[Mk III 1.0] Jak wymienic tuleje wachaczy z przodu?



  • W zwiazku z tym ze zbliza sie 10-ego mysle jak wymienic tuleje tylna wachacza przedniego, czy do mechanika czy mozna na spokojnie to samemu zrobic? Z tym ze niedokonca jestem pewien jaka jest kolejnosc rozbierania tego. Prosze o porady.


  • Użytkownik archiwalny

    ja proponuje wykręcić cały wahacz od budy. tylną łapę wiadomo, całość od przedniego mocowania wahacza razem z mocowaniem (można obejrzeć stan budy pod mocowaniem i połatać coś tam) i odkręcić sworzeń. a całość opadnie w dół

    Jak masz staba z przodu to i staba od wahacza


  • Użytkownik archiwalny

    a pozniej mocowanie z tuleją :):) może też bedzie potrzebna szlifierka tak jak u mnie



  • Wielkie dzieki, juz ogarnalem co nieco:)a stabilizator to chyba wkoncu wlasnie zamontuje tylko poszukam na motogieldzie czy ktos ma:D



  • Wg mnie lepiej wymienić cały wahacz. Kilka lat temu chciałem wymienić tuleje przednią - kupiłem nawet - po wymontowaniu wahacza okazało się, że i tylna tuleja jest zrąbana jak i sworzeń wahacza (niewymienny). Zresztą w domowych warunkach nawet wymiana przedniej tulei raczej niewykonalna...

    Jakby sworznie w naszych wahaczach były wymienne jak np. w VW to tuleje można śmiało zmieniać w jakimś zakładzie co ma prasę, jak niewymienne sworznie to skórka za wyprawkę


  • Użytkownik archiwalny

    Zresztą w domowych warunkach nawet wymiana przedniej
    tulei raczej niewykonalna...
    wykonalna troche pracy i pomysłu i sie da

    Ale prawda lepiej cały wymienić wiem to też po sobie



  • wykonalna
    troche pracy i pomysłu i sie da

    Jakby się uparł to by zrobił, w tylnym wahaczyku tym pomocniczym tulejkę wymieniłem nie wyjmując go z auta - nie miałem wyjścia, bo śrub mimośrodowych bym nie wykręcił

    Ale prawda lepiej
    cały wymienić wiem to też po sobie

    Jakby co to mam te tulejki przednie do wahacza przedniego - oddam za browara


  • Użytkownik archiwalny

    Wielkie dzieki, juz
    ogarnalem co nieco:)a stabilizator to chyba wkoncu wlasnie zamontuje tylko poszukam
    na motogieldzie czy ktos ma:D

    ja mam przód i tył jak chcesz oddam w cenie złomu



  • Nie przypuszczałem, że sama wymiana gumy uda się tak szybko z 30min i guma była nabita ale oczywiście śruby zostały w podwoziu i muszę doczłapać się do mechanika żeby mi to zrobił. I tak kolejne tygodnie buz Suzi...


Log in to reply