Podciśnienie w kolektorze ssącym
-
jak bedziesz miał
HC w okolicach 100 to spalanie powinno spaść jeszcze o litr
ja tez dziś
założyłem nowa sondę zobaczymy jak wyjdzie mi analiza.Ja dzisiaj podjadę na analizę wydaje mi się, że wskazówka szybciej opada przy tej sondzie, która jest teraz..
Z ciekawości zapytam, jaką kupowałeś sondę? Uniwersalną czy dedykowaną?edit.
Byłem na analizie - hc większe (970), lambda też cienko, 0.849 więc ta stara również do wymiany. -
Kupiłem sondę oryginalna japońska Denso uniwersalna za 70zł plus wysyłka, rozni sie od dedykowanej ze trzeba załozyć stara wtyczke a tak to jest taka sama.
Dedykowana jest 70zł droższa
A ty masz jedno czy 4 przewodowa>? tylko żeby sie nie okazało ze obie sondy sa dobre a dalej coś jest nie tak z tym paliwem. OBY NIE.
-
No właśnie problem z tym, że mam 4-przewodową..
Ja mam nadzieje, że to sonda, poza tym - nic innego oprócz niej do głowy mi nie przychodzi -
no to troche wiecej kosztuje taka sonda bo 180zł
http://e-autoparts.pl/sonda-lambda-universal-p-262065.html?review=true -
no ale przecież w tej sondzie 4 przewodowej chodzi o to ze jest podgrzewanie jej co pozwala na jej prawidłową pracę od samego początku po rozruchu... ja uważam że i 1 przewodowa będzie działała.
sam w tym momencie mam w moim 1.6 gdzie powinna być 1 przewodowa (niestety złamała się podczas wkładania silnika) teraz mam 4 przewodową. ogrzewania nie podłączyłem masę z sondy do korpusu silnika podłączyłem, sygnał to przewodu sygnałowego. i wszystko śmiga. odczyty sondy są dobre. to czemu miało by to nie działać w kierunku odwrotnym ?
-
No właśnie też tak myślałem, że jednoprzewodowa byłaby okej, bo ma podać sygnał do ecu, a grzałka to tam niepotrzebna. Najwyżej masę dolutowałbym do obudowy sondy i doczepił gdzieś do silnika
-
masa w jednoprzewodowej idzie po obudowie zatem nic nie trzeba lutować tylko przewód sygnałowy.
-
To super. Na tej stronie, którą podał Ubek znalazłem taką sondę:
http://e-autoparts.pl/sonda-lambda-universal-p-430953.html?review=truebrać?
-
No wlasnie jest mozliwe, ze komputer odczytuje temperature sondy 4-ro przewodowej (nie wiem czy wszystkie sondy to potrafia) i w przypadku zalozenia pojedynczej bedzie ciagle problem. Natomiast spokojnie mozna 4 zamiast 1-no przewodowej zakladac.
ZUbrowaty: a mierzyles cisnienie paliwa czy sie porpawila sytuacja?
-
jak bd mi się chciało grzebać to zobaczę w schematach czy podgrzewanie sondy jest podawane do ECU. bo z tego co się orientuję to raczej nie ma.
-
ZUbrowaty: a
mierzyles cisnienie paliwa czy sie porpawila sytuacja?Nie mam czym zmierzyć niestety.. Ale napewno się poprawiła, bo w końcu jest powrót do baku (blokując ten przewód, silnik zmienia swoje zachowanie, jest zalewny poprostu). + Nie dokręcam korka wlewu paliwa (przytkane odpowietrzenie prawdopodbnie, bo za każdym razem jak go zakręce, a potem odkrece, to syczy dość długo).
jak bd mi się chciało grzebać to zobaczę w schematach czy podgrzewanie sondy jest podawane >do ECU. bo z tego co się orientuję to raczej nie ma.
byłbym wdzięczny
-
odpowietrzenie - zajrzeć pod auto i sprawdzić... rurka obok grubej rury wlewu paliwa
-
Ta rurka ostatnio była przygnieciona przez bak, wyciągąłem ją spod tego baku, ale poprawy nie ma. Ważne to odpowietrzenie, jeśli jeźdze z odkręconym korkiem?
-
wtedy nie jest ważne
colin ma pewną rację co do sondy... wg schematu obie sondy idą do ECM tylko teraz pytanie... czy tu chodzi tylko o to że podawany jest sygnał zeby grzałki grzały, czy odczytywana jest oporność w sondzie i na jej podstawie załączane grzanie . zawsze można sprawdzić jak się zachowuje sonda którą masz teraz... odczepić kabelki grzania i na jej analizę
-
Zapewne podawane jest napięcie z ecu, no bo jak inaczej? Tylko tak jak mówisz, może być podawane na jakiejś podstawie
Ale z tego co widzę, to obydwie te sondy mają wspólny plus chyba. (ps. u mnie jest jedna sonda, w kolektorze).
Na tych analizach to oni już ładnie na mnie nazbierają
może lepiej od razu 4-przewodową kupić sondę..
None, sprzedaj mi swoją 4-przewodową, a ja Ci dam na jednoprzewodową, co? -
buehehe a mi w garażu wala się druga sonda 4-przewodowa bo miałem je w swoim jak miałem litra heh
-
mogłaby być sprawna?
-
a czemu miała by nie być heh, zdemontowana z działającego autka i włożona do pudełka.
-
Na tych analizach
to oni już ładnie na mnie nazbierająNo jakbys wydal 40zl na manometr, trojnik i kawalek wezyka to bys mial juz na stale. A tak to dalej zostawiasz kase po ludziach i nie wiesz jakie masz cisnienie...
-
Wystarczy zwykły manomentr, czy musi być do płynów? Wydaje mi się, że taki zwykły powinien dawać radę.