Wskaźniki tuningowe do GTi. Jakie najbardziej potrzebne?
-
SirBufor Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2013, 19:32 ostatnio edytowany przez SirBufor 11 lis 2016, 01:07
Witam
Tak jak w temacie chcę doposażyć mojego Swifta we wskaźniki tuningowe, liczba sztuk 3 na słupku. Jakie wskaźniki mogą się najbardziej przydać waszym zdaniem? Jest to samochód nie na rajdy. -
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2013, 19:39 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 01:07
Jakie modyfikacje, gdzie tym bedziesz jezdzil (wiem ze rajdy nie, ale na tym sie swiat nie konczy), jak tym bedziesz jezdzil (z jakimi predkosciami, ile czasu z gazem w podlodze, na jakim biegu, jakie przerwy)?
Zasadniczo jak to w kazdym antyku cienienie oleju obowiazkowe, a reszte sie okresli jak odpowiesz na pytania
-
SirBufor Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2013, 20:22 ostatnio edytowany przez SirBufor 11 lis 2016, 01:07
Ok. Tak więc robię raz na 2 miesiące trasę z Łodzi do Szczawnicy, Tak to po Łodzi czasami do Warszawy ale to raz na 0,5 roku, Nie powiem prędkość średnia to ok. 130km/h aczkolwiek jak sie dorwę do A4 to i 190 się ukaże. Czasami wieczorkiem na poprawę humoru jadę sobie poupalać. Ot cała historia.
-
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2013, 20:33 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 01:07
Jak planujesz upalac na niskich biegach przez min 10 minut ciagiem to mozesz jeszcze dolozyc temp oleju. Wiecej Ci nie trzeba. Chyba ze np cisnienie paliwa aby wiedziec czy pompa zyje, dalej to juz na poprawe humoru: temp wody, napiecie w instalacji itp.
-
SirBufor Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2013, 20:45 ostatnio edytowany przez SirBufor 11 lis 2016, 01:07
ok dzięki wielkie. O AFR nie ma co marzyć.
-
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 6 mar 2013, 21:51 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 01:07
Do prawie seryjnego auta wystarczy cisnienie paliwa
-
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 7 mar 2013, 15:37 ostatnio edytowany przez fetorman 11 lis 2016, 01:07
Warto jeszcze podcisnienie w kolektorze dac
-
Colin Użytkownik archiwalnynapisał 7 mar 2013, 17:37 ostatnio edytowany przez Colin 11 lis 2016, 01:07
Ale to i tak mniej wazne niz cisnienie paliwa
Co do AFR, to tanie podpinane pod fabryczna sonde taksamo pokazuja afr jak choragiewka wbita w tylek Jedynie wskaznik z kontrolerem i sonda szerokopasmowa ma sens, ale to sie do tysiaka zbliza.
-
MKV Użytkownik archiwalnynapisał 25 mar 2013, 15:51 ostatnio edytowany przez MKV 11 lis 2016, 01:07
Jak planujesz
upalac na niskich biegach przez min 10 minut ciagiem to mozesz jeszcze dolozyc temp
oleju. Wiecej Ci nie trzeba. Chyba ze np cisnienie paliwa aby wiedziec czy pompa
zyje, dalej to juz na poprawe humoru: temp wody, napiecie w instalacji itp.Wiesz, te pozostałe też mają rację bytu - ja już kilka razy alternator wymieniałem (dlatego teraz mam voltomierz z alarmem - ogólnie serię AutoGauge Stepper Motor Peak).
Temperatura płynu by się przydała właśnie z alarmem... nie przegrzałbym silnika rok temu
Mam obecnie poza woltomierzem ciśnienie oleju własnie i temperature oleju - dopóki nie wzrośnie powyżej 50 stopni nie obciążam zanadtto silnika.Zastanawiam się natomiast nad wymianą voltomierza na wskaźnik ciśnienia paliwa - chyba jednak ważniejszy jest (o TAKI bym zamontował + czujnik)
A co do montażu w słupku - ja tam mam na desce zamiast środkowych nawiewów:
A tak działają:
UPDATE:
Ktoś wie może jaka jest średnica przewodu paliwowego tego gumowego już przed listwą oraz średnica tych króćców w listwie na które jest przewód zakładany (taka sama chyba powinna być )
Chce trójnik zamontować tam i w nim czujnik ciśnienia paliwa ale nie mam Swifta w pobliżu żeby zmierzyć