Tylne koło słabiej hamuje-samoregulator/rozpierak?


  • Użytkownik archiwalny

    Witajcie.

    W piątek byłem na przeglądzie rejestracyjnym i wyszło,ze lewy tył hamuje zdecydowanie słabiej niż prawy.
    LT:ok300 jednostek
    PT:ok900 jednostek

    Tak pokazał przyrząd na stacji.Generalnie szczęki są nowe i wszystko ładnie poskładane do kupy,odpowietrzone,a tu taka różnica.Zasłyszałem,że to może kwestia regulatora w bębnie?
    Może ktoś już miał taki przypadek?Muszę to zrobić,mam 2 tyg. warunkowej odroczki ze stacji diagnostycznej by zaliczyć próbę i dostać pieczątkę.


  • Użytkownik archiwalny

    Podnieś koło i wpraw je w ruch obrotowy Lekko szczęki powinny ocierać o bęben. Jeżeli nie jest tak, to ściągnij bęben i dosuń trochę zębatkę samoregulatora (naciskasz ją lekko śrubokrętem "przed siebie"- z tego co pamiętam), po czym powtórz próbę z 'ocieraniem'. Pamiętaj przy tym, że regulując luz na samoregulacji musisz mieć opuszczony i dobrze wyregulowany ręczny tj. powinien być leciutki luz na lince (wyczuwalny na dźwigni ręcznego). Jeżeli tak nie jest, to samoregulacje nie będą pracować poprawnie (nie będą przybliżały szczęk do bębna)


  • Użytkownik archiwalny

    Generalnie "całe hamulce" robił mi none7 i widziałem,że robił jak dla siebie.Potem w warsztacie wymieniano mi łożyska w tym kole i jakoś potem też się skumałem,że słyszę tylko prawy tył podczas hamowania.Ręczny też regulował none7 i myślę,że jest naprawdę ok.Mam nadzieję,że uda się w poniedziałek tam zajrzeć do bębna,sprawdzimy ten ręczny i będę miał z głowy ten przegląd.


  • Użytkownik archiwalny

    cchcę nadmienić, że kolega migel w samoregulatorze ma do zera wytarte zęby... wg mnie stąd ten problem. ręczny zanim podszedłem do wymian to był tak nisko ze na jednym ząbku (pierwszym) auto juz hamowało. ja odrobinę ręczny poluzowałem


  • Użytkownik archiwalny

    W takim razie chyba trzeba zakupić ten samoregulator.Jeśli ktoś ma taki w dobrym stanie to poproszę o info na priv.

    http://swift-manual.cba.pl/epc/swift4/167.htm

    Który to numer części?



  • W takim razie chyba
    trzeba zakupić ten samoregulator.Jeśli ktoś ma taki w dobrym stanie to poproszę o
    info na priv.
    http://swift-manual.cba.pl/epc/swift4/167.htm
    Który to numer
    części?

    Plastekk nic nie ma?


  • Użytkownik archiwalny

    Plastekk nic nie
    ma?

    Napisałem do niego-czekam na odpowiedź.

    http://moto.allegro.pl/samoregulator-suzuki-swift-toyota-yaris-aygo-kpl-i2724998866.html

    A ten zestaw przypasuje?


  • Użytkownik archiwalny

    nie. przeciez od razu widać ze jest inny


  • Użytkownik archiwalny

    Karol-pytam bo nie wiem,raz w życiu to przez chwilę widziałem... Zapytaj mnie o cokolwiek w sprawach sprzętu do grania muzy


  • Użytkownik archiwalny

    Czy rozpierak to jest ta pozioma część pod cylinderkiem?


  • Użytkownik archiwalny

    Czy rozpierak to jest ta pozioma część pod cylinderkiem?

    Tak to jest rozpierak,regulator jak kto woli.

    Ogólnie rzecz dosyć trudno dostępna chyba, że ja nie potrafię szukać.

    W moim swifcie po nieudanych poszukiwaniach rozpieraka i konieczności szybkiej naprawy auta, postanowiłem wyczyścić stary rozpierak/regulator i zrobić na nowo ząbki, które się wytarły.

    W tym celu zakupiłem mały pilniczek trójkątny do metalu i po ok 30/40 min. cierpliwej i dokładnej pracy ręcznej, miałem zrobione ząbki.
    To samo zrobiłem z drugim i do tej pory śmigam, mając do dyspozycji w pełni sprawny hamulec ręczny jak i nożny na tyle.

    Pozdr.


  • Użytkownik archiwalny

    Tak to jest
    rozpierak,regulator jak kto woli.
    Ogólnie rzecz dosyć
    trudno dostępna chyba, że ja nie potrafię szukać.
    W moim swifcie po
    nieudanych poszukiwaniach rozpieraka i konieczności szybkiej naprawy auta,
    postanowiłem wyczyścić stary rozpierak/regulator i zrobić na nowo ząbki, które się
    wytarły.
    W tym celu
    zakupiłem mały pilniczek trójkątny do metalu i po ok 30/40 min. cierpliwej i
    dokładnej pracy ręcznej, miałem zrobione ząbki.
    To samo zrobiłem z
    drugim i do tej pory śmigam, mając do dyspozycji w pełni sprawny hamulec ręczny jak
    i nożny na tyle.
    Pozdr.

    WOW!

    Ja już oczopląsu dostaję od przeglądania netu...

    Czyli po prostu wystarczy "wyostrzyć" te ząbki na nowo?I nie ma problemu,że ząbki są chudsze czy coś?


  • Użytkownik archiwalny

    Witajcie.
    W piątek byłem na
    przeglądzie rejestracyjnym i wyszło,ze lewy tył hamuje zdecydowanie słabiej niż
    prawy.
    LT:ok300 jednostek
    PT:ok900 jednostek
    Tak pokazał
    przyrząd na stacji.Generalnie szczęki są nowe i wszystko ładnie poskładane do
    kupy,odpowietrzone,a tu taka różnica.Zasłyszałem,że to może kwestia regulatora w
    bębnie?
    Może ktoś już miał
    taki przypadek?Muszę to zrobić,mam 2 tyg. warunkowej odroczki ze stacji
    diagnostycznej by zaliczyć próbę i dostać pieczątkę.

    u mnie był cylinderek w bębnie do wymiany


  • Użytkownik archiwalny

    u mnie był
    cylinderek w bębnie do wymiany

    U mnie przy wymianie szczęk wszystko było sprawdzane i "NONE7" się "doczepił" jedynie właśnie do rozpieraka.

    Wczoraj zamówiłem u jednego handlarza rozpierak i zaznaczyłem by był w jak najlepszym stanie,stwierdził,ze coś tam z pięciu wybierze.W ASO wołają 145zł za lewy rozpierak.Ja zamówiłem za 50 już z wysyłką.Dziś dostałem potwierdzenie wysyłki.


  • Użytkownik archiwalny

    dobry jesteś
    Ja przyszedłem do serwisu dość profesjonalnego, nie dosc, ze wymienili mi na nowy w 2h (wyslali pracownika po czesc do hurtowni pare km obok), to dodatkowo plyn hamulcowy zalali nowy i wynioslo mnie to 150zl
    W Warszawie


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli po prostu wystarczy "wyostrzyć" te ząbki na nowo?I nie ma problemu,że ząbki są chudsze czy coś?

    Jak mamy mały dobry pilniczek do metalu - trójkątny to wystarczy się postarać a nie robić byle szybko i ząbki jak nowe .

    Mnie wyszły niewiele grubsze z jednej strony gdzie nie było już śladu po ząbkach, ale mimo tego że zrobiłem grubsze ząbki, rozpierak i tak w pełni spełnia swoją rolę.
    Reszta ząbków została po prostu "wyostrzona" i jest git

    Myślę że warto spróbować, jeżeli nie ma tańszej opcji niż ASO - i tak nie ma się nic do stracenia, w razie nie udanej próby reanimacji rozpieraka.

    Ja przyszedłem do serwisu dość profesjonalnego, nie dosc, ze wymienili mi na nowy w 2h
    (wyslali pracownika po czesc do hurtowni pare km obok), to dodatkowo plyn hamulcowy zalali nowy i wynioslo
    mnie to 150zl W Warszawie

    rav52v twoje szczęście, że masz taki serwis.
    Ja w czewie rozpieraka nie dostałem w necie też nie wyłapałem , a 150zł za rozpierak nie dam .
    Mnie naprawa kosztowała 14 zł ( cena pilnika) i jakieś 2h pracy


  • Użytkownik archiwalny

    Taaaaaak.Rozpierak dotarł i ząbki są w świetnym stanie.

    Gorzej teraz z wymianą tego... odpowiednim wsadzeniem go między szczęki i odpowiednim ustawieniem ząbków i taka tam kosmetyka.


  • Użytkownik archiwalny

    Rozpierak się sam ustawi po naciśnięciu hamulca, trzeba go tylko założyć na miejsce pomiędzy szczęki w takim hmmm...... rozchyleniu/rozwarciu ....., aby spokojnie założyć bęben.

    Jeżeli szczęki nam nie pozwalają nałożyć bębna, to zmniejszamy rozchylenie rozpieraka i tyle.


  • Użytkownik archiwalny

    Regulator nie ustawi się sam jak będzie dużo za duży luz między szczęką a bębnem...tzn ustawi się, ale może za pół roku


  • Użytkownik archiwalny

    W takim razie chyba najlepiej będzie odstawić swifta do serwisu-smykałkę to ja mam,ale jednak nie do mechaniki,zwłaszcza przy zerowym poziomie wiedzy a co gorsza praktyki.Nie chcę nic spaprać,najpóźniej w czwartek muszę się pojawić w stacji diagnostycznej na poprawkę przeglądu.


Log in to reply