Irytujące grzechotanie prawy przód [mk3]
-
Drążek też ma swój
przegub kulowy. I ten przegub się wyrabia i stuka. Ale na pewno nie powoduje
szurania. Tylko stuka.
Mogą to być też
dwie różne rzeczy. Stukanie to jakiś luz (np. na drążku), chrupanie - sprężyna w
górnym gnieździe - tu pozostaje dokładne umycie wszystkiego tam i nasmarowanie
elementów ruchomych.
Czy prawa sprężyna
jest cała? Nie jest pęknięta lub skrócona?
Zasadniczo takie
rzeczy ciężko znaleźć, ale najlepiej to robić w dwie osoby na podnośniku. Jedna
rusza kołem tył-przód, góra-dół, prawo-lewo, druga słucha i dotyka dwóch
współpracujących części (na dotyk najszybciej znajdziesz luz). Potem można pokręcić
kierownicą, itp...Obie sprężyny przednie były ze 2 lata temu skrócone o ok. 1/3 zwoju, ale wcześniej też stukało na nierównościach
Pęknięta na pewno nie jest, bo 2 tygodnie temu kolumna była rozkręcana
-
na tym kielichu od
mocowania sprezyny jest napis OUT
sprawdz czy na
pewno jest dobrze ustawiony ten napis ( musi być w strone koła )To jest akurat ok - dziś profilaktycznie rozmontowałem i zmontowałem kolumnę zgodnie ze schematem
Efekt - dalej stuka i trzeszczy podczas przyspieszania na pierwszych 3 biegach
Ale mam nowego podejrzanego - łożysko podpory długiej półosi - zauważyłem, że ma luz i to by tłumaczyło trzeszczenie podczas przyspieszania
Zamieszczam schemat, żeby było wiadomo o co mi biega klik
Wiecie może panowie, jakie łożysko tam siedzi i jakie uszczelniacze będą potrzebne?
-
Stukanie/grzechotanie przy przyspieszaniu lub hamowaniu , taki krótki stuk właśnie przy prawym zawiasie maski, szukałem swego czasu winowajcy i żeby ten zawias wyeliminować podłożyłem kawał gumy grubości 0,5cm przy zawiasie i był to strzał w 10, jeżdżę z tą gumą już chyba ponad pół roku...., nie za bardzo wiem co z tą usterką zrobić:)
-
Stukanie/grzechotanie przy przyspieszaniu lub hamowaniu , taki krótki stuk właśnie
przy prawym zawiasie maski, szukałem swego czasu winowajcy i żeby ten zawias
wyeliminować podłożyłem kawał gumy grubości 0,5cm przy zawiasie i był to strzał w
10, jeżdżę z tą gumą już chyba ponad pół roku...., nie za bardzo wiem co z tą
usterką zrobić:)U mnie zawias maski sprawdzony, chciałbym, żeby to było takie proste
-
Na jakiejś ruskiej stronie z częściami do suzuki znalazłem, że uszczelniacze mają wymiar 40x58x9,5 mm, a na amerykańskiej stronie wyszukałem, że samo łożysko podpory półosi ma wymiary 28x58x... i nie wiem teraz jaka jest szerokość... Przekopuję cały internet i zero informacji...
Pozostaje chyba tylko rozbebeszyć auto, pomierzyć zdemontowane części i dobrać w sklepie z łożyskami... Kupno używanej podpory lub całej półosi nie wchodzi w grę, bo po co się wpędzać w koszty a i tak mogę dostać części w gorszym stanie niż mam
-
Jeśli podpora jest taka sama jak w gti to wieczorem podam Ci wymiary i oznaczenia łożyska i uszczelniaczy. W każdym razie uszczelniaczy jest 2 i maja rożne wymiary.
-
Jeśli podpora jest
taka sama jak w gti to wieczorem podam Ci wymiary i oznaczenia łożyska i
uszczelniaczy. W każdym razie uszczelniaczy jest 2 i maja rożne wymiary.A widzisz, z tego schematu wynika, że obydwa uszczelniacze są takie same klik
Znalazłem też dwie wersje wymiarów łożyska - wg tureckiej strony to 28x58x16 mm, a wg węgierskiej to 28x57x16 mm
A na jakiejś ruskiej stronie ustaliłem, że wymiary uszczelniaczy to 40x58x9,5 mm...
Wychodzi na to, że łożysko też musi mieć średnicę zewnętrzną 58 mm
W każdym razie jeśli udałoby Ci się zmierzyć łożysko i uszczelniacze to będę wdzięczny
-
moje łożysko ma wymiary 67x36x19 nie ze strony tylko mierzone ręcznie, uszczelniacze 42x67x10 i 40x54x10
moje łozysko miało oznaczenie koyo 83a831g jest to nr oem producenta, mozesz szukać łozyska tez koyo bo tylko oni robia w tym wymiarze o oznaczeniu 83a831***
np. 83a831cg5 albo najlepiej 83a831sc5 - 36.2 x 67 x 18.4pomocne strony:
http://www.redlinegti.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=47250
http://redlinegti.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=47425&start=20
klik -
moje łożysko ma
wymiary 67x36x19 nie ze strony tylko mierzone ręcznie, uszczelniacze 42x67x10 i
40x54x10
moje łozysko miało
oznaczenie koyo 83a831g jest to nr oem producenta, mozesz szukać łozyska tez koyo bo
tylko oni robia w tym wymiarze o oznaczeniu 83a831***
np. 83a831cg5 albo
najlepiej 83a831sc5 - 36.2 x 67 x 18.4Dzięki za pomiary, ale wychodzi na to, że w zwykłym 1,3 8V ta podpora jest inna, a w GTI siedzi taka z większym łożyskiem jak w wersji 1,3 z automatem lub jak w 1,6 - większa moc - więc i większe łożysko w podporze...
Schemat 1.3 8V - klik
Schemat 1.3 automat lub GTI - klik
Schemat 1.6 - klikWszystkie wątpliwości rozwieje jeszcze jakbyś porównał kształt podpory jaką masz z tymi 3 schematami
Ja jeszcze ze swojej strony wczołgam się pod auto i zmierzę średnicę tej podpory - wtedy będę wiedział więcej o wymiarach zewnętrznych łożyska - to, które podałeś ma o 9 mm większą średnicę, więc sprawdzę czy wlazłoby do mojej podpory
A najlepiej jak rozbiorę to dziadostwo i pojadę z wymontowanymi gratami do sklepu z łożyskami i uszczelniaczami
-
ja mam taka jak na schemacie nr 100
niestety ale nie zrobisz tego bez wyciągnięcia i dobrego młota zeby wybić ta krotka półośkę.
Jedz do dobrego sklepu najlepiej zeby nie msieli sprowadzać przez 10 pośredników bo to łozysko tanie nie jest, chyba ze Twoje okaże sie jednak inne.
-
ja mam taka jak na
schemacie nr 100
niestety ale nie
zrobisz tego bez wyciągnięcia i dobrego młota zeby wybić ta krotka półośkę.
Jedz do dobrego
sklepu najlepiej zeby nie msieli sprowadzać przez 10 pośredników bo to łozysko tanie
nie jest, chyba ze Twoje okaże sie jednak inne.Czyli Twoje jest większe
Ceny mojego zaczynają się od 32 zł netto