[GTi/Samurai] Brak mocy


  • Użytkownik archiwalny

    Cześć Koledzy

    Wiele dobrego słyszałem o silnikach z Swift GTI więc postanowiłem zaadoptować go do Suzuki Samurai - Wiecie, też rajdy ale inne;)

    Jednak podczas Swapa poszło pewnie coś nie tak i w prawdzie nie byłem jeszcze na hamowni ale poruszałem się,,kilkoma,, autami i można stwierdzić, że brak mocy jest wyczuwalny, to samo potwierdził jeden z mechaników, który nie podjął się jednak tematu wskrzeszenia auta.

    Ponadto z okolic filtra powietrza wydobywa się specyficzny - dość głośny dźwięk dudnienia powietrza - głównie na wolnych obrotach.
    Podobny dźwięk słychać przy mocniejszym wciskaniu gazu i wtedy właśnie można zaobserwować brak mocy.

    Jak już auto rozpędzi się i jeszcze bardziej wciskam gaz to efekt jest jak wcześniej opisałem, a odpuszczając gaz(tak z wyczuciem) to ma się wrażenie, że auto bardziej przyspiesza.

    Dlatego prośba o pomoc MAGIKA.

    Podaję kilka współrzędnych:

    • Kupiłem całego Swifta GTI, bo potrzebowałem kpl motor.
    • chwilę potem pojawił się kupiec/kolega, który potrzebował budę do swojego rozbitego – posiadał silnik w bardzo dobrym stanie, z Ecumasterem, przepływką od Nissana
    • ustaliliśmy, że weźmie na siebie auto, a ja biorę to, co potrzebuję
    • podczas wyjmowania silnika, wiązki itd. zmieniły się plany

    USTALAMY, ŻE KAŻDA JEDNOSTKA JEST SPRAWNA

    • z mojego dostałem: wiązkę, komputer
    • od kolegi: silnik, z przepływomierzem od Nissana – bez Ecumastera

    Dodatkowo informuję, że posiadam przelot tłumika fi 40mm, a nie 50 jak występuje w GTI

    Pomożecie?

    Pozdrawiam

    Arek 601924802


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdź rozrzad i klin na wale. Doprowadź auto do serii wraz z przepustnica i przepływka bo na pewno na nidsanowej chodzić nie będzie. Regulacja tps zgodnie z manualem ,sprawdzić szczelność dolotu i ciśnienie paliwa.


  • Użytkownik archiwalny

    Bardzo dziękuję za porady.

    Przepraszam wprowadziłem błąd: przepływomierz jest seryjny, natoniast przepystnica jest od Nissana - w tej chwili jest 60mm.
    Obydwa auta posiadały taką przepustnicę.

    Dodatkowo nie poinformowałem, że w spalinach wyczówa się niewłaściwą mieszanę paliwowo/powietrzną oraz, że pompa paliwowa jest zewnętrzna, uniwersalna o mocy około 4Bary - oczywiście sprawdzę czy właściwe ciśnienie podaje.

    Będę wdzięczny za kolejne informacje jeśli teraz wspomniane dane mają dodatkowe znaczenie.

    Pozdrawiam

    Arek


  • Użytkownik archiwalny

    Często po montażu przepustnicy ciągnie lewe powietrze. Z kolektora i przepustnicy bo nie da sie kupić tych uszczelek. Druga sprawa to ustawienie tpsa bo na tej przepustnicy odbywa się to trochę inaczej. Odepnjj tps i zobacz czy auto lepiej sie zachowuje


  • Użytkownik archiwalny

    Diięki, dzięki.

    Wszystko to przekażę mechanikowi, który robił Swapa – to dobry człowiek i starał się jak mógł, ale też na wszystkim znać się nie musi, a kolega jak widać Swifty GTI ma w jednym palcu - jak bym mógł to od razu bym podrzucił auto, ale z Torunia do Węgrowa to spor kawałek drogi:(

    Ja to już zupełnie laik, staram się jakoś ogarnąć jednak nie wszystko mogę załapać tak więc proszę o wyrozumiałość.

    Kolektor dolotowy cały czas połączony był z silnikiem, a do momentu wyjęcia ze Swifta było wszystko OK., tak więc wydaje mi się, że powinien być szczelny.

    TPS – czujnik położenia przepustnicy – jak go ustawić?

    Nie wiem czy odpięcie TPS to ta niebieska kostka na kolektorze dolotowym, ta blisko aparatu zapłonowego?

    Mój mechanik pokazywał mi, że jak odepnie się ją to efekt zaciągania powietrza cichnie. Spadają wówczas trochę obroty silnika, na moc jednak nie ma to wpływu. Jeśli to coś innego, to do czego służy?

    Przepraszam, że tak późno, ale przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz – przewód odprowadzania oparów paliwa jest zaślepiony.

    Dajmy życie silnikowi

    Z wyrazami szacunku

    Arek


  • Użytkownik archiwalny

    tps jest na przepustnicy , czarna kostka 4 przewodowa która cieżko się odpina. IAC służy do utrzymwania wolnych obrotów na odpowiednim poziomie ( on tylko wprowadza drobne korekcje )

    Bulgotanie z dolotu świadczy o tym że układ działa


  • Użytkownik archiwalny

    Dziękuję za kolejne informacje.

    Z pewnością mieszanka paliwowo/powietrzna jest niewłaściwa i trzeba nad tym popracować, natomiast pojawił się kolejny kwiatek.

    Byłem na rajdzie i spaliłem sprzęgło.Element którego najmniej się spodziewałem, bo jak robiłem Swapa to stwierdziłem, że temat sprzęgła zamknę raz na zawsze.
    Chciałem zrobić spieki, jednak doradzono mi by były to okładziny kewlarowe: prawie tak wytrzymałe jak spiek jednak zbierają delikatniej, podobnie jak standadowe okładziny i nie robią spustoszenia w kole stalowym.
    Nie rozwijając się z różnymi wątkami... okazało się, że słoneczko nie posiadało właściwego docisku i praktycznie z chwilą wrzuceniem biegu sprzęgło się ślizgało, a w bardziej wymagającym terenie(przechodziłem trudniejsze chwile dla sprzęgła)nie wytarło się, tylko spaliło.
    Nowe sprzęgło ma być założone w środę i ufam, że część wspomnianych wcześniej problemów zniknie.

    pozdrawiam

    Arek


  • Użytkownik archiwalny

    wiekszosc samurai lata na seryjnych sprzegłach i daja rade z tego co mi wiadomo. Daj znać jak sprawa się rozwiąże


  • Użytkownik archiwalny

    Sprzęgło naprawione, problem z brakiem mocy i niewłaściwą mieszanką nie zniknął:(

    Walka na miejscu jeszcze chwilę potrwa, a gdyby nie udało się nic zdziałać, choć daleko, to może jednak wybrałbym się do kolegi fachowca:).

    Pozdrawiam
    Arek


  • Użytkownik archiwalny

    Jest jeden Fachowiec z trojmiasta, ktory ogarnia motory z gti I offroad jezeli jestes zainteresowany to napisz na pw


  • Użytkownik archiwalny

    Cześć

    Chyba sprawa się ułoży. Na listwie wtryskiwaczy było ciśnienie ponad 3Bary przez co mieszanka paliwa była zbyt bogata. Nie będę się rozwijał co było sprawdzane. Okazało się, że w przewodzie podciśnienia - tym pomiędzy listwą wtryskiwaczy, a kolektorem dolotowym była kulka od łożyska. Po wyjęciu jej ciśnienie spadło do 2,3B na nie do końca nagrzanym silniku. Jeśli mam dobrą informację to w manualu powinno być ciśnienie 1,8-2,1B

    Pozdrawiam
    Arek


Log in to reply