Czy opony będą pasować do felg oraz do samochodu?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam ponownie! ; ]

    Przeczytałem w FAQ, ale nadal nie mam pewności co do doboru alusów na nowych oponach : |

    Aktualnie mam stalowe felgi 13" na kołpakach i zużytych letnich oponach ; )

    Na nowy sezon letni szukam czegoś nowego. Największy wybór felg 4 x 114.3 jest 15", takie właśnie chciałbym kupić, no i znalazłem na allegro takie 15'' , do nich opony DUNLOP SP SPORT 9000 195/45 R15 78W

    Czy dobrze patrze? rozmiar ten sam (15"), to będą pasować?

    wg faq patrzylem rozmiary opony, ale nie wiem czy było uwzględnione tam ogolnie do kazdego swifta, czy bylo brane pod uwage wspomaganie (u mnie brak, apropo moge sobie dorobic? :])

    tutaj cytaty:

    "Większe opony wymagają zmiany felg. Zamienniki można dobrać korzystając z tej strony. Optymalny rozmiar dla felgi 14" to 185/55/14 lub 175/60/14. Na felgi 15" najlepiej założyć 195/45/15. Najszersze opony jakie mial jeden z naszych klubowiczów miały 205mm."

    "Do Swifta będą pasowały felgi o rozstawie śrub 4x114,3mm i ET (wymiar offsetowy - czyli odsadzenia felgi) 35-38mm. Maksymalna średnica w seryjnym aucie z jaką się spotkaliśmy to 16". Lepiej unikać felg o szerokości większej niż 7(tutaj chyba bład, bo powinno byc 17)" choć przy odpowiednim ET 7,5" także mogą wejść."



  • Witam ponownie! ; ]

    ...

    Przeczytałem w FAQ,
    ale nadal nie mam pewności co do doboru alusów na nowych oponach : |

    Eh...

    Aktualnie mam
    stalowe felgi 13" na kołpakach i zużytych letnich oponach ; )

    Felgi na kołpakach masz? Myślałem, że to zazwyczaj odwrotnie jest...

    Na nowy sezon letni
    szukam czegoś nowego. Największy wybór felg 4 x 114.3 jest 15", takie właśnie
    chciałbym kupić, no i znalazłem na allegro
    takie
    15''
    ,

    Co to za chińskie dziadostwo?

    do nich

    opony
    DUNLOP SP SPORT 9000 195/45 R15 78W

    Tu już lepiej

    Czy dobrze patrze?
    rozmiar ten sam (15"), to będą pasować?

    Cóż za niesamowita percepcja

    wg faq patrzylem
    rozmiary opony, ale nie wiem czy było uwzględnione tam ogolnie do kazdego swifta,
    czy bylo brane pod uwage wspomaganie

    Oczywiście, a najważniejszym czynnikiem przy doborze rozmiaru opony jest kolor tapicerki...

    (u mnie brak, apropo moge sobie dorobic? :])

    Możesz sobie dorobić jeśli wystarczy ci samozaparcia zresztą ten temat był już poruszany

    tutaj cytaty:
    "Większe opony
    wymagają zmiany felg. Zamienniki można dobrać korzystając z tej strony. Optymalny
    rozmiar dla felgi 14" to 185/55/14 lub 175/60/14. Na felgi 15" najlepiej założyć
    195/45/15. Najszersze opony jakie mial jeden z naszych klubowiczów miały 205mm."
    "Do Swifta będą
    pasowały felgi o rozstawie śrub 4x114,3mm i ET (wymiar offsetowy - czyli odsadzenia
    felgi) 35-38mm. Maksymalna średnica w seryjnym aucie z jaką się spotkaliśmy to 16".
    Lepiej unikać felg o szerokości większej niż 7(tutaj chyba bład, bo powinno byc 17)"
    choć przy odpowiednim ET 7,5" także mogą wejść."

    To przy 7,5" też pewnie jest błąd powinno być 17.5"
    Średnica to jedno, a szerokość drugie... rozstaw śrub i ET to 3 i 4 a na domiar złego po zakupie dręczy nas jeszcze średnica otworu centrującego

    To skoro tak jest napisane, to można założyć ze tak jest. Najważniejsze jest zachować oryginalną średnicę koła żeby prędkościomierz nie oszukiwał, ostatecznie żeby nie tarło o nadkola/błotniki i nie wystawało za obrys auta Dla zachowania średnicy koła najlepszą oponą była by 185/45R15, ale gdy pisano FAQ x lat temu to pewnie takich cudów jeszcze nie produkowano, albo chciano uchronić felgę przed krawężnikiem (german style)

    205mm za to jest granicą powyżej której swift zamiast jeździć zaczyna się toczyć

    Wystarczyło skorzystać z kalkulatora, do odważnych świat należy


  • Użytkownik archiwalny

    Średnica to jedno,
    a szerokość drugie... rozstaw śrub i ET to 3 i 4 a na domiar złego po zakupie dręczy
    nas jeszcze średnica otworu centrującego

    no i jak my kupujemy te felgi, skoro tyle zmiennych


  • Użytkownik archiwalny

    no ja patrze tylko na rozstaw, bo nic wiecej nie rozumiem : |


  • Użytkownik archiwalny

    edit: pohamowalem sie.



  • no ja patrze tylko
    na rozstaw, bo nic wiecej nie rozumiem : |

    Daj sobie spokój z nowymi kółkami...

    Jeśli nie ogarniasz tematu doboru felg, to kup takie które już na Swifcie były zamontowane.

    OBCZAJ TO

    Dokupisz dwie opony i będziesz miał ładne koła za śmieszne pieniądze


  • Użytkownik archiwalny

    to ogloszenie mojego kumpla. jesli bylby problem z kontaktem, daj mi znac na pw, cos poczaruje.


  • Użytkownik archiwalny

    Daj sobie spokój z
    nowymi kółkami...
    Jeśli nie ogarniasz
    tematu doboru felg, to kup takie które już na Swifcie były zamontowane.

    Po to pisze, żeby się dowiedzieć co nie co na ten temat i nie interesują mnie dalej 13 " tylko 15 "



  • Po to pisze, żeby
    się dowiedzieć co nie co na ten temat i nie interesują mnie dalej 13 " tylko 15 "

    A te z linku, który podałem to nie 15"???

    Daję sobie spokój z poradami, jak ktoś nie czai zupełnie...


  • Użytkownik archiwalny

    ale nie są nowe.



  • ale nie są nowe.

    ok, rozumiem. Jeśli chcesz nowe to Twój wybór. Jakbyś te z podanego przeze mnie linku chciał odnowić to kosztowałoby Cię to ok. 80 zł sztuka w profesjonalnej lakierni proszkowej...

    Ale miałbyś niemieckie felgi, a nie chińszczyznę

    Sam kupiłem używane felgi od chłopaka z tego forum i nie żałuję
    Gdybym nie miał felg alu teraz, to brałbym te za 200 zł z dwiema oponkami bez zastanowienia - auto stare to i felgi stare


  • Użytkownik archiwalny

    no stare auto, w dodatku 4/5 drzwi, ale jaka frajda bedzie, kiedy stane obok nowego i moj bedzie ladniejszy? ; )
    A tylko po to chce alufelgi - wole kupić nowe po 200zł sztuka, do tego oponki, to koszt 1600zł, no ale coś za coś - i na nich dlugo pojeżdżę. Chociaż teraz dopiero sie orientuje, bo przed zima inne koszta - lakiernik dach, blotnik + szyba - 1050zl : |

    A felgi używane moglby być, szczegolnie ze 15" ale nie podoba mi się ich stylizacja

    edit: a te co podalem w pierwszym poscie to przykladowe, nawet nie wiem ze koreanskie, chodzilo mi tylko o wymiary


  • Użytkownik archiwalny

    A tylko po to chce
    alufelgi - wole kupić nowe po 200zł sztuka, do tego oponki, to koszt 1600zł, no ale
    coś za coś - i na nich dlugo pojeżdżę.

    zebys sie nei zdziwil po zimie zobaczysz co z progami sie bedzie dzialo

    ja od 4 dni konserwuje podwozie

    juz pol wiaderka rudej zdarlem z podwozia

    imo uzywane felgi kup pomaluj lub spoleruj
    nowe oponki kup

    i sie ciesz

    felgi nie wazne czy nowe czy uzywane wazne zeby proste i nie spawane byly



  • Ja bym kupił na Twoim miejscu 14". Kto by co nie mówił to moim zdaniem 15" zmuli trochę samochód, no i spalanie zdrowo wzrośnie w porównaniu do fabrycznych 13"...


  • Użytkownik archiwalny

    no ja slyszalem opinie, ze taki efekt bylby przy 17", a przy zmianie 13 na 15 nic nie poczuje, a wybor felg wiekszy ; )



  • no ja slyszalem
    opinie, ze taki efekt bylby przy 17", a przy zmianie 13 na 15 nic nie poczuje, a
    wybor felg wiekszy ; )

    Przy 17" to byś się do 100 km/h w ogóle nie rozpędził i paliłby przy tym Ci ze 12l/100km...


  • Użytkownik archiwalny

    nie no jasne, nie do takiego malego auta ; )



  • ja od 4 dni
    konserwuje podwozie
    juz pol wiaderka
    rudej zdarlem z podwozia

    To po co tam zaglądałeś


  • Użytkownik archiwalny

    no stare auto, w
    dodatku 4/5 drzwi, ale jaka frajda bedzie, kiedy stane obok nowego i moj bedzie
    ladniejszy? ; )

    eee lepiej szybszy, ładniejszy lepiej nie jeździ

    To po co tam
    zaglądałeś

    co by nie wyleciał przez dywaniki z biedry


  • Użytkownik archiwalny

    eee lepiej szybszy,
    ładniejszy lepiej nie jeździ

    ale gdyby jedno pogodzić z drugim... : >

    no 13" to za malo, 14 maly wybor, 15 idealnie, tak to sobie rozmyslam


Log in to reply