[1.0 98] warsztat - ceny


  • Użytkownik archiwalny

    Witam

    Dostałem "kosztorys" wymiany kopułki i palca w SS 1.0 98 za 210 pln /120 kopułka, 40 palec, 50 robocizna/. Czy to jest sensowna cena czy szukać innego warsztatu?

    Przy okazji zapytałem o rozrząd i zaśpiewali 550 z robocizna /pasek 80, napinacz 170 i robocizna 300/. Czy pompę wody też trzeba wymienić? I znowu, czy to jest sensowna cena czy szukać innego warsztatu?

    Z góry dziękuje za pomoc



  • A nie łaska poszukać cen części w internecie?

    za kopułkę i palec 3 razy za drogo

    a za rozrząd tylko 2, pompy jak jest w dobrym stanie to nie trzeba wymieniać


  • Użytkownik archiwalny

    Coś chyba drogi ten napinacz. przeważnie biorą 300zł za robociznę jak pytałem po warsztatach. Nie wiem jak z pompa wody bo nie chce wprowadzać w błąd ale ją można chyba wymienić osobno pomijając rozrząd ;p

    Tak jak pisze Dżizas kopułka i palec to groszowe sprawy i można samemu wymienić bez problemu a za 50zl kupić dobra flaszkę na wieczór


  • Użytkownik archiwalny

    A nie łaska
    poszukać cen części w internecie?

    Pewnie ze poszukałem tylko ze problemem jest to, ze jak sam kupie czesci to nie mam mozliwosci zwortu a nie wszystko pasuje. Pojechalem zmienic filtr paliwa a mowia mi, ze to nie taki jak sprowadzili /niby wg katalogu/ tylko inny. To samo bylo z klockami hamulcowymi - bo niby jakas tam sprezynka jest potrzebna, ktorej nie bylo w sprowadzonych.

    A o ceny pytam bo pierwszy raz pojechalem na "przeglad" i zalapalem sie na wymiane filtra powietrza za 60 plnów. Jak pozniej nowy filtr kupowalem za 25 plnów to niemal pod lade wpadlem z wrazenia, jak w warsztacie przeplacilem.


  • Użytkownik archiwalny

    palec ~ 12-20 zł
    kopułka ~ 25-30 zł

    robocizna ~ 0 zł bo to naprawde mozna samemu. z chęcią pomogę teoretycznie przy wymianie. szkoda płacić z a odkręcenie 2 śrubek. w sklepach moto zawsze mozna zwrocić jak sie ma paragon.

    dalej idąc rozrząd:
    pasek ~ 70 zł
    napinacz ~ ceny różne ale coś około 90 zł

    pompę wody ... zależy ile auto ma przejechane... aby ją wymienić trzeba rozrząd ściągać więc dopłać maks ~ 150 zł za pompę wody


  • Użytkownik archiwalny

    to naprawde mozna samemu. z chęcią pomogę teoretycznie przy wymianie. szkoda płacić
    z a odkręcenie 2 śrubek. w sklepach moto zawsze mozna zwrocić jak sie ma paragon.

    zachęcony ofertą pomocy :):) podjęłem wyzwanie i tak nabylem dzis kopułkę - palec ma być w poniedziałek - jednak kopułka mimo dopasowania katalogowego lekko rozni sie od tego co mam w aucie. Prosze o informacje czy kopulki musza byc w 100% jednakowe?? Ta gorna kopulka to jest to co mam obecnie zamontowane. Dolna to nowa.

    A pytanie numer dwa - jak wymienic palec? Po prostu go sciagnąć czy jeszcze cos odkrecic?

    A przewody sa tylko na wcisk? Wystarczy ze podlacze je tak samo jak w starej? Czy kolejnosc podlaczania ma znaczenie?

    Z gory dzieki za pomoc


  • Użytkownik archiwalny

    w niezłym stanie masz kopułkę. przyłóż i sprawdz czy otwory pasują, bardzo ważne to jest. narazie przewodów z kopułki nie ściągaj.

    kiedyś trafiłem kopułkę która miała odrobinę w innym miejscu otwór jeden. dosłownie 3-4 mm,

    a palec najprościej w świecie się wyciąga po prostu

    jakiej firmy kopułka


  • Użytkownik archiwalny

    Otwory do przykrecenia do aparatu??? Wyglada ze sa dopasowane i dam rade ja dokrecic. Jest tylko inne rozmieszczenie stykow w kopulce.

    A samego palca jak zdemontowac?? On jest po prostu na wcisk?


  • Użytkownik archiwalny

    wg mnie wróć do sklepu z paragonem i wymień kopułkę (pudełko, paragon i heja... muszą przyjąć). poszukaj sobie kopułki YEC. one dobre som.

    tak, palec jest na wcisk. ściągasz delikatnie zsuwając i ruszając na boki.


  • Użytkownik archiwalny

    No bylem dzis w kilku sklepach i wszedzie narzekali ze to wegier i wg katalogu to ze 4 rodzaje maja. Najlepiej przyjsc ze wzorem To co mam teraz to kopulka Denso. Nowe jest najprawdopodobniej od ADL BLUE PRINT o numerze katalogowym: 10E8010BLP. Pudelko akurat zostalo w samochodzie...


  • Użytkownik archiwalny

    czyli coś nie znane kupuj YEC i nie powinno być problemu

    wg katalogu org. numer kopułki to: 33100-60B50


  • Użytkownik archiwalny

    W koncu po wielu wizytach w sklepach mam kopulke i palec - YEC Planuje to ustrojstwo dzis wymienic. Pytanie: czy to cala filozofia:
    demontuje kopulke
    odpinam kable
    potem dokladnie tak samo podpinam przewody do nowej kopulki
    przykrecam kopulke
    ????
    Przewody na kopulke wchodza tylko na wcisk??
    Kurcze to moja pierwsza dlubanina pod maska stad moje podejscie jak "pies do jeza", ale z gory dzieki za pomoc


  • Użytkownik archiwalny

    W koncu po wielu
    wizytach w sklepach mam kopulke i palec - YEC Planuje to ustrojstwo dzis
    wymienic. Pytanie: czy to cala filozofia:
    demontuje kopulke
    odpinam kable
    potem dokladnie tak
    samo podpinam przewody do nowej kopulki
    przykrecam kopulke
    ????
    Przewody na kopulke
    wchodza tylko na wcisk??
    Kurcze to moja
    pierwsza dlubanina pod maska stad moje podejscie jak "pies do jeza", ale z gory
    dzieki za pomoc

    Przewody na wcisk.
    Najlepiej jest po odkręceniu starej kopułki (z podpiętymi kablami od świec) przepiąć od razu kable do nowej i wtedy ją przykręcić, żeby czegoś nie pokręcić. Kopułkę należy przykręcić z wyczuciem, żeby nie pękła.
    Palec wyciągamy ciągnąc go ręką. Lepiej nie posiłkować się dodatkowymi narzędziami przy tej operacji.


  • Użytkownik archiwalny

    Faktycznie wymiana to pikus:) Wiecej czasu i energii stracilem na zastanawianie sie co moze pojsc nie tak /no i latanie po sklepach zeby znalezc ta wlasciwa kopulke/ Dziekuje wszystkim zainteresowanym za pomoc.



  • Faktycznie wymiana
    to pikus:) Wiecej czasu i energii stracilem na zastanawianie sie co moze pojsc nie
    tak /no i latanie po sklepach zeby znalezc ta wlasciwa kopulke/ Dziekuje
    wszystkim zainteresowanym za pomoc.

    i co lepiej auto pracuje?


  • Użytkownik archiwalny

    Wlasnie to jest o tyle specyficzna sprawa, ze auto nie pracowalo zle. Powodem do ogladania swiec, przewodow i kopulki bylo nieodpalanie samochodu. Wszystko trybilo bez zmian i ktoregos pieknego popludnia po prostu nie odpali. Postal przez noc i nastepnego ranka odpalil. Ile sie dalo to oczyscilem zasniedzialem przekazniki w kopulce, wymienilem tez swiece i przez tydzien odpalal i dzialal prawidlowo. Po tygodniu znowu - czasami odpalal, czasami nie. Od wczoraj kopulka i palec wymieniony, zobacze co bedzie. Dzis wymieniam jeszcze filtr powietrza - moze w koncu troche zuzycie paliwa mi spadnie.


  • Użytkownik archiwalny

    A kable WN masz ok ?


  • Użytkownik archiwalny

    wygladaja ok - bez uszkodzen, przelaman, styki czyste - zeby nie zapeszyc - od tygodnia /po wymianie kopulki i palca/ odpala z palca


Log in to reply