Praca silnika 1.3
-
Od czego zacząc??
Problem:nierówna praca silnika po odpaleniu niezależnie czy ciepły czy zimny. -
Od czego zacząc??
Problem:nierówna
praca silnika po odpaleniu niezależnie czy ciepły czy zimny.A to tak nagle zaczelo sie dziac czy jak?
Ja tak mialem po oddaniu auta do mechanika ktory zle zalozyl pasek rozrządu.
Wydaje mi sie ze przyczyna moga byc tez świece (zużyte) albo slabe cisnienie w cylindrach.
Jezeli nikt przy rozrzadzie nie majstrowal to sprawdzilbym swiece na poczatek -
Możesz też sprawdzić silniczek krokowy - ja tak mam ale jeżdżę nadal. Jest na tyle zużyty, że chodzi skokami i potrafi mi się nawet zawiesić w jakiejś określonej pozycji. Natomiast w Polówce gdy mi obroty falowały to padła centralka.
-
koleżka swifcik pali wiecej koło 12l/100km lpg
i na zimnym odrazu nie pojedziesz:) musze czekac 3-4min bo tak gaśnie,
jutro wymieniam swiece...bo to pierwszy trop... -
koleżka swifcik
pali wiecej koło 12l/100km lpg
i na zimnym odrazu
nie pojedziesz:) musze czekac 3-4min bo tak gaśnie,
jutro wymieniam
swiece...bo to pierwszy trop...Może lambda padła i zalewa go... Spalanie praktycznie podwojone też to tłumaczy...
Jeśli nie chcesz się wpędzać w koszty, to pożycz od kogoś 1-przewodową sondę lambda na próbę - pasuje z wielu Opli i Daewoo np. Astra I lub Lanos i sprawdź, albo kup zamiennik z Allegro za 60-70 pln
-
zerknie ktos i powie cos na temat tych świeczek ?:)
swiece
ps.ta lambda gdzie ją znajde foto pozniej wrzucegazownik mowil ze na poczatku przez kilka sekund lambda nie daje mu informacji o mieszance itp
swiece wymienilem znacznie lepiej chodzi,ale jeszcze ta lamdbe z checia przetestuje
-
Jeśli nie sa mokre to są spoko ale chyba nie sa, zresztą zależy na jakich dystansach jeździsz. A poza tym nie ma co rozmyślać nad stanem świec tylko kupić nowe!
Sprawdź sondę tak jak mówią koledzy.
-
Jeśli świece są czarne (okopcone jak te na Twoim zdjęciu, a nie zaolejone) to oznacza, że jest za bogata mieszanka - wniosek: lambda może być już marna i komputer daje na podstawie jej złych wskazań za bogatą mieszankę
-
jak wykrecic lambde?klucz 22 i ani drgnie...lepiej od spodu czy zdjac ta oslonke??
-
jak wykrecic
lambde?klucz 22 i ani drgnie...lepiej od spodu czy zdjac ta oslonke??Ja wykręcałem z kanału, też nie chciała drgnąć, ale jak już ją ruszyłem to poszła... tylko niestety z większą częścią gwintu z kolektora teraz tylko czekam, aż wydmucha dziurę i coś trzeba będzie wspawywać.
-
sprobuje jeszcze polac cola ,wd40 nafta....
-
Albo załóż klucz i delikatnie młotkiem go potraktuj, ja już parę sztuk wykręciłem a ostatnio u siebie miałem właśnie pecha ale co się dziwić jak 15 lat nie ruszana. A jak zerwiesz gwint możesz później jeszcze coś takiego zrobić http://images37.fotosik.pl/323/eec6c2fd1858dcc1.jpg ludzie to mają fantazje
-
http://images37.fotosik.pl/323/eec6c2fd1858dcc1.jpg ludzie to mają fantazje
Młotkiem z czuciem obstukaj i powinno iść dobrym kluczem.
Wiadomo ze na kolektorze jest temperatura zawsze jest problem z odkręceniem.
Do niektórych rzeczy w aucie trzeba podjeść po męsku -
narazie probowalem zwyklym plaskim ale tylko auto jezdzilo ....
-
Płaskim to nie bardzo spróbuj oczkowym.
-
Młotkiem z czuciem
"nic na siłę wszystko młotkiem"
-
niestety ale silą umysłu tego nie odkręcisz
-
Płaskim to nie
bardzo spróbuj oczkowym.Jak dla mnie tylko i wyłącznie i to w miarę wytrzymałym, żeby nie przeskoczył (ja miałem do dyspozycji bardzo profesjonalny zestaw kluczy płasko-oczkowych za całe 17 zł i wytrzymał ), możesz jeszcze nasadowym próbować ale wtedy trzeba by kabelek uciąć i troszki sondę skrócić
-
czyscil ktos taka sonde ?podobno mozna w bardzo wysokiej temperaturze.
kolezka w sklepie za 150zł mi proponuje ,ale nie wiem czy to nie takie jak na allegro...
ktore sa za znacznie mniejsza kwote.... -
czyscil ktos taka
za 150zł mi proponuje ,ale nie wiem czy to nie takie jak na allegro...
sonda z tego co się doczytałem czyści się sama i to właśnie w wysokiej temperaturze, natomiast weź jeszcze pod uwagę to, że ona też się zużywa i traci swoje parametry. Kolejną sprawą jest to, że w środku jest też ceramika wiec jak ją będziesz wykręcał "młotkiem" to prawdopodobnie ją uszkodzisz. A co do ceny to to ktoś troszkę przegina, ja kupiłem oryginał NGK za 70 zł a jedyne co musiałem zrobić to kabelek ze starej ze złączem dosztukować.