Podciśnienie w kolektorze ssącym
-
wcale nie musi byc spokojnej.
swift robi sobie kilka map i wybiera optymalną. zatem auto nawet 2 tyg moze sie ustawiac -
No nie zartuj
Mapa jest jedna do cieplego silnika bez awarii i sa jej modyfikatory (temperatura wody, powietrza, praca w zamknietej/otwartej petli, wzbogacenie po tps).
Na podstawie lambdy ustawiane sa korekcje krotko i dlugoterminowe w kilku zakresach obrotow i obciazen.
Do testu na analizatorze spalin potrzebuje zakres niskich obciazen i obrotow, wiec albo postoj albo spokojna bardzo jazda. Kazda inna jazda nie odbije sie na pomiarze z analizatorem spalin aby stwierdzic czy cos sie poprawilo. -
chodzi mi o to ze jedno zagrzanie nie da wg mnie nic. pewne nastawy i tak się z czasem zmieniają. auto musi trochę pojeździć. najlepiej jakby jechało w celu zagrzania niż stało po resecie.
-
Nastawy sie zmieniaja jak silnik pracuje w danym zakresie. Ale ze tutaj bardziej chodzilo o przygotowanie do pomiaru na analizatorze spalin (wykonywanego na wolnych obrotach) to zasadniczo nic sie nie zmieni jak bedzie jezdzil z wieksza predkoscia.
Jak chodzi o caloksztalt funkcjonowania w kazdym zakresie pracy to oczywiscie ma to sens, ale po co specjalnie robic kilometry zeby bylo lepiej przy kolejnym robieniu kilometrow? Szkoda paliwa -
Dobra, dzisiaj zrobiłem taki dłuższy reset, bo robiłem jeszcze parę rzeczy przy samochodzie, po czym odpaliłem aż do nagrzania na jałowym. Wybrać się jeszcze dzisiaj na analizę?
-
Jeszcze nie byłem na analizie, testuje narazie. Wydaje mi się, że auto jest zrywniejsze trochę na tamtej sondzie na 8 litrach zrobiłem 100km (w cyklu miejskim raczej) chyba już nieźle?
-
jak bedziesz miał HC w okolicach 100 to spalanie powinno spaść jeszcze o litr
ja tez dziś założyłem nowa sondę zobaczymy jak wyjdzie mi analiza. -
jak bedziesz miał
HC w okolicach 100 to spalanie powinno spaść jeszcze o litr
ja tez dziś
założyłem nowa sondę zobaczymy jak wyjdzie mi analiza.Ja dzisiaj podjadę na analizę wydaje mi się, że wskazówka szybciej opada przy tej sondzie, która jest teraz..
Z ciekawości zapytam, jaką kupowałeś sondę? Uniwersalną czy dedykowaną?edit.
Byłem na analizie - hc większe (970), lambda też cienko, 0.849 więc ta stara również do wymiany. -
Kupiłem sondę oryginalna japońska Denso uniwersalna za 70zł plus wysyłka, rozni sie od dedykowanej ze trzeba załozyć stara wtyczke a tak to jest taka sama.
Dedykowana jest 70zł droższa
A ty masz jedno czy 4 przewodowa>? tylko żeby sie nie okazało ze obie sondy sa dobre a dalej coś jest nie tak z tym paliwem. OBY NIE.
-
No właśnie problem z tym, że mam 4-przewodową..
Ja mam nadzieje, że to sonda, poza tym - nic innego oprócz niej do głowy mi nie przychodzi -
no to troche wiecej kosztuje taka sonda bo 180zł
http://e-autoparts.pl/sonda-lambda-universal-p-262065.html?review=true -
no ale przecież w tej sondzie 4 przewodowej chodzi o to ze jest podgrzewanie jej co pozwala na jej prawidłową pracę od samego początku po rozruchu... ja uważam że i 1 przewodowa będzie działała.
sam w tym momencie mam w moim 1.6 gdzie powinna być 1 przewodowa (niestety złamała się podczas wkładania silnika) teraz mam 4 przewodową. ogrzewania nie podłączyłem masę z sondy do korpusu silnika podłączyłem, sygnał to przewodu sygnałowego. i wszystko śmiga. odczyty sondy są dobre. to czemu miało by to nie działać w kierunku odwrotnym ?
-
No właśnie też tak myślałem, że jednoprzewodowa byłaby okej, bo ma podać sygnał do ecu, a grzałka to tam niepotrzebna. Najwyżej masę dolutowałbym do obudowy sondy i doczepił gdzieś do silnika
-
masa w jednoprzewodowej idzie po obudowie zatem nic nie trzeba lutować tylko przewód sygnałowy.
-
To super. Na tej stronie, którą podał Ubek znalazłem taką sondę:
http://e-autoparts.pl/sonda-lambda-universal-p-430953.html?review=truebrać?
-
No wlasnie jest mozliwe, ze komputer odczytuje temperature sondy 4-ro przewodowej (nie wiem czy wszystkie sondy to potrafia) i w przypadku zalozenia pojedynczej bedzie ciagle problem. Natomiast spokojnie mozna 4 zamiast 1-no przewodowej zakladac.
ZUbrowaty: a mierzyles cisnienie paliwa czy sie porpawila sytuacja?
-
jak bd mi się chciało grzebać to zobaczę w schematach czy podgrzewanie sondy jest podawane do ECU. bo z tego co się orientuję to raczej nie ma.
-
ZUbrowaty: a
mierzyles cisnienie paliwa czy sie porpawila sytuacja?Nie mam czym zmierzyć niestety.. Ale napewno się poprawiła, bo w końcu jest powrót do baku (blokując ten przewód, silnik zmienia swoje zachowanie, jest zalewny poprostu). + Nie dokręcam korka wlewu paliwa (przytkane odpowietrzenie prawdopodbnie, bo za każdym razem jak go zakręce, a potem odkrece, to syczy dość długo).
jak bd mi się chciało grzebać to zobaczę w schematach czy podgrzewanie sondy jest podawane >do ECU. bo z tego co się orientuję to raczej nie ma.
byłbym wdzięczny
-
odpowietrzenie - zajrzeć pod auto i sprawdzić... rurka obok grubej rury wlewu paliwa
-
Ta rurka ostatnio była przygnieciona przez bak, wyciągąłem ją spod tego baku, ale poprawy nie ma. Ważne to odpowietrzenie, jeśli jeźdze z odkręconym korkiem?