Jak to jest z dobieraniem mieszanki przez kompa?


  • Użytkownik archiwalny

    Zastanawiam sie czy komp dąży zawsze do optymalnej mieszanki paliwo/powietrze,
    wiadomo że dostaje info z wszystkich czujników i na ich podstawie dopiero powstaje mieszanka, ale jest jeszcze możliwość zabawy śrubą regulacyjną i powiększaniem dolotu powietrza , co wtedy robi komp ? jak damy mu więcej powietrza to komp wyrówna to większą dawką paliwa? powinna wtedy dać sygnał sonda lambda że mieszanka jest zbyt uboga , co wtedy sie dzieje ?


  • Użytkownik archiwalny

    Normalnie układ wtryskowy pracuje w pętli zamkniętej, tj. (bardzo ogólnikowo) sygnał sterujący adaptuje się do warunków zewnętrznych. Śruba regulacyjna wolnych obrotów w mk3 służy do kompensacji nierównomierności biegu jałowego z powodu zużycia silnika. Jest to de facto oszukiwanie map-sensora i nie koniecznie możemy osiągnąć wymierne korzyści. Polecam jednak powierzenie pojazdu specjalistom.


  • Użytkownik archiwalny

    Specjalistów brak u mnie , no może jeden jest ale wiecznie nie ma czasu dla mnie bo naprawia auta flotowe , golfy ,renaulty ,i takie tam nowości na rynku.
    Dlatego sam kombinuje , i nawet robiłem już testy z tą śrubą regulacyjną , im bardziej jest wykręcona tym bardziej zwiększają sie obroty na jałowym, ale zaczynają sie zwiekszać dopiero po 5 obrotach tej śrubki , jak wkręciłem ja do końca to obroty spadły do koło 700, i tak teraz testuje zachowanie auta na wykręconej śrubie jeden i pół obrotu, początkowo mam odczucie że lepiej sie wkręca z dolnych obrotów , poczekam jeszcze na wyniki spalania , choć przypuszczam że nie zejdzie poniżej 9 litrów .
    W końcowej fazie testu podjade na analize spalin,zobaczymy co sie tam produkuje
    Aha i jak do tego wszystkiego ma sie ustawienie zapłonu? jak sprawdzić w garażu czy jest dobrze ustawiony?


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawa sondy i sładu mieszanki działa tylko w pewnym przedziale obrotów na wolonych. Przy wiekszym otwarciu przepustnicy paliwo jest dobierane z mapy zapisanej w kompie.. korygowane czujnikiem temp cieczy i w 8v czujnikiem temp powietrza... generalnie skomplikowane procesy... żadną śrubka tego nie zrobisz.. bo dawno byłoby to już przerobione.


  • Użytkownik archiwalny

    a ten czujnik cieczy to który ? ja mam sohc i ten w bloku za aparatem zapłonowym służy do wskazań na blacie
    Gdzie szukać czujnika temperatury ? tego dla kompa.


  • Użytkownik archiwalny

    mam jakiś nowy trop , rano jak odpalam auto dzieje sie coś dziwnego , czasami jak za krótko przytrzymam rozrusznik i nie zdąży załapać to za drugim razem jest już bardzo ciężko odpalić tzn. słychać że już łapie ale minimalnie czegoś mu brakuje ,i dopiero jak wcisne pedał gazu to zagada , następnie jak już wyjade na drogę to dopóki sie nie nagrzeje jest bardzo mocno odczuwalna dziura w przyroście mocy tzn. wrzucam 2 jade 20/h wciskam połowę gazu i do 2tysi idzie normalnie , nagle robi sie muł przez chwile praktycznie nie przyspiesza , chwile jakby mielił mieszanke i po chwili idzie jak trzeba, próbowałem go przepalać na postoju i dzieje sie tak samo , w momencie mulenia słychać jakby nie chodziły ze dwa gary ,

    Kojarzy sie komuś co za element odpowiada za takie zachowanie ??? osobiście podejrzewam zapłon , albo też jakaś usterka pozostała po zapchanym przelewie ,jedyne co jeszcze nie sprawdzałem to regulator ciśnienia, to on może mi robić takiego psikusa ?



  • Kojarzy sie komuś
    co za element odpowiada za takie zachowanie ??? osobiście podejrzewam zapłon , albo
    też jakaś usterka pozostała po zapchanym przelewie ,jedyne co jeszcze nie
    sprawdzałem to regulator ciśnienia, to on może mi robić takiego psikusa ?

    Przewody i świece oraz filtr paliwa kiedy wymieniane?


  • Użytkownik archiwalny

    cały układ zapłonowy w czerwcu zeszłego roku , filtra paliwa nie dotykałem , no właśnie zapomniałem o nim , wątpie że taki efekt dawał by zapchany filtr paliwa , raczej tego paliwa jest za dużo w pewnym momencie jak auto jest zimne , dzisiaj też poczułem w aucie sporo oparów benzyny , po jakis 10 minutach od odpalenia , może jakaś nieszczelność w dolocie ????



  • cały układ
    zapłonowy w czerwcu zeszłego roku , filtra paliwa nie dotykałem , no właśnie
    zapomniałem o nim , wątpie że taki efekt dawał by zapchany filtr paliwa , raczej
    tego paliwa jest za dużo w pewnym momencie jak auto jest zimne , dzisiaj też
    poczułem w aucie sporo oparów benzyny , po jakis 10 minutach od odpalenia , może
    jakaś nieszczelność w dolocie ????

    sorry, pomyliłem się - chodziło mi o filtr powietrza


  • Użytkownik archiwalny

    mam nowy
    pytanie do manuela [none7]
    w plastikowym dolocie powietrza ,na wysokości koła rozrządu ,od spodu jest dziura , po co to komu tam jest? , i czy to ma związek z tą puszką na pokrywie paska rozrządu? lepiej jak ta dziura jest zatkana? czy otwarta?


  • Użytkownik archiwalny

    powinieneś mieć przejściówkę do puchy na rozrządzie. to jest rezonator powietrza. jak nie masz przejsciówki to zaślep go.


  • Użytkownik archiwalny

    jest właśnie zaklejony , po co ten rezonator ? zamknięta puszka bez przepływu powietrza , przez to ciepłe powietrze sie dostaje do silnika .



  • jest właśnie
    zaklejony , po co ten rezonator ? zamknięta puszka bez przepływu powietrza , przez
    to ciepłe powietrze sie dostaje do silnika .

    To jest rezonator - to ma za zadanie wyciszać dolot. U mnie ta guma z niego się zsuwa i warczy jak wyścigówka... Łapałem to na trytkę, żeby nie spadało, ale wygląda to na druciarstwo


  • Użytkownik archiwalny

    czyli to nie potrzebne jak dla mnie
    w lato będe kombinował coś z dolotem , żeby było słychać to mruczenie
    w lato też podejrzewam że pogonie swifta , szkoda mi bryczki ,ale już swoje u mnie przelatał
    może bedzie chciał ktoś na dawcę?
    manuel na pewno coś tam chciał , jest jeszcze całe zawieszenie nowe blachy zdrowe* , tylne wahacze leża na półce i te poprzeczne nówki z ceną ,może założę wątek o moim suzi co już zrobione , a co jeszcze na półkach czeka , jakieś zdjecia i fimiki dodam , jakieś poparcie może???



  • czyli to nie
    potrzebne jak dla mnie
    w lato będe
    kombinował coś z dolotem , żeby było słychać to mruczenie
    w lato też
    podejrzewam że pogonie swifta , szkoda mi bryczki ,ale już swoje u mnie przelatał
    może bedzie chciał
    ktoś na dawcę?
    manuel na pewno coś
    tam chciał , jest jeszcze całe zawieszenie nowe blachy zdrowe* , tylne wahacze leża
    na półce i te poprzeczne nówki z ceną ,może założę wątek o moim suzi co już zrobione
    , a co jeszcze na półkach czeka , jakieś zdjecia i fimiki dodam , jakieś poparcie
    może???

    Zakładaj temat, w sumie to i ja założę niebawem - ponad 4 lata na forum

    Skąd jesteś, może ja bym go na dawcę capnął... Bordowy sedan to jest?


  • Użytkownik archiwalny

    Z Wrocławia , temacik niebawem powstanie , na pewno zrobie fotorelacje ze spawania podłogi w okolicach przednich wahaczy, bedzie co spawać , i to elektrodą !!!



  • Z Wrocławia ,
    temacik niebawem powstanie , na pewno zrobie fotorelacje ze spawania podłogi w
    okolicach przednich wahaczy, bedzie co spawać , i to elektrodą !!!

    Jak zrobisz wahacze, to jeszcze go potrzymaj, bo 1.6 musi fajnie śmigać


  • Użytkownik archiwalny

    Z Wrocławia ,
    temacik niebawem powstanie , na pewno zrobie fotorelacje ze spawania podłogi w
    okolicach przednich wahaczy, bedzie co spawać , i to elektrodą !!!

    Elektrodą będziesz spawał?



  • Elektrodą będziesz
    spawał?

    Ja mam mig-a i zastanawiam się czy dam radę

    Muszę tylko maskę spawalniczą automatyczną skombinować - taką z samościemniejącym się szkłem, bo przez taką zwykłą nic nie widzę

    Pytanie do obeznanych:

    Taka maska wystarczy do sporadycznych akcji ze spawarrą? klik


  • Użytkownik archiwalny

    jak nic nie widzisz , to postaw sobie halogena pincetkę , wtedy wszystko zobaczysz


Log in to reply