Falujące obroty/wolne obroty 1500, GTi


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,
    Przeczytałem już dużo postów na ten temat ale poruszę kwestię jeszcze raz bo ciągle nie mogę naprawić mojego GTi. Problem dotyczy falujących obrotów i braku mocy. Autko rozpędza się dość mułowato, obroty idą w górę a jechać nie chce. Pozatym ma ciągle wolne obroty na poziomie 1500 nie mogę tego w żaden sposób wyregulować. A jak jadę i wcisnę sprzegło to obroty spadają do tych 1500obr i ciągle falują +/- 500obr. Na postoju trzyma 1500obr. TPS wyregulowany, chłodzenie ok odpowietrzony, zapłon ustawiony, rozrząd ok, kompresja ok, przepustnica wyczyszczona, zawór PCV przepuszcza trochę, ale jak rurki zatykałem palcem to nic się nie zmieniało. Inne takie małe 2 zawory z cienkimi rurkami na dolocie też sprawdzone...Kończą mi się pomysły i jak tak dalej pójdzie to nie będzie dobrze;)... Proszę o pomoc.


  • Użytkownik archiwalny

    Raczej dziura w dolocie na to wskazuje. Sprawdz okolice przepustnicy (uszczelka), wezyki wszystkie a na koncu uszczelka pod kolektorem ssacym (raczej male szanse).


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli dolot szczelny, układ chłodzenia odpowietrzony, czujnik temp. silnika ok, lambda podłączona, to stawiam na TPS. Zmierz wartości i porównaj do książkowych.

    pzdr, W


  • Użytkownik archiwalny

    Jeszcze mam jedno pytanko, bo może to ma jeszcze jakiś wplyw...po obu stronach termostatu są 2 czujniki temperatury, jeden daje info do ecu a drugi na co?? i który jest który? Jak patrzę prosto na termostat to ten po prawej mam wymieniony....


  • Użytkownik archiwalny

    Niebieska wtyczka, to czujnik temperatury dla ECU, brązowa, to stycznik wentylatora, a czujnik z wsuwką połączony jest ze wskaźnikiem na desce rozdzielczej.

    pzdr, W


  • Użytkownik archiwalny

    Mam wymieniony dobry czujnik, ten z niebieska kostką, a wentylator włącza się normalnie


Log in to reply