[1,0; 1,3 8v] Katalizator z rurami różnice


  • Użytkownik archiwalny

    Jaka jest różnica pomiędzy rurą z katalizatorem pomiędzy silnikami 1.0 i 1.3 8v? W wersji 1.3 jest stabilizator i żeby można go było zamontować odcinek rury za katalizatorem jest odpowiednio wyprofilowany. W 1.0 nie ma takiego czegoś i ten odcinek jest prosty.
    Natomiast w zamiennikach jest bardzo dziwnie: niektórzy podają, że ten sam wydech pasuje do 1.0 i 1.3, ale widziałem na forum, że niektórzy pisali, że musieli jakieś poprawki wprowadzić, żeby zmieścić stabilizator. Kupiłem zamiennik niby tylko do 1.3, ale nie ma takiego wyraźnego kolanka jak wydaje mi się, że powinien mieć. Przeczytałem na forum, że ktoś próbował wkładać katalizator od 1.3 do 1.0 i coś nie pasowało, co jest dla mnie bardzo dziwne bo nadwozie powinno być te samo, chyba że problemem jest inaczej umiejscowiony kolektor.
    Proszę o jakieś uwagi najlepiej kogoś kto przerabiał temat



  • Rura do 1.0 nie podejdzie bez przeróbek do 1.3 właśnie z powodu stabilizatora.
    Tak samo jest w przypadku jak 1.0 ma zamontowany stabilizator (trzeba kupić do 1.3 albo przerabiać tą od 1.0).
    Ja kupiłem w zeszłym roku do 1.0, ale zapomniałem, że musi być wyprofilowana pod stabilizator i mi przerabiali w warsztacie.


  • Użytkownik archiwalny

    Niektóre 1.0 mk4 miały tą rurę wyprofilowaną pod stabilizator



  • Niektóre 1.0 mk4
    miały tą rurę wyprofilowaną pod stabilizator

    Ja fabryczną miałem wyprofilowaną, ale jak dokupowałem rok temu (bo urwała mi się rura tuż za kolektorem) to już nie była wyprofilowana.


  • Użytkownik archiwalny

    Ok, już wiem. Problem leży w tym, że 1.3 ma przesunięty kolektor o ok. 6cm. w stronę kierowcy.

    Zamienniki są inaczej zaprojektowane jak oryginały. Oryginalne w 1.3 mają kolanko pod stabilizator, a zamienniki długą rurę idącą po skosie prawie od samego łącznika z dalszą częścią wydechu.

    Dodatkowo wieszak mocowany do katalizatora jest wygięty zupełnie w drugą stronę, skrzynia biegów też się różni w sterowaniu drążkami, które są inaczej poprowadzone i może to też przeszkadzać katalizatorowi.

    Przy założeniu katalizatora 1.3 zamiennik do 1.0 zostaje bardzo mały odstęp pomiędzy podłogą a katalizatorem w jednym miejscu i może on później obijać się. Dodatkowo przeszkadza dźwignia od skrzyni biegów ocierająca o puszkę, która jest większa jak w oryginale.

    Różnice między 1.0 a 1.3 zamiennik:

    Zdjęcie z allegro: różnica 1.0 i 1.3 zamiennik

    Nie mam niestety zdjęcia oryginału 1.3



  • Przy założeniu
    katalizatora 1.3 zamiennik do 1.0 zostaje bardzo mały odstęp pomiędzy podłogą a
    katalizatorem w jednym miejscu i może on później obijać się. Dodatkowo przeszkadza
    dźwignia od skrzyni biegów ocierająca o puszkę, która jest większa jak w oryginale.

    No u mnie też chyba coś obciera, bo jak stoję z włączonym silnikiem to potrafi wydech robić takiego jakby "świerszcza", ale tępego, jakby coś o coś pocierało.