Drgania silnika i duże spalanie :(


  • Użytkownik archiwalny

    Witam zakupiłem 3 miesiące temu suzuki. Autko z pozoru zachowuje się kulturalnie tylko zacząłem zauważając dość duże spalanie rzędu 10 litrów lub więcej, wymieniłem termostat bo bo się przywieszał wymieniłem świece na starcie, lecz nadal dozo pali, trzyma wysokie obroty na początku 2 tys potem 1,5 tys następnie 1.2 tys i przy ok 80-90 sto.c spadają na 800-900 i telepocze silnikiem drgania widać na drążku zmiany biegów cały lata na fotelu jak siedzę i na kierownicy czyli wszędzie gdzie się da nie mam pomysłów by kombinować z autkiem, czytałem na forum o czujnikach pcv czy jakoś tak ale chciałbym się was forowicze poradzić co mam z tym malcem zrobić

    Suzuki Swift 1.0 53km 1998r


  • Użytkownik archiwalny

    Witam w klubie, mam takiego samego gagatka i również pali podobne wartości.
    Pójdę o krok dalej bo pomierzyłem wszystkie czujniki, sondę, spr wiązki itp wymieniłem przewody- i nie widzę problemów, które mogłyby to spalanie zrodzić.
    A co do telepania- to takie minimalne telepanie autem to efekt 3 cylindrowej jednostki, zaś obroty to minimalnie za duże jak na moje oko , ale są efektem działania ssania.



  • zaś obroty to
    minimalnie za duże jak na moje oko , ale są efektem działania ssania.

    Ostatnio chłodno jest i mój tuż po uruchomieniu silnika też łapie 2000 obrotów, ale praktycznie od razu opada na jakieś 1600, a po rozgrzaniu ma prawidłowe 800-900.

    A tak w sumie to ciekawe co to ostatnio taki wysyp Swiftów z dużym spalaniem?!


  • Użytkownik archiwalny

    Może coś do paliwa dodają na stacjach???


  • Użytkownik archiwalny

    czego oczekiwać, przeciez to zima! musi palić więcej. czemu ludzie tego nie rozumieją. mam LPG i odpalam tylko z PB a benzyna i tak znika w oczach. tak ma być i tyle


  • Użytkownik archiwalny

    Może coś do paliwa
    dodają na stacjach???

    dodają, specjalne preparaty, żeby paliwo było bardziej odporne na mróz, w zime benzynka i gaz różnią się składem od tego co jest latem, ale to nie wpływa na splanie w zauważalynym stopniu


  • Użytkownik archiwalny

    dobrze ale ile może tb w zimę spalić ? o litr dwa max więcej ? ale nie aż 10 ?
    Przyznam się szczerze posiadam pierwsza taka jednostkę 3 cylindrowa i dla mnie to jest trochę straszne by to robić jeździłem kiedyś corsa 1.0 z 3 cylindrowym silnikiem i takiego czegoś nie było, czy ustawienie zapłonu może mieć aż tyle do tego ? i jaki kont powinno się ostawić 5 st. ?


  • Użytkownik archiwalny

    ale coś do czegoś i rośnie spalanie. czy ktokolwiek pomyślał aby sprawdzić ciśnienie powietrza w kołach ?

    z tego co pamietam to 6 stopni.

    ustawić TPS poprawnie, posprawdzać czy nie ma nieszczelności oraz: sprawdzić czy układ paliwowy jest szczelny (przewody itp)


  • Użytkownik archiwalny

    ogumienie sprawdzam raz na miesiąc wiec mam dobre ciśnienie,
    tps co to ?
    jeżeli zaczęliśmy temat szczelności baku to zapytam gdzie mieści się filtr paliwa z tego co się dowiedziałem to go niema jest na pompie paliwa jakiś malutki i nie da się go wymienić czy to prawda ?



  • jeżeli zaczęliśmy
    temat szczelności baku to zapytam gdzie mieści się filtr paliwa z tego co się
    dowiedziałem to go niema jest na pompie paliwa jakiś malutki i nie da się go
    wymienić czy to prawda ?

    Przy baku i da się go wymienić!


  • Użytkownik archiwalny

    a jak to mogę uczynić poinformujecie mnie ?



  • a jak to mogę
    uczynić poinformujecie mnie ?

    Jak to dokładnie nie wiem, ale pewnie zaraz koledzy to uczynią.

    A co do samego filtra to jeden dziś ukazał się w motogiełdzie, więc możesz zobaczyć jak wygląda "na żywo".


  • Użytkownik archiwalny

    A wracając do tps jak mam się do tego sprawdzić i za co to jest odpowiedzialne jak to naprawić i wq

    Gdzie ten filierek się miesci ?


  • Użytkownik archiwalny

    A wracając do tps
    jak mam się do tego sprawdzić i za co to jest odpowiedzialne jak to naprawić i wq

    Czujnik położenia przepustnicy, poniżej masz manula jak to wyregulować:
    http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1037217#Post1037217

    Gdzie ten filierek
    się miesci ?

    U mnie filterek był pod maską, bo został przeniesiony, ale oryginalnie jest umieszczony gdzieś koło baku, pod lewym tylnym kołem szukaj takiej puszki. Trzeba zapewne wykręcic i odpiać gumowe przewody.

    Tak na pocieszenie:
    od roku walczę z dużym spalaniem, z mniejszymi sukcesami, teraz pali mi napewno 10, przy krótkich trasach.


  • Użytkownik archiwalny

    ale ty na wlasną rękę kombinowałeś z regulatorem, i tu moze być problem

    nie wiem czy nie lepiej sobie w twoim przypadku ten z allegro kupić regulowany


  • Użytkownik archiwalny

    ale ty na wlasną
    rękę kombinowałeś z regulatorem, i tu moze być problem
    nie wiem czy nie
    lepiej sobie w twoim przypadku ten z allegro kupić regulowany

    jaki regulator? ;-)


  • Użytkownik archiwalny

    Filtr najlepiej wymienić z kanału- bo inaczej będzie kiepsko- no i wd-40 z 5L przygotować

    Ja zmierzyłem tps i wyszło mi 1.04V-więc nie kręciłem bo miałem problem z jedną śr, bo była ukręcona w środku.
    P.S. jakby komuś nie chciało się organizować szczelinomierza 3,5mm- to polecam...wiertło;) kosztuje całe 2 zł i zdaje egzamin:P


  • Użytkownik archiwalny

    regulator ciśnienia paliwa (reduktor jak kto woli)


  • Użytkownik archiwalny

    nie grzebałem przy nim kolego, po kupnie auta wymieniłem olej i w inter cars dowiedziałem się ze filtra paliwa niema bo coś to auto jest mułowate lub za dużo wymagam od niego


  • Użytkownik archiwalny

    regulator ciśnienia
    paliwa (reduktor jak kto woli)

    Mówisz o tym, tak?
    Powiem Ci, że dałeś mi do myślenia teraz
    Tylko jak to dołączyć do wtrysku? Wepchać wężyk tam w otwór do wtrysku w reduktorze?


Log in to reply