[GTI] Jaki wydech


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,

    Ostatnio w moim Swiftcie GTI rozsypal sie tlumik koncowy. Od poprzedniego wlasciela dowiedzialem sie ze byl to jakis przelot od forda 1.4. Zmierzylem srednice dolotu i wyglada na seryjne 45mm. Co polecicie zeby zalozyc - samochod uzywam wylacznie do kjsow wiec zalezy mi na jak najlepszych osiagach ale chcialbym zeby nie urywalo glowy (poprzedni tlumik byl bardzo glosny i jak trzeba bylo kawalek przejechac to bylo ciezko). Na allegro znalazlem jakies "sportowe" tlumiki RM Motors albo "customowe" i nie wiem jak to sie moze spisywac. Dodakowo zastanawiam sie czy zostawiac standardowy wydech 45mm czy od razu nie zwiekszyc srednicy do 2 cali. Z gory dzieki za wszystkie rady

    p.s. dodatkowe pytanie gdzie najlepiej zrobic to w Krakowie


  • Użytkownik archiwalny

    2 cale troche dużo jak mu zrobisz za bardzo luźny wydech to też nie będzie jechało


  • Użytkownik archiwalny

    To jest 6mm wiecej niz oryginalnie (45 vs 51). Te 2 cale pojawiaja sie w roznych modzonych swiftach - np. tutaj http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=132&t=112114 stad to napisalem. Nawiasame mowiac patrzac na ten egzemplarz z linka wygalda ze sama modygikacja wydechu dala bardzo duzo.

    Czyli wg. Ciebie lepiej zostac przy 45?


  • Użytkownik archiwalny

    Dobra to mi się pomyliło 2 cale moze być.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Aby nie zakładać nowego wątku dołączam się to tego tematu.

    Potrzebuje wymienić w Suzuki Swift-II GTI (94/95r) układ/rurę wydechową (wraz z tłumikiem środkowym) od katalizatora do tłumika końcowego. Obecna rura nie jest oryginalna i popękała.

    Samochód ma być wykorzystywany do "standardowej" codziennej jazdy w warunkach miejskich. Więc ma zachowywać się stosunkowo cicho.

    Katalizator jest fabryczny, lecz jest już zespawany z tłumikiem środkowym (brak standardowego łącznika). Tłumik końcowy też jest sprawny i fabryczny i nie wymaga wymiany.

    Więc szukam ekonomicznego zamiennika rury łączącej fabryczny katalizator z tłumikiem końcowym. Średnica wewnętrzna musi być zgodna z katalizatorem i tłumikiem wewnętrznym. Z tego co piszecie na forum, to standardowa średnica wewnętrzna zawiera się w okolicach 42mm.

    I teraz pytanie o ogólnodostępne na rynku układy wydechowe takich producentów jak:

    1. AMSET:
    http://www.asmet.pl/asmet2007/katalog/SUZUKI,Swift,1994,,,CAT

    2. POLMOstrów:
    http://www.polmostrow.pl/katalog.html

    3. MARIX:
    http://futurysta.nazwa.pl/marix/baza/mai...ik=&id=7286

    ...więc czy ktoś z Was wie, które z w/w układów wydechowych mechanicznie/ŚREDNICA pasują na zamianę uszkodzonej rury łączącej katalizator z tłumikiem środkowym ??

    Z góry dziękują za szybką informację.


  • Użytkownik archiwalny

    Żaden z tych wydechów nie pasuje. To znaczy teoretycznie pasuje, ale w rzeczywistości każdy ma rurę mniejszej średnicy niż w GTi.


  • Użytkownik archiwalny

    ...hmmm, to skoro, żaden z popularnych polskich producentów nie robi układów wydechowych dedykowanych i zgodnych ze średnicą standardowych rur Suzuki-Swift-GTI...
    ...to może wybrać układ wydechowy z innego samochodu i pospawać na odpowiednie wymiary.

    Czyli jaki z popularnych samochodów ma rury zgodne ze średnicą wewnętrzną Suzuki-GTI, czyli te ok. 42-44mm ??


  • Użytkownik archiwalny

    ...uzupełniam swoje poszukiwania wydechu do Swift-GTI jeszcze takim pytaniem:

    Znalazłem ofertę rur ze stopów z aluminium (niby typowe rury do układów wydechowych):

    http://gktrading.pl/oferta/rury-aluminio...anej-dx53d-1725

    ...cena jest przyzwoita 30pln/mb. Problem jest z wysyłką, bo wysyłają odcinki najdłuższe niż 2m.

    Ale mam pytanie do Was. Czy Ktoś już próbował w warunkach przydomowego warsztatu wyginać na konkretne kształty tego typu rury. Oczywiście chodzi o rurę o średnicy ok. 43mm ??

    Może znacie inne warsztaty, które na zamówienie przygotowały by rurę łączącą fabryczny katalizator z tłumikiem końcowym. Oczywiście chodzi o jakieś ekonomiczne rozwiązania, nie przekraczające 200pln, gdyż całe gotowe układy Bosala, czy Walkera można nowe nabyć za ok. 500-700pln. I rura raczej typowa, NIE ze stopów nierdzewnych.


  • Użytkownik archiwalny

    Poszukaj w swojej okolicy warsztatu tłumikarskiego z giętarką i przedstaw problem. Powinnieneś coś takiego znaleźć i nie powinno to łącznie przekroczyć tych 200 zł. Jeśli nie mają giętarki, zawsze mogą pospawać rurę z gotowych kształtek.


Log in to reply