Turbo w Swifcie GTI, łopatologicznie :-)
-
Nie kumam za bardzo
jednej rzeczy nie możecie koledze powiedzieć jaka turbina będzie najlepsza do tego
soft trubo, jaki intercooler itp? To jakoś uwłacza waszej godności czy coś?No tak na szybko to moge podac 10 modeli i kazdy bedzie do innych zastosowan najlepszy - nie wiem do jakich wiec po co mieszac? Chlop dalej nie wie czego chce, albo sie boi powiedziec. Na obecna chwile i te wymagania jakie byly podane jak chce miec turbo w swifcie to allegro, kup najtansze i wloz do bagaznika - czy tak trudno powiedziec co sie chce zeby dostac DOBRA odpowiedz?
-
Turbinka wiadomo
najmniejsza jakaś , bo potworem 1.3 nie jest , najszybciej bedzie jak podejrzysz
sobie w innym aucie jak zamontowane jest turbo i łopatologicznie przeniesiesz na
papier i stworzysz projekt , jak tego nie potrafisz , to nie zabieraj sie za turboNie jak najmniejsza, bo po pierwsze mozna dac za mala: zalezy co chce uzyskac, ale nawet do swifta mozna kupic cos na pewno za malego.
Po drugie samo turbo to jest pikus - trzeba calosc w miare dobrac, zeby nie bylo elementu ktory psuje caloksztalt. -
Nie kumam za bardzo
jednej rzeczy nie możecie koledze powiedzieć jaka turbina będzie najlepsza do tego
soft trubo, jaki intercooler itp? To jakoś uwłacza waszej godności czy coś?Dokładnie mam takie same wrażenie...
Jak on ma się za to zabrać porządnie, skoro nawet nie chcecie mu wypisać jakie te graty do uturbienia byłyby wg Was najlepsze?
-
Jeden silnik mozna zrobic na milion sposobow. Spelniac jego oczekiwania bedzie powiedzmy nie wiecej niz 1% z tego. Nie wiem czy to co dla mnie jest najlepsze bedzie dla niego, bo nie powwiedzial co chce. Tak jak precyzyjne sa pytania, tak precyzyjne odpowiedzi moge udzielic (juz pisalem o turbo w bagazniku).
5 dni temu napisalem:
Oczywiscie jezeli bedzie jakies konkretne pytanie, to w miare mozliwosci postaram sie odpowiedziec.
Jeszcze jest jedna rada na poczatek: trzeba okreslic co chce sie uzyskac z silnika, w jakich warunkach ma pracowac i ile na to kasy jest - jak to sie skonfrontuje, to bedzie wiadomo czy wogole jest sie za co zabierac, ew jak sie zabrac.I jakos nie widze zainteresowania tym, to i nie ma na co odpowiadac.
-
przecież on chce soft , bez zakuwania , to najmniejszą turbawkę
albo pompke niech podepnie na stałe pod maską , najprościej będzie -
przecież on chce
soft , bez zakuwania , to najmniejszą turbawkę
albo pompke niech
podepnie na stałe pod maską , najprościej będzieDla jednym "soft" to będzie 120KM a dla innych 180KM...
Zgadzam się z Colinem - na nieprecyzyjne pytanie nie da się dać precyzyjnej odpowiedzi.Tak jak by ktoś wszedł na forum ogólno motoryzacyjne i zapytał jakie auto będzie najlepsze podając tylko że "ma być małe". Nikt poważny na coś takiego nie odpowie. Oczywiście pojawią się posty typu "kup SC, kup malucha, kup MINI MORIS-a, kup Pandę".
Co wniosą? Nic. Bo się nagle okaże, że "małe" to miało mieć czerwony kolor, klime, bagażnik 300L, podgrzewane fotele i być w kwocie do 1500pln....
Tutaj to samo.
To ma być auto na 1/4 mili? Na jeżdżenie po bułki? Do upalania na KJS? Ma mieć użyteczny moment już od samego dołu czy być wyścigową szlifierą? Jakie planowane ciśnienie doładowania? Jaki szacowany budżet? 5tyś 10 tyś? 30tyś? Jakie modyfikacje silnika wchodzą w grę? Jaka elektronika planowo? itd....
Bez podstaw to każda odpowiedź będzie tylko laniem wody i wprowadzaniem kogoś na minę.
Ps. Zawsze jak miałem konkretne pytanie to mi Colin dawał konkretną odpowiedź i pomógł mi setki razy. Wcale się nie dziwię, że nie chce pisać elaboratu jak po napisaniu 3 stron o turbinach usłyszy potem, że ktoś miał na to 1000pln i myślał że tak się da...
-
Tez bede bronil Colina, konkretne pytanie konkretna odpowiedz, nie ma czegos takiego jak najlepszy zestaw, okreslic sie co sie chce!!
-
Tez bede bronil
Colina, konkretne pytanie konkretna odpowiedz, nie ma czegos takiego jak najlepszy
zestaw, okreslic sie co sie chce!!I tak pewnie nowy kolega dał sobie spokój, słomiany zapał jak zwykle
-
Albo się obraził
-
Albo się obraził
Gdybym dostałe takie odpowiedzi to szczerze mówiąc raczej na forum bym już nie zajrzał...Nawet jeśli Colin miał racje to można było to powiedzieć w normalny sposób, zapytać jaka moc interesuje kolegę etc. a nie od razu teksty typu: "daruj sobie...", "nie umiesz czytać..." etc.
-
Jestem w posiadaniu IHI RHB5 VL2 z Uno Turbo 1.3. Zastanawiam się czy jest sens pakować to do swifta, czy to się sprawdzi, swoją drogą swift kręci się sporo wyżej niż uno czy nie lepsze będzie coś ciutkę większego, do jakiej mocy ona wystarczy, gdzieś tam ktoś mówił, że 160-180km. W mk1 jakoś to podobno chodziło ale tam było koło 140km, ja w mk3 chciałbym podejść pod 200km, ale to niekoniecznie od razu wolałbym stopniowo dla sprawdzenia jak to zniesie silnik... Najlepiej też jakby ciągnęło możliwie od dołu i lagi były ograniczone do minimum.
-
Jest to stare turbo i ma duzego laga (po wcisnieciu gazu reakcja jest powolna), wydatek marny. Dodatkowo jak juz bys zalozyl to bedzie problem z przejsciem na cos wiekszego (znowu przerobki).
Jezeli celujesz w okolice 200 (powiedzmy 180-200)KM to jednym z moich faworytow jest sprezarka z forestera turbo (2.0 170KM) - calkiem mala, w miare rzesko wstaje i zdrowe sztuki po 500 chodza. Plus jej taki, ze zamiast niej mozna wlozyc (bez przerobek) taka z wrx (700zl), ktora na 270-280KM starczy. Jest takze k03s, ktore zdaje sie dosyc pokrecony ma ksztalt muszli, ale mozna to przerobic troche, choc trche miejsca i tak zajmuje.
Oczywiscie mozna tez polowac na sprezarki z nowszych silnikow jezeli wystepuja osobno bez kolektora, bo czesto maja np twin scroll. Nie orientowalem sie, ale mozna by sie zainteresowac modelami z 1.6 forda ecoboost, oraz opla - obydwa maja chyba 150-160KM w serii i wlasnie na okolice 200 powinny wydolic przy tym wstajac bardzo rzesko. -
Bez przeróbek i tak się nie obejdzie bo kolektor już pod niego jest, ale to tam tylko odciąć obecną flansze i dospawać inną, aczkolwiek część od turbiny do catbacka trzeba będzie stworzyć od podstaw bo ta co jest to zespawana z jakiś resztek Pewnie wsadziłbym tą turbinę co jest ale wydaje mi się że wypadałoby ją zregenerować... A jak z intercoolerem? Mam jednostronny z bravo/multipli, zaleta taka że jest minimum złączek, rurek ładnie pasuje, ale jak z przepustowością przelotowy pewno lepszy by był?
A co byś powiedział o turbinie z fiata coupe 2.0 220km?
-
Jakie ma wymiary?
Zasadniczo na 200KM to IC z diesla 2.0 bedzie za maly zeby mozna bylo powiedziec, ze ma ssie dobry intercooler. Jak chcesz z jednej strony bardzo wydajny to cos z ibizy BPX bedzie w sam raz - duze i wydajne, choc nie wiem jak z miejscemJezeli hcodzi o sprezarke, to:
1. Sprezarka z uno + regeneracja = wywalona kasa + kupa
2. jakakolwiek sperzarka z mlodszego auta prawdopodobnie nie wyjdzie wiecej niz regeneracja tej z uno i szansa na kupe duzo mniejsza.Jezeli chodzi o sprezarke z fiata 20vt, to chyba nalezy ona do tych wiekszych, czyli okolice 280KM (podobnie do td04 z wrx, t28 z 200sx s14). Spodziewalbym sie pelnego doladowania kolo 4tys obr (zaleznie od kolektora itp). Mozesz sie rozgladnac za t25 z 200sx s13, ew ta z fiata 16vt chyba tez byla mniejsza (t25) a obydwie spokojnie na 200KM starcza nawet z malym zapasem.
Pamietaj tylko zeby nie oszczedzac na tym za bardzo, bo jak takich rzeczy nie robiles nigdy, to cie bedzie minimum 2 razy wiecej kosztowalo jak zaczniesz to po taniosci duzej robic niz jakby to od poczatku zrobic rozsadnie (nie mowie o szastaniu kasa, ale jak wisze slowo regeneracja...). -
Podepnę się pod temat - czy turbo z silnika 2,5 TDS nada się do zastosowania w g13b? Czy ją lepiej sprzedać (turbo)? Bo myślę żeby pracę na studia zrobić odnośnie uturbienia Świstaka