[GTI] dodatek do benzyny


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,
    Pytanko do użytkowników GTI i rajdowców, czy używacie jakiś dodatków do paliwa, które podobno dają kilka oktanów więcej, smarują wtryski i autko jest bardziej ekonomiczne i się szybciej zbiera?
    Ostatnio zacząłem zalewać na rajdy Shell Vpower racing, on ma 100 oktanów i myślę czy nie wlać jeszcze takiego dodatku??


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli nie wystroisz auta pod dane paliwo, to na jeśli nawet będzie minimalnie mocniejsze, to zysk będzie niezauważalny. Jedyne paliwo, które da jakikolwiek zysk to paliwo z dodatkami zawierającymi tlen (czyli vpower racing, bpultimate itp). Tylko jak już pisałem zysk będzie minimalny, bo twój silnik nie będzie potrafił sam tego paliwa wykorzystać. Co innego po wystrojeniu silnika (choć przy wolnossącym motorze, bez zmian mechanicznych, cudów się nie spodziewaj) na danym paliwie.... tylko, że wtedy jeździmy na paliwie, na którym został wystrojony silnik (a przynajmniej nie gorszym). To tak w skrócie. Z dodatkami będzie podobnie.


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli nie wystroisz
    auta pod dane paliwo, to na jeśli nawet będzie minimalnie mocniejsze, to zysk będzie
    niezauważalny. Jedyne paliwo, które da jakikolwiek zysk to paliwo z dodatkami
    zawierającymi tlen (czyli vpower racing, bpultimate itp). Tylko jak już pisałem zysk
    będzie minimalny, bo twój silnik nie będzie potrafił sam tego paliwa wykorzystać. Co
    innego po wystrojeniu silnika (choć przy wolnospsącym motorze, bez zmian
    mechanicznych, cudów się nie spodziewaj) na danym paliwie.... tylko, że wtedy
    jeździmy na paliwie, na którym został wystrojony silnik (a przynajmniej nie
    gorszym). To tak w skrócie. Z dodatkami będzie podobnie.

    A z dizlami jest podobnie, czy różnica jest od razu zauważalna w spalaniu, mocy itp? W przypadku ultimate


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli nie wystroisz
    auta pod dane paliwo, to na jeśli nawet będzie minimalnie mocniejsze, to zysk będzie
    niezauważalny. Jedyne paliwo, które da jakikolwiek zysk to paliwo z dodatkami
    zawierającymi tlen (czyli vpower racing, bpultimate itp). Tylko jak już pisałem zysk
    będzie minimalny, bo twój silnik nie będzie potrafił sam tego paliwa wykorzystać. Co
    innego po wystrojeniu silnika (choć przy wolnossącym motorze, bez zmian
    mechanicznych, cudów się nie spodziewaj) na danym paliwie.... tylko, że wtedy
    jeździmy na paliwie, na którym został wystrojony silnik (a przynajmniej nie
    gorszym). To tak w skrócie. Z dodatkami będzie podobnie.

    czyli jak będę robił dojazdówki na 95 i wlewał na próby racinga to mogę rozregulować pompę paliwa? Jak wystroić silnik, mam tam taki miernik ciśnienia paliwa i kiedyś był na poziomie 4psi teraz dochodzi czasem do 6psi, chciałem trochę go podnieść ale te wartości sie zrobiły bardzo różne...


  • Użytkownik archiwalny

    A z dizlami jest
    podobnie, czy różnica jest od razu zauważalna w spalaniu, mocy itp? W przypadku
    ultimate

    W przypadku ropy różnica jest i to nawet spora, jak zalalałem kiedyś Octavie 1.9 TDI ropą z auchana to silnik palił koło 3 litrów więcej niż na ropie z shella, co do osiągów to jakiejś wielkiej różnicy nie zauważyłem.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie przesadzasz? 3l wydaje.sie niemozliwe


  • Użytkownik archiwalny

    Nie przesadzasz? 3l
    wydaje.sie niemozliwe

    Może miałem wyjątkowego pecha z jakością paliwa ale naprawdę taka była różnica, ale od tamtego czasu jak jeżdżę gdzieś wspomnianą już octavią nie tankuje w auchanie. Za to bardzo lubię stację Neste, tam zresztą też tankuję świstaka.


  • Użytkownik archiwalny

    Może miałem
    wyjątkowego pecha z jakością paliwa ale naprawdę taka była różnica, ale od tamtego
    czasu jak jeżdżę gdzieś wspomnianą już octavią nie tankuje w auchanie. Za to bardzo
    lubię stację Neste, tam zresztą też tankuję świstaka.

    szczęście że pb95 kazde jedno to to samo, bo mozna zalac za 5,65 można za 5,85, a to spora roznica!


  • Użytkownik archiwalny

    szczęście że pb95
    kazde jedno to to samo, bo mozna zalac za 5,65 można za 5,85, a to spora roznica!

    No chyba, że się okażę, że to pb95 to nie było tak naprawdę 95, zdarzą się na "no-nejmowych" stacjach. A teraz powiedz lepiej gdzie w Wawie sprzedają 95 za 5,65 bo z chęcią tam podjadę


  • Użytkownik archiwalny

    No chyba, że się
    okażę, że to pb95 to nie było tak naprawdę 95, zdarzą się na "no-nejmowych"
    stacjach. A teraz powiedz lepiej gdzie w Wawie sprzedają 95 za 5,65 bo z chęcią tam
    podjadę

    auchan modlińska - tam zawsze jest taniej niż wszędzie, ew. neste przy M1


  • Użytkownik archiwalny

    Seryjny silnik swifta nawet po strojeniu nie jest w stanie skorzystac z dobrodziejstw wiekszej ilosci oktanow niz 98, choc wydaje mi sie ze nawet moze 95 wystarczy jezeli dobrej jakosci (np z tesco).
    Jak sie juz zacznie grzebac w silniku, to sytuacja moze sie zmienic, ale nie musi



  • A teraz powiedz lepiej gdzie w Wawie sprzedają 95 za 5,65 bo z chęcią tam
    podjadę

    U mnie jest nawet po 5,60 zł/litr bena...


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie jest nawet
    po 5,60 zł/litr bena...

    Ty mieszkasz za daleko od Warszawy, nie opłaca się jechać . Swoją drogą jak ja ostatnio tankowałem na Puławskiej na Neste za 5,74 to i tak byłem bardzo zadowolony


  • Użytkownik archiwalny

    to jakie silniki korzystają z dobrodzijstwa większej ilości oktanów bo nie bardzo nadążam...
    kupiłem coś takiego i zobaczę co to da, najwyżej mi tylko oczyści wtryskiwacze ;0
    http://goodproject.pl/pl/p/Castrol-TBE-250ml/138


  • Użytkownik archiwalny

    Najprosciej znalezc silnik turbo - te zwykle potrafia zrobic uzytek z wiekszej liczby oktanowej. Taksamo silniki z wysokim stopniem sprezania czesto moga generowac wieksza moc jak sie dostroi je do lepszego paliwa.


  • Użytkownik archiwalny

    Cześć, ja dolewam dodatek do wachy:)
    nie mam katalizatora, a że nie ma etyliny na rynku, to dolewam dodatek który zastępuje ołów.
    Podobno dzięki temu zawory będą zdrowe:)


Log in to reply