Problem z hamulcami mk IV


  • Użytkownik archiwalny

    Witam posiadam Swifta 97' mk4 1.3.

    Problem z hamulcami polega na tym że przy hamowaniu swift ściąga na lewo,a przy mocniejszym hamowaniu lewe koło się blokuje ,dzisiaj rozpędziłem się do 40km/h i gwałtownie zahamowałem to lewe koło od razu się zablokowało ,a prawe dopiero po ok. 0,5m dalej(widać to po śladach hamowania)
    tarcze i klocki firmy Delphi,wymieniane rok temu przebieg na nich to jakieś 10tyś km
    Co może być przyczyną tego problemu?


  • Użytkownik archiwalny

    nalezy sciagnac koła, ewentualnie zaciski i zobaczyć co może być przyczyna:d


  • Użytkownik archiwalny

    rozumiem że chodzi Ci o koła przednie ? czy nie wiesz czy przez tylne czy przednie.

    bo w tylnych jest taki problem że jeden z dwóch tłoczków w tylnych hamulcach ma tendencję do zapiekania się. 4 hamulce rozebrane i 4 razy ten sam tłoczek zapieczony.


  • Użytkownik archiwalny

    oczywiście że chodzi o koła przednie,to ja wiem że trzeba ściągnąć koła i to zobaczyć,gorzej jak niczego tam podejrzanego nie zobaczę dlatego chciałbym uzyskać tutaj jakąś pomoc co może być przyczyną


  • Użytkownik archiwalny

    Po ściągnieci koła to pierwsze popatrz za wyciekami później zdemontuj zacisk i sprawdz czy prowadnice nie są zatarte jak wyszysto ok to trzeba zregenerować zacisk


  • Użytkownik archiwalny

    Tylko pamietaj ze nie trzeba demontować całego zacisku z koła zeby te prowadnice sprawdzić jedną śrubkę odkręcić, odchylić do góry i wysunąć z górnej prowadnicy. pamietaj ze twoj system hamulcowy to prawdopodobnie bosch



  • rozumiem że chodzi
    Ci o koła przednie ? czy nie wiesz czy przez tylne czy przednie.
    bo w tylnych jest
    taki problem że jeden z dwóch tłoczków w tylnych hamulcach ma tendencję do
    zapiekania się. 4 hamulce rozebrane i 4 razy ten sam tłoczek zapieczony.

    U mnie z tyłu tłoczki w obu cylinderkach były zastane. Koszt zakupu kompletu na obie strony - 80 pln



  • oczywiście że
    chodzi o koła przednie,to ja wiem że trzeba ściągnąć koła i to zobaczyć,gorzej jak
    niczego tam podejrzanego nie zobaczę dlatego chciałbym uzyskać tutaj jakąś pomoc co
    może być przyczyną

    Ja stawiam na zapieczony tłoczek przedniego zacisku - kup sobie pastę do tłoczków w sklepie auto-moto, zdejmij zacisk, podpompuj pedałem hamulca żeby tłoczek się wysunął (ale nie wypadł), posmaruj pastą i wciśnij tłoczek do środka zacisku. Przepracuj go parę razy i po sprawie. Prowadnice też sprawdź


  • Użytkownik archiwalny

    no wiec tak problem sie rozwija ponieważ prawa strona cały czas hamuje tzn czuć że prawe koło hamuje,dzisiaj je rozebrałem prowadnice wyczyściłem i na nowo nasmarowałem ,odpowietrzyłem prawą stronę ponieważ była zapowietrzona ,ale dalej to nic nie dała stawiam na zapieczony tłoczek ? w najbliższym czasie postaram się kupić zestaw naprawczy i zobaczyć czy coś to pomoże . I teraz mam pytanie czy kupować nowy tłoczek czy jedynie zestaw regeneracyjny ,ale bez nowego tłoczka ?



  • no wiec tak problem
    sie rozwija ponieważ prawa strona cały czas hamuje tzn czuć że prawe koło
    hamuje,dzisiaj je rozebrałem prowadnice wyczyściłem i na nowo nasmarowałem
    ,odpowietrzyłem prawą stronę ponieważ była zapowietrzona ,ale dalej to nic nie dała
    stawiam na zapieczony tłoczek ? w najbliższym czasie postaram się kupić zestaw
    naprawczy i zobaczyć czy coś to pomoże . I teraz mam pytanie czy kupować nowy
    tłoczek czy jedynie zestaw regeneracyjny ,ale bez nowego tłoczka ?

    na razie przepracuj tłoczek smarując go pastą do tłoczków


  • Użytkownik archiwalny

    Zanim zrobisz sobie problem z tłoczkiem, który wypadnie Ci z zacisku, to po pierwsze sprawdź dlaczego ten zacisk był zapowietrzony. Tutaj szukałbym problemu. Hamulce same się nie zapowietrzają. Jeśli było tam powietrze to gdzieś jest nieszczelność i dlatego ten zacisk gorzej hamuje. Patrz na łączeniach przewodów od pompy, przez przewód sztywny, korektor, drugi przewód sztywny, przewód elastyczny, aż do zacisku.
    Przy okazji sprawdź czy klocki chodzą swobodnie w zacisku - tzn. nie jakoś super luźno, ale czy ich syf i rdza nie blokują. I nie smaruj tłoczka. Tego się nie robi. On ma chodzić w miarę swobodnie, ale sam z siebie. Pamiętaj, że jak zdejmiesz zacisk i podpompujesz hamulcem, to tłoczek Ci wyskoczy i będziesz miał problem, bo będziesz musiał poskładać od nowa zacisk, a potem odpowietrzyć cały układ.
    Jeśliby jednak zdarzyło się, że sam tłoczek się blokuje (co w przednich zaciskach raczej się nie zdarza), to trzeba ściągnąć zacisk, rozebrać go, wyczyścić wszystko, w tym tłoczek i poskładać najlepiej na nowych gumach. Na sucho bez smaru (oczywiście smar do hamulców idzie w prowadnice zacisków). Tłoczek wymieniamy tylko jeśli ma duże wżery (a wątpię, żeby tak u Ciebie było). Jeśli jego powierzchnia jest ok, to nic tam się nie stało.


  • Użytkownik archiwalny

    Układ mógł się zapowietrzyć jak tłoczek się nie chował i cały czas hamował. Stary płyn=dużo wody+niska temp. wrzenia.


  • Użytkownik archiwalny

    Układ mógł się
    zapowietrzyć jak tłoczek się nie chował i cały czas hamował. Stary płyn=dużo
    wody+niska temp. wrzenia.

    i to bardzo możliwe bo w weekend jechałem całym autem do Wisły (70km) gdy było ponad 30stopni w słońcu i to właśnie wtedy zauważyłem ze prawa strona cały czas lekko hamuje ,a płyn hamulcowy Dot4 ma rok



  • W kilku autach wysuwałem tłoczek wciskając hamulec (oczywiście umiejętnie, nie za dużo, żeby tłoczek nie wyskoczył), smarowałem pastą do tłoczków i wymieniałem osłonkę przeciwpyłową (gumka z harmonijką) i żadnych problemów nie miałem, a tak przepracowany zacisk służył jeszcze bardzo długo - na ogół do kolejnego przetarcia się osłonki, więc nie strasz chłopaka, że zaraz tłoczek mu wypadnie

    A jak wypadnie nawet to wtedy sobie zregeneruje zacisk całościowo razem z oringiem zacisku i porządnie odpowietrzy


  • Użytkownik archiwalny

    no więc tak zregenerowałem prawy zacisk(ten co słabiej hamował) i odpowietrzyłem ,sytuacja się trochę poprawiła ,ale dalej przy gwałtownym depnięciu hamulca lewa strona chwyta odrazu ,a prawa z opuźnieniem,ale potem już auto hamuje równo ,jedynie dzień po naprawie prawa strona znów lekko hamuje ,a tłoczek został wyczyszczony i nieposiada żadnych wżerów ,wiec czego może być przyczyna że takie cyrki sie dzieją?przewód gumowy przy zacisku?pompa ?
    Bardzo Proszę o pomoc


Log in to reply