Luźna śruba od regulacji obrotów


  • Użytkownik archiwalny

    Po każdym ciśnięciu auta na wysokich obrotach wspomniana w temacie i pokazana na zdjęciu niżej śruba odkręca się w kierunku wskazówek zegara zmniejszając tym samym obroty.
    Ma ktoś jakiś pomysł / patent, żeby temu zaradzić niekoniecznie zalewając ja warstwą kleju?

    Poprawne ustawienie śruby u mnie:



  • Ta śruba nie jest oryginalna, u mnie jest zbijak i nakrętka kontrująca, wygląda do mniej więcej tak że śruba z płaskim łbem jest wkręcona w stelaż a potem jest nakrętka która jest wkręcona na śrubkę i zapiera się o stelaż.


  • Użytkownik archiwalny

    Są w sklepach motoryzacyjnych kleje typowo do zabezpieczania śrubek, nakrętek przed samoczynnym odkręcaniem się.
    Koszt rzędu kilku złotych, bez kombinacji a powinno pomóc

    Nakładasz na gwint śrubki niewielką ilość takiego kleju, odczekujesz chwile i wkręcasz.

    Zaznaczasz sobie tylko przed nałożeniem kleju na gwint, do jakiego stopnia ma być wkręcona śrubka, żeby później z klejem jej nie kręcić co parę minut, bo wtedy na niewiele się ten klej zda.


  • Użytkownik archiwalny

    Są w sklepach
    motoryzacyjnych kleje typowo do zabezpieczania śrubek, nakrętek przed samoczynnym
    odkręcaniem się.
    Koszt rzędu kilku
    złotych, bez kombinacji a powinno pomóc
    Nakładasz na
    gwint śrubki niewielką ilość takiego kleju, odczekujesz chwile i wkręcasz.
    Zaznaczasz sobie
    tylko przed nałożeniem kleju na gwint, do jakiego stopnia ma być wkręcona śrubka,
    żeby później z klejem jej nie kręcić co parę minut, bo wtedy na niewiele się ten
    klej zda.

    Nie jestem pewien czy da się to śrubę właściwie wykręcić, sprawdzę jutro i ogarne ten klej


  • Użytkownik archiwalny

    Jeszcze jedna rzecz, jeżeli będziesz miał możliwość wykręcenia tej śrubki i chcesz użyć kleju, to przed nałożeniem odtłuść powierzchnie, na którą będzie nakładany.


  • Użytkownik archiwalny

    Jeszcze jedna
    rzecz, jeżeli będziesz miał możliwość wykręcenia tej śrubki i chcesz użyć kleju, to
    przed nałożeniem odtłuść powierzchnie, na którą będzie nakładany.

    Nie kupiłem kleju, bo zapomniałem, ale wykręciłem śrubę, może jakiś inny sposób, na szybko?


  • Użytkownik archiwalny

    kup gruby oring i nie będzie problemu z wykręcaniem... co tu do myślenia ? przecież od razu widać co jest problemem.


  • Użytkownik archiwalny

    kup gruby oring i
    nie będzie problemu z wykręcaniem... co tu do myślenia ? przecież od razu widać co
    jest problemem.

    na szybko

    Stosując się do Twojej rady, znalazłem w miare pasujący oring, mam nadzieje, że się uda i przyniesie to zamierzony efekt


  • Użytkownik archiwalny

    na szybko

    kupno zajmie Ci max 5 min, zapewne dłużej się bujasz wkręcając tą śrubę codziennie...ale jak tak bardzo chcesz na szybko proponuje złapać tą śrubą taśmą klejącą w odpowiedniej pozycji, na bank będzie skuteczne no i na szybko


  • Użytkownik archiwalny

    Są w sklepach
    motoryzacyjnych kleje typowo do zabezpieczania śrubek, nakrętek przed samoczynnym
    odkręcaniem się.
    Koszt rzędu kilku
    złotych, bez kombinacji a powinno pomóc
    Nakładasz na
    gwint śrubki niewielką ilość takiego kleju, odczekujesz chwile i wkręcasz.
    Zaznaczasz sobie
    tylko przed nałożeniem kleju na gwint, do jakiego stopnia ma być wkręcona śrubka,
    żeby później z klejem jej nie kręcić co parę minut, bo wtedy na niewiele się ten
    klej zda.

    np. Loctite 542, ale nie jest to takie tanie, ale się sprawdza Robiłem z tym w SE jak pracowałem


  • Użytkownik archiwalny

    kupno zajmie Ci max
    5 min, zapewne dłużej się bujasz wkręcając tą śrubę codziennie...ale jak tak bardzo
    chcesz na szybko proponuje złapać tą śrubą taśmą klejącą w odpowiedniej pozycji, na
    bank będzie skuteczne no i na szybko

    podłapałem czarną taśmą izolacyjną owijając śrubę dwoma warstwami, już się tak luźno nie kręci, tylko mam nadzieje ze ta taśma się nie roztopi


  • Użytkownik archiwalny

    podłapałem czarną
    taśmą izolacyjną owijając śrubę dwoma warstwami, już się tak luźno nie kręci, tylko
    mam nadzieje ze ta taśma się nie roztopi

    To była bardziej ironia, ja bym tak nie ryzykował serio kup ten klej do gwintu tak jak Ci chłopaki piszą albo ten oring.


  • Użytkownik archiwalny

    To była bardziej
    ironia, ja bym tak nie ryzykował serio kup ten klej do gwintu tak jak Ci
    chłopaki piszą albo ten oring.

    oring będzie ciezko znaleźć a klej kupie
    w necie poszukałem, wytrzymałość średniej jakości taśmy izolacyjnej sięga niby do 105 stopni, będę kontrolował póki nie mam kleju, bo nie chce po każdym dociśnieciu gazu zaglądać