Swift Check Engine po raz kolejny....


  • Użytkownik archiwalny

    Witam!

    Stałem się szczęśliwym posiadaczem Swifta z silnikiem 1.0 i pojawia mi się pewny problem.
    Mianowicie...
    Przy jeździe z górki i hamowaniu silnikiem (4 i 5bieg), tj nie dodaję wtedy gazu, zapala mi się kontrolka CHECK ENGINE. W momencie w którym zwolnię i zredukuję, albo sie zatrzymam to kontrolka gaśnie.
    Sprawdzałem na komputerze silnik i pokazuje tylko błąd 24 - Speed Sensor.
    Po skasowaniu tego błędu i zapaleniu się ponownie Check Engine w trakcie jazdy, błąd powraca.

    Co może powodować takie zachowanie tej kontrolki?


  • Użytkownik archiwalny

    sprawdź linkę prędkościomierza czy dobrze siedzi może ktos sie bawił licznikiem.
    na forum napewno jest opisane co i jak.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam!

    No to linkę sprawdziłem od strony silnika, wygląda ok, siedzi zamocowana solidnie.
    Jak ją wyciągnąłem ze skrzyni to jest w niej taki miedziany trzpień. Czy przy montażu powinien on być mocno wysunięty? Czy bardziej schowany?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam!
    No to linkę
    sprawdziłem od strony silnika, wygląda ok, siedzi zamocowana solidnie.
    Jak ją wyciągnąłem
    ze skrzyni to jest w niej taki miedziany trzpień. Czy przy montażu powinien on być
    mocno wysunięty? Czy bardziej schowany?

    Tam powinna być zawleczka, która w jednoznaczny sposób ustawia na ile linka jest wsunięta do skrzyni.


  • Użytkownik archiwalny

    linka sama w sobie w osłonie jest luźna. Po odczepieniu od skrzyni biegów, linkę można wysunąć.

    Sama obudowa jest blokowana zawleczką.


  • Użytkownik archiwalny

    Dokładnie tak jak piszesz, zawleczka trzyma tylko obudowę linki.

    Stąd pytanie, czy ma znaczenie jak bardzo wysunę ten trzpień przy montażu? czy to bez znaczenia, bo np sam się ustawi na właściwe miejsce?

    Ogolnie po zapaleniu się tej kontrolki prędkościomierz wydaje się działać normalnie i nie łapie np jakiejś zwiechy na danej prędkości.



  • Dokładnie tak jak
    piszesz, zawleczka trzyma tylko obudowę linki.
    Stąd pytanie, czy
    ma znaczenie jak bardzo wysunę ten trzpień przy montażu? czy to bez znaczenia, bo np
    sam się ustawi na właściwe miejsce?
    Ogolnie po
    zapaleniu się tej kontrolki prędkościomierz wydaje się działać normalnie i nie łapie
    np jakiejś zwiechy na danej prędkości.

    kup zegary od litrówki za 20 zł na allegro i podmień, może pomoże


  • Użytkownik archiwalny

    Dokładnie tak jak
    piszesz, zawleczka trzyma tylko obudowę linki.
    Stąd pytanie, czy
    ma znaczenie jak bardzo wysunę ten trzpień przy montażu? czy to bez znaczenia, bo np
    sam się ustawi na właściwe miejsce?
    Ogolnie po
    zapaleniu się tej kontrolki prędkościomierz wydaje się działać normalnie i nie łapie
    np jakiejś zwiechy na danej prędkości.
    Hmmm, niedawno nie docisnąłem linki prędkościomierza od strony zegarów ale wtedy prędkościomierz nie działał i po krótkim czasie zapalał się check engine w czasie jazdy...Linkę docisnąłem, check zniknął..., prędkościomierz zaczął działać:). Wbrew pozorom wyjęcie zegarów, to nie tragedia, choć się tego bałem, pomogła instrukcja z forum:)


  • Użytkownik archiwalny

    dobra, dobiorę się do zegarów i zobaczę co w trawie piszczy;)


Log in to reply