Problem z hamulcami mk IV
-
nalezy sciagnac koła, ewentualnie zaciski i zobaczyć co może być przyczyna:d
-
rozumiem że chodzi Ci o koła przednie ? czy nie wiesz czy przez tylne czy przednie.
bo w tylnych jest taki problem że jeden z dwóch tłoczków w tylnych hamulcach ma tendencję do zapiekania się. 4 hamulce rozebrane i 4 razy ten sam tłoczek zapieczony.
-
oczywiście że chodzi o koła przednie,to ja wiem że trzeba ściągnąć koła i to zobaczyć,gorzej jak niczego tam podejrzanego nie zobaczę dlatego chciałbym uzyskać tutaj jakąś pomoc co może być przyczyną
-
Po ściągnieci koła to pierwsze popatrz za wyciekami później zdemontuj zacisk i sprawdz czy prowadnice nie są zatarte jak wyszysto ok to trzeba zregenerować zacisk
-
Tylko pamietaj ze nie trzeba demontować całego zacisku z koła zeby te prowadnice sprawdzić jedną śrubkę odkręcić, odchylić do góry i wysunąć z górnej prowadnicy. pamietaj ze twoj system hamulcowy to prawdopodobnie bosch
-
rozumiem że chodzi
Ci o koła przednie ? czy nie wiesz czy przez tylne czy przednie.
bo w tylnych jest
taki problem że jeden z dwóch tłoczków w tylnych hamulcach ma tendencję do
zapiekania się. 4 hamulce rozebrane i 4 razy ten sam tłoczek zapieczony.U mnie z tyłu tłoczki w obu cylinderkach były zastane. Koszt zakupu kompletu na obie strony - 80 pln
-
oczywiście że
chodzi o koła przednie,to ja wiem że trzeba ściągnąć koła i to zobaczyć,gorzej jak
niczego tam podejrzanego nie zobaczę dlatego chciałbym uzyskać tutaj jakąś pomoc co
może być przyczynąJa stawiam na zapieczony tłoczek przedniego zacisku - kup sobie pastę do tłoczków w sklepie auto-moto, zdejmij zacisk, podpompuj pedałem hamulca żeby tłoczek się wysunął (ale nie wypadł), posmaruj pastą i wciśnij tłoczek do środka zacisku. Przepracuj go parę razy i po sprawie. Prowadnice też sprawdź
-
no wiec tak problem sie rozwija ponieważ prawa strona cały czas hamuje tzn czuć że prawe koło hamuje,dzisiaj je rozebrałem prowadnice wyczyściłem i na nowo nasmarowałem ,odpowietrzyłem prawą stronę ponieważ była zapowietrzona ,ale dalej to nic nie dała stawiam na zapieczony tłoczek ? w najbliższym czasie postaram się kupić zestaw naprawczy i zobaczyć czy coś to pomoże . I teraz mam pytanie czy kupować nowy tłoczek czy jedynie zestaw regeneracyjny ,ale bez nowego tłoczka ?
-
no wiec tak problem
sie rozwija ponieważ prawa strona cały czas hamuje tzn czuć że prawe koło
hamuje,dzisiaj je rozebrałem prowadnice wyczyściłem i na nowo nasmarowałem
,odpowietrzyłem prawą stronę ponieważ była zapowietrzona ,ale dalej to nic nie dała
stawiam na zapieczony tłoczek ? w najbliższym czasie postaram się kupić zestaw
naprawczy i zobaczyć czy coś to pomoże . I teraz mam pytanie czy kupować nowy
tłoczek czy jedynie zestaw regeneracyjny ,ale bez nowego tłoczka ?na razie przepracuj tłoczek smarując go pastą do tłoczków
-
Zanim zrobisz sobie problem z tłoczkiem, który wypadnie Ci z zacisku, to po pierwsze sprawdź dlaczego ten zacisk był zapowietrzony. Tutaj szukałbym problemu. Hamulce same się nie zapowietrzają. Jeśli było tam powietrze to gdzieś jest nieszczelność i dlatego ten zacisk gorzej hamuje. Patrz na łączeniach przewodów od pompy, przez przewód sztywny, korektor, drugi przewód sztywny, przewód elastyczny, aż do zacisku.
Przy okazji sprawdź czy klocki chodzą swobodnie w zacisku - tzn. nie jakoś super luźno, ale czy ich syf i rdza nie blokują. I nie smaruj tłoczka. Tego się nie robi. On ma chodzić w miarę swobodnie, ale sam z siebie. Pamiętaj, że jak zdejmiesz zacisk i podpompujesz hamulcem, to tłoczek Ci wyskoczy i będziesz miał problem, bo będziesz musiał poskładać od nowa zacisk, a potem odpowietrzyć cały układ.
Jeśliby jednak zdarzyło się, że sam tłoczek się blokuje (co w przednich zaciskach raczej się nie zdarza), to trzeba ściągnąć zacisk, rozebrać go, wyczyścić wszystko, w tym tłoczek i poskładać najlepiej na nowych gumach. Na sucho bez smaru (oczywiście smar do hamulców idzie w prowadnice zacisków). Tłoczek wymieniamy tylko jeśli ma duże wżery (a wątpię, żeby tak u Ciebie było). Jeśli jego powierzchnia jest ok, to nic tam się nie stało. -
Układ mógł się zapowietrzyć jak tłoczek się nie chował i cały czas hamował. Stary płyn=dużo wody+niska temp. wrzenia.
-
Układ mógł się
zapowietrzyć jak tłoczek się nie chował i cały czas hamował. Stary płyn=dużo
wody+niska temp. wrzenia.i to bardzo możliwe bo w weekend jechałem całym autem do Wisły (70km) gdy było ponad 30stopni w słońcu i to właśnie wtedy zauważyłem ze prawa strona cały czas lekko hamuje ,a płyn hamulcowy Dot4 ma rok
-
W kilku autach wysuwałem tłoczek wciskając hamulec (oczywiście umiejętnie, nie za dużo, żeby tłoczek nie wyskoczył), smarowałem pastą do tłoczków i wymieniałem osłonkę przeciwpyłową (gumka z harmonijką) i żadnych problemów nie miałem, a tak przepracowany zacisk służył jeszcze bardzo długo - na ogół do kolejnego przetarcia się osłonki, więc nie strasz chłopaka, że zaraz tłoczek mu wypadnie
A jak wypadnie nawet to wtedy sobie zregeneruje zacisk całościowo razem z oringiem zacisku i porządnie odpowietrzy
-
no więc tak zregenerowałem prawy zacisk(ten co słabiej hamował) i odpowietrzyłem ,sytuacja się trochę poprawiła ,ale dalej przy gwałtownym depnięciu hamulca lewa strona chwyta odrazu ,a prawa z opuźnieniem,ale potem już auto hamuje równo ,jedynie dzień po naprawie prawa strona znów lekko hamuje ,a tłoczek został wyczyszczony i nieposiada żadnych wżerów ,wiec czego może być przyczyna że takie cyrki sie dzieją?przewód gumowy przy zacisku?pompa ?
Bardzo Proszę o pomoc