nie powinien robić różnicy. Kolory przewodów się u mnie zgadzały między mk2 i mk3 więc nie było problemów - po przelutowaniu tych kilku przewodów mamy gotową wtyczkę pod skrzynkę.
Druga różnica jest we wtyczce spod deski rozdzielczej. Da się wyjąć igłą piny z wtyczki mk2 i przełożyć do wtyczki z mk3. Cześć tych przewodów leci do wtyczek ecu więc wtedy też wyjmujemy piny ze starej wiązki z wtyczek ecu i przekładamy do wtyczek z nowej. W przypadku wiązki mk3 jest trochę więcej przewodów łączących kostkę spod deski z ecu więc te dokładamy dodatkowo.
W samych wtyczkach ecu różnice są minimalne - w zasadzie jest tylko kilka dodatkowych przewodów w mk3 bez których auto normalnie odpali natomiast można je dołożyć dla pełnej zgodności.
Wszystkie kolory przewodów w moim przypadku się zgadzały między mk2 i mk3.