Miękki pedał hamulca. Suzuki Swift mk4 1997 1.3 sedan,


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,
    Jestem od niedawna posiadaczem suzuki swift mk4 sedan z 1997 roku z silnikiem 1.3 (benzyna).

    Mam mały problem z hamulcem, gdy silnik jest wyłączony pedał hamulca jest twardy, jednak podczas jazdy jest miękki, tz bierze dobrze, jak potrzeba to da sie zahamować z piskiem opon, co prawda nie dotyka podłogi ale jest nisko, klocki są dobre, płyn (DOT 4) jest na MAX, tarcze też ok, podczas odpowietrzania nie było żadnych bąbelków, myślę nad pompą lub serwo, ale nie jestem pewien, lub mechanik źle odpowietrzył układ, nie wiem, niedługo zbliża sie mi termin badania technicznego i obawiam się ze to może nie przejść.


  • Użytkownik archiwalny

    ja bym zaczął od ponownego odpowietrzenia. bo na to mi to wygląda.



  • ja bym zaczął od
    ponownego odpowietrzenia. bo na to mi to wygląda.

    A co może być jeśli pedał jest wysoko, ale jest twardy tak jakby wspomy nie było? Pompa i serwo wymienione a efektu nie ma Ciężko zablokować koła przy gwałtownym hamowaniu - trzeba mieć siłę Pudziana


  • Użytkownik archiwalny

    A co może być jeśli
    pedał jest wysoko, ale jest twardy tak jakby wspomy nie było? Pompa i serwo
    wymienione a efektu nie ma Ciężko zablokować koła przy gwałtownym hamowaniu -
    trzeba mieć siłę Pudziana

    Sprawdź czy masz podciśnienie na wężu wchodzącym do serwa, lubi się zaworek jednokierunkowy przed serwem zablokować i wtedy kapa. Odepnij od serwa ów wąż, zatkaj go palcem i niech ktoś uruchomi silnik- poczujesz pod palcem podciśnienie, powinno być spore. Drugą metodą jest wciśnięcie hamulca parę razy na wyłączonym silniku, następnie mocne jego wciśnięcie i jednoczesne uruchomienie silnika. Jak pedał wyraźnie nie zmięknie po uruchomieniu silnika, to zapewne brak podciśnienia



  • Sprawdź czy masz
    podciśnienie na wężu wchodzącym do serwa, lubi się zaworek jednokierunkowy przed
    serwem zablokować i wtedy kapa. Odepnij od serwa ów wąż, zatkaj go palcem i niech
    ktoś uruchomi silnik- poczujesz pod palcem podciśnienie, powinno być spore. Drugą
    metodą jest wciśnięcie hamulca parę razy na wyłączonym silniku, następnie mocne jego
    wciśnięcie i jednoczesne uruchomienie silnika. Jak pedał wyraźnie nie zmięknie po
    uruchomieniu silnika, to zapewne brak podciśnienia

    A ten zaworek to można gdzieś nowy dostać, czy wystarczy go wyczyścić?


Zaloguj się, aby odpowiedzieć