Awaria silnika - stukot [Swift GTi]


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Podczas rajdu wystąpiła u mnie awaria silnika. Opisze więc dokladnie sytuacje jaka się działa podczas zawodów. Po przejechaniu połowy os-ów na strefie auto dalo jak by pierwsze oznaki, silnik zaczął ciężko kręcic. Ale udało się odpalić, auto w miare przyśpieszało. Niestety podczas odcinka specjalnego auto zaczeło tracić moc a z silnika zacząłem słyszeć stukot, tak jak by panewka zaczeła stukać lub nawet korbowód sie urwał. Tak jak by cos wpadło do cylindra. Auto coraz gorzej pracowało, stukot był coraz głośniejszy, auto słabnąć, aż w końcu silnik zgasł i juz nie chciał odpalić, choć kręcił nadal. Po zdjęciu miski olejowej, wszystko od dołu widać że jest ok. Zero śladów jakiejś awaria, opiłków itp. Blok wydaje sie wporządu. Zdjąłem głowice, również wydaje się ok. Tłoki od góry nie uszkodzone. Jedyne co to gdy był załozony pasek rozrządu to podczas kręcenia silnikiem za pomoca klucza wydobywał sie jakiś dziwny stukot i stawiany był opór. Po zdjęciu paska, swodobnie mogłem kręcić zarówno wałek jak i wałkami rozrządu w głowicy. Z tąd moje pytanie z kad stukot i spadek mocy ? Czemu po zdjęciu paska swobodnie moge kręcic wałem i wałkami rozrządu a przy zapietym pasku juz jest ten opór? No i z kąd może sie wydobywać ten stukot?


  • Użytkownik archiwalny

    Możliwe, że przeskoczył Ci pasek rozrządu, ewentualnie może przestał palić na jakiś cylinder (świece, przewody, wtryski, rozdzielacz)


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdzałem pasek przed zdjęciem. Był na miejscu. A co do wtrysków to może i tak, ale z kąd ten stukot w silniku ?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Podczas
    rajdu wystąpiła u mnie awaria silnika. Opisze więc dokladnie sytuacje jaka się
    działa podczas zawodów. Po przejechaniu połowy os-ów na strefie auto dalo jak by
    pierwsze oznaki, silnik zaczął ciężko kręcic. Ale udało się odpalić, auto w miare
    przyśpieszało. Niestety podczas odcinka specjalnego auto zaczeło tracić moc a z
    silnika zacząłem słyszeć stukot, tak jak by panewka zaczeła stukać lub nawet
    korbowód sie urwał. Tak jak by cos wpadło do cylindra. Auto coraz gorzej pracowało,
    stukot był coraz głośniejszy, auto słabnąć, aż w końcu silnik zgasł i juz nie chciał
    odpalić, choć kręcił nadal.

    Miałem podobne objawy (problemy z odpalaniem, zwłaszcza na ciepłym), spadki mocy, jak ostygnął odpalał itd.) Wkrótce potem korba wyszła bokiem.
    Możliwe, że panewka Ci się zatarła a stuki były jak ją złapało i zaczęła się obracać.
    Jak masz dół otwarty to odkręć mostki od wału i od korb i obejrzyj panewki.


  • Użytkownik archiwalny

    Głowice moge wykluczyć? Podejrzewałem którąś sprężynę od zaworu. Ale nie chce jej na darmo rozbierać.


  • Użytkownik archiwalny

    Głowice moge
    wykluczyć? Podejrzewałem którąś sprężynę od zaworu. Ale nie chce jej na darmo
    rozbierać.

    Ale że pękła? Wydaje mi się ze wtedy rozpielo by zawór. Wykręć tylko wałki, wyjmij szklanki i zobaczysz. A te panewki obejrzałeś?


  • Użytkownik archiwalny

    Wczoraj próbowałem zdjąć panewke i nie chciała mi odejść od wału. Tak na szybko tylko próbowałem. Dziś dłużej z tym powalcze. Może jakiś sposób ktoś podpowie?


  • Użytkownik archiwalny

    Ok. Wszystko jasne. Zatarty wał. Panewki na 1 i 2 tłoku zniszczone. Także trzeba bedzie wymienić dół. Myśle że głowica w zaden sposób nie oberwała.


  • Użytkownik archiwalny

    Ok. Wszystko jasne.
    Zatarty wał. Panewki na 1 i 2 tłoku zniszczone. Także trzeba bedzie wymienić dół.
    Myśle że głowica w zaden sposób nie oberwała.

    Tak przypuszczałem... Przykro mi. Znam ten ból dość dobrze
    Pozostaje się cieszyć, że to nie był nowy silnik i że korba bokiem nie poszła


  • Użytkownik archiwalny

    Dół do wymiany to wiadomo. Ale myslisz ze głowica się nadaję ? Wydaje mi sie ze nie oberwała w żaden sposób.


  • Użytkownik archiwalny

    Dół do wymiany to
    wiadomo. Ale myslisz ze głowica się nadaję ? Wydaje mi sie ze nie oberwała w żaden
    sposób.

    Jak nic nie pękło na dole ani rozrząd nie przeskoczył to powinna być ok
    Dla pewności niech Ci sprawdzą szczelność zaworów, to grosze kosztuje a pewnie i tak będziesz ją dawał do splanowania.


Log in to reply