[SS GTi] Wysokie zużycie paliwa
-
Witam.
Panowie problem jest następującej treści: silnik G13B, w budzie z Justy. Ogólnie spalanie przebiegowe na poziomie 12-15l/100km a może i więcej. Zatankowałem za 40zł, auto na benie pracuje tyle co żeby silnik zagrzać zanim przełączę na LPG, zrobiłem 250km z czego jakieś 200-210km na LPG. Wskazówka poziomu paliwa spada w oczach a na prawdę nie kręcę go wysoko (góra 3500obr/min) zwłaszcza że pracując na benzynie jest jeszcze zimny. Ale też nie męczę go na wysokich biegach.
Pracując na benzynie przez ukł. wydechowy wylatuje H2O i sadza co daje się zauważyć przykładając rękę z pewnej odległości- zachlapana jest w momencie czarnymi kropkami. Paliwa nie spala to jest pewne. Nie przy tak małym obciążeniu. Nie te ilości. Po prostu nie ma opcji. Na analizatorze stechiometrię szlak trafił- AFR za bogaty. Oleju nie przybywa ale i tak się boję że wypłukuje film z tulei.
Szukam przyczyny tego stanu rzeczy bo to przecież nie jest możliwe że silnik o tej pojemności wciąga tyle co niejedno 2.0 w górę. Chciałem się Was poradzić gdzie szukać przyczyny tego stanu rzeczy.
Układ zapłonowy jest nowy. Silnik odpala bez żadnego problemu, obroty też trzyma ładnie na jałowym, wkręca się bez zająknięcia. No tylko, ze gdyby nie ten gaz to nie za bardzo by się opłacało nim jeździć. Gazu pali 9.2-9.5l/100km.Sam nie wiem co to. Gdyby nie to że waha taka droga to bym się nie przejmował no ale jednak czasem chcąc coś pojechać to niestety ale wskazówka paliwa aż w oczy kłuje.
Ma ktoś pomysł co to może być i ewentualnie co sprawdzić najpierw?
-
zacznij od wymiany lambdy. ewentualnie warto sprawdzic sie czujnik temperatury.
-
Lambdę już przekładałem z innego silnika i nic to nie pomogło. A z czujnikiem temp to mam rozumieć że sterownik by podawał bogatszą mieszankę jakby silnik pracował na ssaniu cały czas?
-
sterownik by podawał bogatszą mieszankę jakby silnik pracował na ssaniu
cały czas?Takie coś możesz chyba uzyskać przez odpowiednio duże wyprzedzenie TPSa - ale u Ciebie to duuużo wyprzedzony by musiał być
-
TPS jest ok bo go niedawno ustawiałem wg książki. Zapłon dziś sprawdziłem i jak był na 6st tak jest nadal. Wyprzedza wszystko ok. Czujnik temp pokazuje 1kohm w ok 50stC czyli jak książka pisze. Wymieniłem mu filtr powietrza z powrotem na seryjny. Przydławiło go konkretnie. BLOS się przez to rozstroił nieco ale już ogarnąłem. Pojawił się z kolei problem z obrotami na jałowym gdy się zagrzeje- nieco za niskie bo koło 650-700 i trochę telepie silnikiem, na gazie to samo. Wkręcać się wkręca normalnie i jeździ ok ale wolałbym jakby te obroty wróciły do normy. Zobaczymy czy zmiana tego filtra coś pomoże w kwestii spalanie. Nie wiem czy dobrze rozumuje ale teoretycznie silnik, mając nieco zdławiony dolot czyli de facto mniej powietrza co zanotuje na pewno AFM a dalej komputer, powinien dostawać mniej paliwa. Teoretycznie bo po wymianie tego filtra walił takie marchewy w wydech że gdyby było ciemno byłoby widać ogień. Potem mu przeszło i teraz jest ok. Nie wiem, może wypalał to co w wydechu zostało.
Rozważam opcję jeszcze że regulator zostawia za duże ciśnienie na listwie. Pompa została z Justy, ma ona ciśnienie robocze 3.0 bar, z tego co doczytałem na listwie w GTi powinno być 2.5-2.8 bar. To raczej niewielka różnica. Ale jeśli regulator podaje za dużo wahy to czy silnika nie powinno zalewać? Tak sobie głośno myślę
O ile pomiar napięcia z sondy przy pomocy miernika ma jakiś sens to na jałowym pokazywało 0.6V czyli dobrze. Ale już po dodaniu gazu zamiast rosnąć napięcie spadało czyli dupa.
-
teoretycznie silnik, mając nieco zdławiony dolot czyli de facto mniej powietrza co zanotuje na pewno AFM
a dalej komputer, powinien dostawać mniej paliwa.
Teoria do d... To już wiesz dlaczego dużo pali.
Teoretycznie bo po wymianie tego
filtra walił takie marchewy w wydech że gdyby było ciemno byłoby widać ogień. Potem
mu przeszło i teraz jest ok. Nie wiem, może wypalał to co w wydechu zostało.
Tu masz rację, po rozgrzaniu wypalało się nieprzepalone paliwo odłożone w tłumiku. -
Tyle że dużo palił jeszcze na wkładce K&N (czytajmy ze zrozumieniem), teraz jest seria, która robi bardzo duże opory, ale sterownik fabryczny jest robiony właśnie pod takową. Dlatego też myślałem że mając mniejszy opór na K&Nie dawał więcej beny. Nie wiem, zobaczymy w praniu czy coś pomogło.
Tak na marginesie, gość od którego kupiłem świstaka na części jeździł na seryjnym filtrze a wkładkę miał niezałożoną i była w pudełku w bagażniku. Dziwne, bo ja, nie wiem jak Wy, założyłbym sportowy wkład. Tego czemu na nim nie jeździł nie udało mi sie już ustalić.
-
Tyle że dużo palił
jeszcze na wkładce K&N (czytajmy ze zrozumieniem), teraz jest seria, która robi
bardzo duże opory, ale sterownik fabryczny jest robiony właśnie pod takową. Dlatego
też myślałem że mając mniejszy opór na K&Nie dawał więcej beny. Nie wiem, zobaczymy
w praniu czy coś pomogło.
Tak na marginesie,
gość od którego kupiłem świstaka na części jeździł na seryjnym filtrze a wkładkę
miał niezałożoną i była w pudełku w bagażniku. Dziwne, bo ja, nie wiem jak Wy,
założyłbym sportowy wkład. Tego czemu na nim nie jeździł nie udało mi sie już
ustalić.Może też jak założył to palił jak smok...
-
Do tego zmierzam, może właśnie tutaj tkwi problem bo poza tym filtrem silnik to seria praktycznie.