Awaria silnika - stukot [Swift GTi]
-
Możliwe, że przeskoczył Ci pasek rozrządu, ewentualnie może przestał palić na jakiś cylinder (świece, przewody, wtryski, rozdzielacz)
-
Sprawdzałem pasek przed zdjęciem. Był na miejscu. A co do wtrysków to może i tak, ale z kąd ten stukot w silniku ?
-
Witam. Podczas
rajdu wystąpiła u mnie awaria silnika. Opisze więc dokladnie sytuacje jaka się
działa podczas zawodów. Po przejechaniu połowy os-ów na strefie auto dalo jak by
pierwsze oznaki, silnik zaczął ciężko kręcic. Ale udało się odpalić, auto w miare
przyśpieszało. Niestety podczas odcinka specjalnego auto zaczeło tracić moc a z
silnika zacząłem słyszeć stukot, tak jak by panewka zaczeła stukać lub nawet
korbowód sie urwał. Tak jak by cos wpadło do cylindra. Auto coraz gorzej pracowało,
stukot był coraz głośniejszy, auto słabnąć, aż w końcu silnik zgasł i juz nie chciał
odpalić, choć kręcił nadal.Miałem podobne objawy (problemy z odpalaniem, zwłaszcza na ciepłym), spadki mocy, jak ostygnął odpalał itd.) Wkrótce potem korba wyszła bokiem.
Możliwe, że panewka Ci się zatarła a stuki były jak ją złapało i zaczęła się obracać.
Jak masz dół otwarty to odkręć mostki od wału i od korb i obejrzyj panewki. -
Głowice moge wykluczyć? Podejrzewałem którąś sprężynę od zaworu. Ale nie chce jej na darmo rozbierać.
-
Głowice moge
wykluczyć? Podejrzewałem którąś sprężynę od zaworu. Ale nie chce jej na darmo
rozbierać.Ale że pękła? Wydaje mi się ze wtedy rozpielo by zawór. Wykręć tylko wałki, wyjmij szklanki i zobaczysz. A te panewki obejrzałeś?
-
Wczoraj próbowałem zdjąć panewke i nie chciała mi odejść od wału. Tak na szybko tylko próbowałem. Dziś dłużej z tym powalcze. Może jakiś sposób ktoś podpowie?
-
Ok. Wszystko jasne. Zatarty wał. Panewki na 1 i 2 tłoku zniszczone. Także trzeba bedzie wymienić dół. Myśle że głowica w zaden sposób nie oberwała.
-
Ok. Wszystko jasne.
Zatarty wał. Panewki na 1 i 2 tłoku zniszczone. Także trzeba bedzie wymienić dół.
Myśle że głowica w zaden sposób nie oberwała.Tak przypuszczałem... Przykro mi. Znam ten ból dość dobrze
Pozostaje się cieszyć, że to nie był nowy silnik i że korba bokiem nie poszła -
Dół do wymiany to wiadomo. Ale myslisz ze głowica się nadaję ? Wydaje mi sie ze nie oberwała w żaden sposób.
-
Dół do wymiany to
wiadomo. Ale myslisz ze głowica się nadaję ? Wydaje mi sie ze nie oberwała w żaden
sposób.Jak nic nie pękło na dole ani rozrząd nie przeskoczył to powinna być ok
Dla pewności niech Ci sprawdzą szczelność zaworów, to grosze kosztuje a pewnie i tak będziesz ją dawał do splanowania.