Tylny hamulec


  • Użytkownik archiwalny

    Witam mam problem jak zapewne wiecie auto, które posiadam to nie swift lecz problemy podobne... Mam problem dziś wymieniłem tarcze, klocki i okładziny z tyłu (tarczo-bębny) i coś trze... Zaznaczam że to pierwsze auto w którym ręczny blokuje koła przy 60km/h ;)Ręczny umarł śmiercią naturalną przez skrzynie (automat)... Nie używanie ręcznego (P-king rozpieszcza) zabiło go czyli poprostu zardzewiał na amen... Pytanie brzmi... Coś trze podczas jazdy i nie wiem czy to olać czy jutro brać się za rozbieranie tego na nowo i wymianę tłoczków... Warto? Nie wiem co będzie jutro mam 18km do roboty w jedną mańkę i nie wiem co się stanie... Po wymianie ocierało jednak łudziłem się że to zniknie po jeździe próbnej jednak tak się nie stało... Auto? Suzuki Forenza (daewoo lacetti/chevy lacetti/ nubira III) 2.0 x20sed + zf4hp16 automat z lipidzi


  • Użytkownik archiwalny

    do sprawdzenia jest wiele rzeczy

    linki to czy nie stoją w pancerzu

    tłoczki z gumkami , czy nie stoją

    Prowadnice ( jarzma ) musza też lekko chodzić

    samoregulatory w bębnach .

    Ręczny jest podawany chyba na tarcze , a hamulec nożny na bębny?



  • Ręczny jest
    podawany chyba na tarcze , a hamulec nożny na bębny?

    Raczej odwrotnie


  • Użytkownik archiwalny

    do sprawdzenia jest
    wiele rzeczy
    linki to czy nie
    stoją w pancerzu
    tłoczki z gumkami ,
    czy nie stoją
    Prowadnice (
    jarzma ) musza też lekko chodzić
    samoregulatory w
    bębnach .
    Ręczny jest
    podawany chyba na tarcze , a hamulec nożny na bębny?

    Linki Ok, jarzma chodzą idealnie, tłoczki lekko weszły (do wymiany klocków ale to przez to że były jakiś czas temu wymienione), samoregulatora nie ma bo jest regulacja ale nie jest automatyczna (śruba rzymska)... Ręczny na bębnie normalny na tarczy Klocki nie chodzą lekko w prowadnicach bo są blaszki, które je kierują i tam to wchodzi na styk jednak z możliwością ruchu...


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdz czy blaszki trzymajace klocki sie nie skosiły i czy sa dobrze osadzone.One pracuja na małych odległościach od tarczy . Źle wsadzone potrafia trzeć o tarcze. Sprawa druga ..czy jarzma sie dobrze przykręcone? One też maja niewiele luzu tym bardziej z nową tarczą ( trzeba je dobrze oczyścić bo czasem rdza i syf tak zawężają jarzmo że obciera o nową tarczę).
    Sprawdź szczęki czy któryś kołek trztymajacy szczękę nie puścił lub lub czy sprężyny są odpowiednio zamontowane.Też potrafią obcierać.
    Podnieś koło .. sprawdź które trze... potem wyjmij z niego klocki i zakręć .. bedziesz wiedział czy to szczęk czy klocków problem


Log in to reply