Szarpanie na pierwszym biegu w swifcie gti.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,mój gti szarpie w czasie jazdy na pierwszym biegu w zakresie od ok.1700 do 2500obr/min,szarpanie występuje tylko podczas powolnego przyspieszania lub stałej jazdy na w/w obrotach.Usterka ta jest szczególnie uciążliwa podczas przemieszczania się w korku,odnoszę wrażenie że silnik jakby się zalewał.W samochodzie wymieniłem:
    -sondę lambda
    -świece i przewody
    -filtr paliwa,powietrza
    Tps ustawiony i sprawdzony według manuala (wszystkie parametry w normie),brak błędów (kod 12),zapłon ustawiony na 7 stopni,wyczyszczony zaworek pcv,wyczyszczona kopułka,sprawdzone wszystkie podciśnienia i szczelność układu ssącego.Samochód ładnie zapala,trzyma wolne obroty,przy maksymalnym otwarciu przepustnicy silnik reaguje natychmiast,nie ma też żadnych dziur podczas przyspieszania.Jest to wersja mk3 z 91 roku,będę wdzięczny za każde sugestie/podpowiedzi.Pozdrawiam.

    Sprawdziłem dziś TPS miernikiem analogowym (poprzednio sprawdzałem go cyfrowym)i również wszystkie wartości są w normie,opór pomiędzy pinami C i B narasta liniowo nie występują przeskoki.

    Czy potrzebny jest oscyloskop aby sprawdzić czy TPS jest na 100% sprawny?


  • Użytkownik archiwalny

    1. Maly amortyzatorek podpierajacy przepustnice pewno nie dziala jak powinien.
    2. Tylna lapa od silnika moze nie byc w najlepszej kondycji.


  • Użytkownik archiwalny

    A jaką sonde masz?

    Amortyzatorek podpierajacy przepustnice? Co to takiego bo chyba nie widziałem


  • Użytkownik archiwalny

    to takie okrągłe coś przy przepustnicy hamuje cały ruch przepustnicy jak ma się już zamknać


  • Użytkownik archiwalny

    Aha chyba już wiem. Kiedy on źle działa? Jak nie ma oporu?


  • Użytkownik archiwalny

    On powinien w miare szybko sie wysuwac po wsunieciu. Jak robi to powoli albo wcale (lub zbyt malo) to latwo oszarpianie przy lekkim operowaniu gazem na niskich obrotach lub jezdzie ze stala predkoscia.


  • Użytkownik archiwalny

    Colin wielkie dzięki trafiłeś w 10 po ustawieniu ,,dash-pot'' według manuala szarpanie znacząco się zmniejszyło,myślę że gdyby wymienić go na nowy problem znikłby całkowicie.
    Kolejne pytanie gdzie można taki dash-pot kupić i ile może kosztować?

    Ps.Przeszukałem trochę forum i widzę że wiele osób miało podobną usterkę: http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=847841&an=


  • Użytkownik archiwalny

    Jak znajdziesz nowy to daj znac

    Ja nieraz probowalem go rozruszac i przesmarowac - jezeli zepsul sie niedawno to jest szansa to poprawic jeszcze. Jak juz dlugo jest poprsuty to raczej nic nie pomoze


  • Użytkownik archiwalny

    Ja jeżdżę bez tego i nawet nie wiem jak sie jeździ z tym grzybem, a jakiegoś dyskomfortu nie czuje wiec chyba tragedii nie ma.


Log in to reply