[mk5 1.0 LPG] Zapalający się check engine podczas jazdy na LPG
-
Witam
Po założeniu LPG co jakiś czas (500 - 700km) zapala się kontrolka check engine. Podczas jazdy na Pb nic takiego się nie dzieje. Stopień obciążenia silnika nie wpływa na zapalanie się kontrolki. Bez różnicy czy jadę spokojnie do 3,5k rpm czy ciągnę silnik do czerwonego pola na obrotomierzu (sprawdzone na kilku zbiornikach).
Po restarcie kompa (odłączenie aku i ponowne zapięcie) kontrolka gaśnie i zapala się w granicach opisanego przejechanego dystansu od restartu.
Silnik pracuje jednakowo zarówno przy nie palącej się kontrolce, jak i po jej zapaleniu.
Macie jakiś pomysł co może być powodem zapalania się kontrolki? I ewentualnie jak ten problem wyeliminować?
Auto: swift mk5 1,0 GLS
LPG: BRC Blitz -
Kontrolka kontrolką, a jaki dokładnie błąd masz? masz możliwość podpięcia kabla ? Możliwe że check jest przez drugą sondę lambda.
-
Po podpięciu kompa u gazownika wyszło że jest za bogata mieszanka. Kilkanaście razy było to regulowane na różne sposoby, ale efekt cały czas ten sam.
-
masz mk5 no nie ? zamontowałeś drugą emulację sondy lambda ?
-
Tak, to jest mk5. A możesz coś więcej napisać na temat emulacji? W którym miejscu powinno to być zamontowane. Przy kolektorze na górze, czy przed katalizatorem (w miejscach gdzie są sondy)?
-
Nie trzeba emulować tylnej sondy.
-
ja mialem
-
U mnie jedna sonda jest i też wywala błąd od lambdy w podobnych okolicznościach.
Przeważnie jeśli dłuższy czas jadę 110-120.
Wystarczy, że przełączę na benzynę i błąd się kasuje. -
ja mialem
Elektronicznie czy mechanicznie?
Ogólnie przy sprawnych katach, szczelnym wydechu (ważne!) i pod warunkiem, że wiadrami nie podajemy LPG- wszystko będzie w porządku. Z resztą ja z tylną sondą pożegnałem się już dawno, check się świeci trzeci rok. Zgaśnie jak się zarówka spaliJak miałem jeszcze tylnego kata i sondę, to też zapalał mi się check przy dłuższej jeździe na gazie. Okazało się, że nie wyrabiał emulator przedniej sondy, więc...wywaliłem go. Okazało się później, że sonda na LPG bez emulatora daje bardzo poprawne odczyty, aczkolwiek raczej jest to przypadek jednostkowy i nie polecam iść w moje ślady
Reasumując, zainwestuj ok 50zł w interfejs diagnostyczny i sprawdź jakie błędy zostały zapisane. Błąd tylnej sondy jest imo mało prawdopodobny, gdyż wtedy dodatkowym objawem jest niestabilność wolnych obrotów, obstawiałbym raczej błąd przedniej sondy z powodu kiepskiej emulacji, lub jej braku
-
Reasumując,
zainwestuj ok 50zł w interfejs diagnostyczny i sprawdź jakie błędy zostały zapisane.
Błąd tylnej sondy jest imo mało prawdopodobny, gdyż wtedy dodatkowym objawem jest
niestabilność wolnych obrotów, obstawiałbym raczej błąd przedniej sondy z powodu
kiepskiej emulacji, lub jej brakuCzy niestabilność obrotów będzie się objawiać również tym, że w momencie gdy silnik pracuje na biegu jałowym zasilany Pb i przełączę zasilanie na LPG to w tym momencie silnik gaśnie? Natomiast gdy przełącza się w trakcie jazdy udaje się utrzymać pracę silnika.
W komorze silnika jest box o nazwie Gaz Sonda Lambda (czy jakoś tak). Zakładam, że to jest ten emulator. Powinien być jeden, czy powinny być dwa takie box'y?
-
U mnie po zapaleniu kontrolki jedyny sposób na jej zgaszenie to restart kompa. Sama z siebie nie zgaśnie. W mk5 zmienili elektronikę w porównaniu do poprzednich wersji.
-
Czy niestabilność
obrotów będzie się objawiać również tym, że w momencie gdy silnik pracuje na biegu
jałowym zasilany Pb i przełączę zasilanie na LPG to w tym momencie silnik gaśnie?
Natomiast gdy przełącza się w trakcie jazdy udaje się utrzymać pracę silnika.
W komorze silnika
jest box o nazwie Gaz Sonda Lambda (czy jakoś tak). Zakładam, że to jest ten
emulator. Powinien być jeden, czy powinny być dwa takie box'y?Niekoniecznie, w IIgen ustawia się czas płynnego przejścia z pb na lpg. Jeżeli jest to zrobione nieprawidłowo, to silnik chodzi chwilę na dwóch paliwach i gaśnie
Co do boxa- sprawdź czy jest firmy lecho. Jeżeli tak jest... to w sumie masz przyczynę usterki. Miejsce sterowników lecho jest w koszu.
-
Niekoniecznie, w
IIgen ustawia się czas płynnego przejścia z pb na lpg. Jeżeli jest to zrobione
nieprawidłowo, to silnik chodzi chwilę na dwóch paliwach i gaśnieW takim razie trzeba będzie oddać auto do warsztatu, niech ogarniają. Zapytam o emulację sond jak to rozwiązali.
Co do boxa- sprawdź
czy jest firmy lecho. Jeżeli tak jest... to w sumie masz przyczynę usterki. Miejsce
sterowników lecho jest w koszu.W dokumentacji nie ma nic na temat sterowników lecho. Niby całość składana na podzespołach BRC. Na box-ie też nie widziałem napisu lecho.
-
witam mam podobny problem ale niezaleznie czy Bp czy lpg zawsze sie zapala lampka jak dluzszy czas jade jedną predkością nie ważne czy 50 czy 100
bląd wyskakuje na sonde ale mam odczucie ze jak mi sie świeci to mniejsze spalanie jest wtedy wiec jezdze z zapaloną :):) gasnie po odłączeniu aku :):) -
Też to mam i chętnie posłucham rozwiązania.
Ja mam inny sposób na zgaszenie kontrolki:
przełączam na benzynę, dodaję gazu - kontrolka gaśnie, przełączam na gaz -
witam mam podobny
problem ale niezaleznie czy Bp czy lpg zawsze sie zapala lampka jak dluzszy czas
jade jedną predkością nie ważne czy 50 czy 100
bląd wyskakuje na
sonde ale mam odczucie ze jak mi sie świeci to mniejsze spalanie jest wtedy wiec
jezdze z zapaloną :):) gasnie po odłączeniu aku :):)Odłączając aku resetujesz komputer i wszystkie błędy jakie się w nim zapisały, więc kontrolka też zgaśnie. Niestety nie rozwiązuje to zasadniczego problemu - czyli dlaczego się zapala. Check jest po to, żebyś wiedział że coś się dzieje nie tak i na to zareagował a nie go olewał.
Jak wygląda u Ciebie skład mieszanki? Może być za bogata (tak było w moim przypadku).
-
Mała aktualizacja.
Gaśnięcie przy zmianie:
Została przebudowana instalacja pod maską i teraz już jest ok. Silnik nie gaśnie przy przełączaniu rodzaju zasilania.Zapalający się check:
Gazownik zmienił sterownik na inny. Póki co przejechałem już 3 tankowania i check się nie zapalił. -
Odłączając aku
resetujesz komputer i wszystkie błędy jakie się w nim zapisały, więc kontrolka też
zgaśnie. Niestety nie rozwiązuje to zasadniczego problemu - czyli dlaczego się
zapala. Check jest po to, żebyś wiedział że coś się dzieje nie tak i na to
zareagował a nie go olewał.
Jak wygląda u
Ciebie skład mieszanki? Może być za bogata (tak było w moim przypadku).nie wiem jak skład mieszanki ale na początku po odpaleniu troche czuc gaz ale jak sie jedzie i pozniej stoi juz tego nie ma
bede regulował jeszcze tps bo szarpie przy dodawaniu gazu o ktorym pisałem w innym temacie wiec może po regulacji będzie ok -
Niestety nie rozwiązuje to zasadniczego problemu - czyli dlaczego się zapala. Check jest po to, żebyś wiedział że coś się dzieje nie tak i na to
zareagował a nie go olewał.
Jak wygląda u Ciebie skład mieszanki? Może być za bogata (tak było w moim przypadku).Wiem po co jest ta kontrolka
To, co robię zasadniczego problemu nie rozwiązuje, ale inny tak - kontrolka się nie świeci -> silnik pracuje w normalnym trybie.
Zapalała mi się dawniej, nie wiem co wtedy było z mieszanką, potem zrobiłem konkretny przegląd, sporo grzebałem i wszysytko poustawiałem. Mieszanka jest w normie (lambda "faluje"). A potrafi się zaświecić. Kod 13, czyli lambda. -
witam ponownie
ustawiłem tps
ale po ustawieniu sonda nadal sie zapala
po zapaleniu sie kontrolki obroty prawie na 0 na gazie na jalowym na benzynie normalnie 800-1000
po resecie kompa wraca do normy
może wiecie jak sprawdzić sonde miernikiem i jakie wartości powinna mieć