swift 1.3 duzo pali !!!! pomocy !!


  • Użytkownik archiwalny

    witam mam swifta 1,3 z 98r sedan wersja japonska na rynek europejski. Swift pali okolo 11-12l bezyny, zalozylem gaz spadnie wynioslo 14l lpg :/myslalem ze cos jest zepsute w elektronice i dlatego tyle pali dodam ze przy spokojnej jezdzie !!! a z tego co sie orientuje to gaz pracuje na swojej elektronice wie ktos co moze siedziec w tym samochodzie ???

    prosze o pomoc


  • Użytkownik archiwalny

    gaz pracuje na swojej elektronice na podstawie czujników z kompa benzynowego (w zależności od typu centralki LPG-> czujnik położenia przepustnicy, czasem sonda lambda (np BRC). Pozatym wspólny dla obu paliw jest układ zapłonowy- kopułka, świece, kable. Tak samo auto będzie paliło dużo na obu typach paliw jeśli nieszczelne są gdzieś wężyki podciśnieniowe


  • Użytkownik archiwalny

    wezyki sparwdzone wyglada ze wszystko ok :]


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdź może sondę lambda Ona mogła by tłumaczyć wysokie spalanie na benzynie (a być może i na gazie - jeśli centralka pobiera sygnał z sondy). Rozumiem, że sprawy eksploatacyjno/zapłonowe OK?

    Pozdr.


  • Użytkownik archiwalny

    Kup mu niquitin

    A tak serio to obstawiam że coś z sondą nie teges.


  • Użytkownik archiwalny

    Przy takim spalaniu, to ewidentnie lambda. Przy okazji sprawdź filtr powietrza (też potrafi namieszać), zapłon (świece, kopułka, palec) i zważ swoją nogę


  • Użytkownik archiwalny

    sonde lambda wymienilem i wogole nic to nie zmienilo gaz wyglada ze byl wpinany w lambde
    filtr powietrza zmieniony ;/ zaplonu nie ruszalem tylko wymienilem swiece
    samochud pali na tyk zbiera sie dobrze wiec zaplon to raczej nie;]

    a jak mozna sprawdic sonde lambde ??? dodam ze u mnie blyskanie kodow nie dziala ;/


  • Użytkownik archiwalny

    a jak mozna
    sprawdic sonde lambde ??? dodam ze u mnie blyskanie kodow nie dziala ;/

    woltomierzem


  • Użytkownik archiwalny

    jakie napiecie powinna dawac ??? przy jakich obrotach czy jak to mierzyc ???


  • Użytkownik archiwalny

    jakie napiecie
    powinna dawac ??? przy jakich obrotach czy jak to mierzyc ???

    http://zlosniki.pl/stary_zlosniki/showflat.php?Cat=0&Number=1032781&Main=1031146

    ewentualnie na google poszukaj, chyba, że masz bana


  • Użytkownik archiwalny

    mierzylem i na rozgrzanym silniku napiecie na sondzie wynosi od 0.62 do 0.64 tak czasem przeskoczy ale przewaznie 0.62 !!! to dobrze czy zle ??? pomiar wykonywalem na lpg !!!


  • Użytkownik archiwalny

    mierzylem i na
    rozgrzanym silniku napiecie na sondzie wynosi od 0.62 do 0.64 tak czasem przeskoczy
    ale przewaznie 0.62 !!! to dobrze czy zle ??? pomiar wykonywalem na lpg !!!

    przeczytałeś ten temat co Ci kolega podał - NIE !!! to go przeczytaj i się dowiesz czy jest ok ...


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Wystarczy powiedziec ze z podanego linka wychodzi na to ze sonda jest uszkodzona,jednak sonda jest nowa i nie usmiecha mi sie jej wymieniac.Do wymiany jest zaworek pcv bo jest oberwany na pewno i zaslepiony.Pomagałem przy pracach pozdro sorki za błedy uszkodzona klawiatura:P


  • Użytkownik archiwalny

    no wlasnie tak jak kolega napisal wyzej pomagal przy pracach :D:D

    mam jeszcze takie pytanie do czego sluzy ten zaworek pcv ??? moze on miec wplyw na spalanie ???


  • Użytkownik archiwalny

    sonde lambda wymienilem i wogole nic to nie zmienilo gaz wyglada ze byl wpinany w lambde
    Gaz zawsze (przynajmniej jak jest prawidłowo zamontowany) jest wpinany w sondę, po to, by na gazie komp benzynowy nie wywalał błędów. Nie wiem jaka jest Twoja wiedza nt. budowy silników i ich osprzętów, ale w takim przypadku łatwo zdiagnozować usterkę za pomocą tzw śruby regulacyjnej gazu. Na węzu od gazu masz tzw attuator, czyli urządzenie odpowiadające za odpowiednie dawkowanie gazu. Można go na krótko zastąpić urządzeniem stricte mechanicznym czyli śrubą, którą reguluje się dopływ gazu do silnika. Po odpowiednim zainstalowaniu i ustawieniu tej śruby (zamiast wspomnianego attuatora) jeżeli spalanie nie spadnie, winy należy szukać w układzie zapłonowym/podciśnieniach/w cięzkiej nodze. Wężyki podciśnienia mają to do siebie, że jak sparcieją, to czasem ciężko nieszczelność wykryć (np węzyk z kolektora do serwa) i warto po prostu wężyki wymienić na nowe, bo to są znikome koszty. Tak czy inaczej, jeżeli nie "ogarniasz" zbytnio w/w zagadnień, to polecam udać się do specjalisty. Elementów odpowiadających za spalanie jest w nowoczesnym silniku bardzo wiele i bez odrobiny doświaczenia nic nie wskórasz. Pośrednim wskaźnikiem prawidłowości pracy silnika może być napięcie na sondzie lambda, ale wbrew pozorom odczytanie czegokolwiek z niej nie jest takie proste. Możesz znaleźć wiele o tym na necie, sonda w swifcie to typowa sonda 0-1V. Jeżeli sprawdzasz jej wskazania, to tylko na benzynie, na gazie wiele ona Ci nie powie.

    mam jeszcze takie pytanie do czego sluzy ten zaworek pcv ??? moze on miec wplyw na >spalanie ???
    Tak.


  • Użytkownik archiwalny

    Wężyki były sprawdzone w miarę dokładnie i nie widac przetarc ani dziurek.wymieniony został wtryskiwacz z całą obudowa na "nowy"ze szrotu bo tamten lał trochę.Nie wiem co jest grane bo samochód na trasie przy 90km/h na 100km potrafi spalic 4.6 benzyny a w miescie nie można sie w 11 litrach benzyny zmiescic.filtr powietrza wymieniony i swiece.zostały kable i zawór pcv. juz sam pojecia nie mam co moze byc nie hallo;/


Log in to reply